IndieNovinkyTOP žebříčky

Nejzajímavější indie hry, které čekáme v roce 2022 – Top 6

Jelikož už jsme vám naservírovali žebříček nejočekávanějších PC her letošního roku, můžeme se přesunout k menším, ale neméně zajímavým titulům. A právě zajímavost a originalita teď bude naším hlavním parametrem pro výběr titulů. U AAA her lze zhruba předpokládat, co od nich můžeme očekávat a lze i odhadovat, kolik lidí se na který titul těší. U indie her je zájem nejistý, zato rozmanitost obrovská. Proto se vám tu pokusím nabídnout několik her, které nejen, že by vás mohly překvapit, ale ani zatím nedostaly tolik pozornosti, kolik by si zasloužily. A jde také o indie hry, které budou naši redakci zajímat v příštím roce nejvíce:

Timemelters

Jedním z největších překvapení loňského roku pro mě byli Timemelters. Už jen demo mě doslova uhranulo svými mechanikami a návykovostí. Ještě že se na konec hru podařilo na Kickstarteru zafinancovat. Timemelters by se nejspíš s trochou snahy dali přirovnat k third-person tower defense hrám typu Orcs Must Die. Tam, kde vás OMD baví díky spoustě pastí a pitomých hlášek, Timemelters spoléhají na to, že vás bude bavit překonávat sami sebe. Během přívalu nestvůr máte několik možností: bojovat vlastními silami, nachystat pár pastí, nebo použít kouzla.

Hlavní mechanikou je ale vracení času – najednou jste tu xkrát. A jelikož můžete kombinovat svá současná kouzla s pastmi vašich minulých já a obráceně, zprvu zoufale nevyvážená naháněčka 1v100 se rychle mění v polochaotický masakr, který mnohdy končí vaším vítězstvím. Záleží jen na vás – udržíte v paměti, co jste dělali před třemi minutami? Hra je dítkem jednoho z tvůrců Sang-Froid – Tales of Werewolves, které už v roce 2013 představovalo příjemné ozvláštnění jinak dost konzistentního tower-defense žánru. Timemelters by podle posledních informací měli vyjít už na jaře a v plánu je i online co-op!

Bear and Breakfast

Koncept noclehu se snídaní je jednoduchý: přijedete, dostanete přidělenou postel, ráno kafe a něco k němu, zaplatíte a jede se dál. Jednoduchý servis pro ty, kteří potřebují na dlouhé cestě někde narychlo složit hlavu. Indie hry dnes umožňují být manažerem téměř všeho. Bear and Breakfast na to ale jde trochu… od lesa. Budete zařizovat a snažit se udržet v chodu právě takové ubytovací zařízení, zároveň jste ale medvěd. Hlavní náplní samozřejmě bude managment, nakupování nábytku a lákání hostů. Také ale budete prozkoumávat okolí lesa, setkávat se s jinými zvířaty a odkrývat tajemství divočiny. Bear and Breakfast se tak řadí k malému a relativně novému žánru managmentů, na jejichž pozadí se odehrává příběh. Nejdou většinou o klasickou „kampaň“, ale o chytře implementované popošťuchování, které vaše budování dodává na smyslu. Nejedná se tak o nekonečný gameplay, jehož cílem je pouze zabít čas a vyťunťat si domeček, ale hru jde skutečně „dokončit“. Pokud vás podobný koncept zajímá (a Spiritfarer už máte za sebou), doporučuji tuto hru v průběhu roku vyhlížet. Přesné datum vydání zatím neznáme, dočkáme si jí ale jak na PC, tak na Switch.

Cult of the Lamb

Cult of the Lamb je důkazem, že dobré provedení dobrého nápadu dokáže pozvednout i ošoupanou formuli. Když vám řeknu, že budete ze své základny vyrážet do náhodně generovaného světa, ničit nepřátele a ze získané kořisti vylepšovat základnu (a tak pořád dokola), většina z vás zívne. Když přidám, že to bude roguelite a trošku bullet hell vizuálem připomínající Don’t Starve, možná jsem víc lidí odradil, než přilákal. Ale když vám řeknu: jste obětní beránek, kterého prapodivná síla vzkřísila z mrtvých a dala mu za úkol vybudovat kult uctívačů znovuzrozené ovce, a budete stavět krvavé mohyly, obětovávat své následníky a ničit ostatní kultisty… To už je jiná. Indie hra má vyjít někdy v tomto roce na všechny platformy, staré i nové, krom mobilních zařízení.

Island of Winds

Prvotina islandského studia Parity se snaží přinést do herních vod svěží vítr. Gameplay se sice teprve ukáže, minimálně vizuál ale už teď působí jako něco známého a přesto neokoukaného. Island of Winds má vytěžit co nejvíce z atmosféry, přírody a folkloru Islandu. V kůži Brynhild, jedné z Balance Keepers (tedy vyvažovatelů či strážců rovnováhy) bychom měli zkoumat islandské mýty a báje a s mnohými bájnými stvořeními se i setkat. Hra by měla obsahovat i puzzly a používání kouzel, některé screenshoty dokonce vypadají i na magické souboje. V otevřeném světě bychom měli prozkoumávat nejen krásy severského ostrova, ale i lidské vztahy, pocity a emoce. Pokud by z toho vyšel méně vypjatý Hellblade: Senua’s Sacrifice, vůbec bych se nezlobil. Někdy v průběhu roky se islandských indie pověstí dočkáme na PC a PlayStationu 5.

Death Cathedral

Přestože tohle ještě pořád může dopadnout špatně, Death Cathedral představuje zajímavý experiment. Bojové hry a beat ’em upy se většinou s ostatními žánry nesnášejí příliš dobře. V ostatních hrách většinou soubojovou výzvu očekáváme v podobně používání nových skillů, protihráčů, případně v nečekaných mechanikách bossů. A přesto se soulslike žánru podařilo normalizovat boj ve stylu úder-úhyb, který klade spíš nároky na vaše nervy a načasování. Čímž se vlastně po špičkách kruhem vrací k bojovým hrám. Death Cathedral se tento kruh zřejmě pokouší dokončit.

Na starost dostanete (nejprve) jednoho ze 40 válečníků, kteří zahynuli v kobkách. Každá z magií oživených mrtvol vyžaduje jiný přístup, zároveň však od všech můžete očekávat klasiku bojových her – útoky, kryty, úhyby a skill (což bude nejspíš special). Teď se jen probojovat zleva doprava celým gotickým světem. A hezky rychle, než se ty mrtvoly rozpadnou. Jak jsem už zmínil, během nedávného dema se někteří hráči vyjádřili k repetitivnosti soubojů a nejasného ovládání, takže hra nejspíš potřebuje ještě trochu práce. Ale pokud by si vývojáři vzali feedback k srdci, je tu šance na unikátní grimdark gotickou bojovku. Hra by měla dorazit na PlayStation 4, Xbox One a PC.

Loco Motive

O hře Loco Motive jsem se tu už před časem zmiňoval, musím ji ale připomenout znovu. Dobrých detektivek je jako šafránu a těch, které jsou víc vtipné než infantilní, ještě méně. A já bych si moc přál, aby právě tenhle rozkošný pixelart vzešlý z gamejamu dokázal navázat například na Tangle Tower. Ve vlaku postarší lady Unterwald má dojít k rozřešení sporů o její dědictví. Místo toho se vše zamotává ještě víc, když dochází k její vraždě a nikdo neví, kam se poděla poslední vůle. V plně dabované hře si zahrajete za jejího právníka, soukromého detektiva a tajnou agentku. Ti se sice chtějí dozvědět, co se přesně stalo, zároveň se však (jako všichni ve vlaku) nacházejí mezi podezřelými a musí se hájit. Loco Motive působí jako klasická adventura doplněná o puzzly, řízný humor a hravou jazzovou hudbou. Zda se vše podaří skloubit v zábavný zážitek, se dozvíme letos v létě. Kromě PC by se měla objevit i na Switchi.

A jaké indie záležitosti vyhlížíte vy? Pokud byste při čekání potřebovali něco zdarma, co jde rychle odehrát a u čeho se dá dobře zabavit, připomínám, že jsem vám už před Vánoci pár takový titulů doporučoval.

Zdroj
Zdroj obrázku: alphacoders.com

Kristián Klein

Rád čtu českou tvorbu, ať už jde o fantastiku, nebo o komiksy. Hrabu se v médiích, fandomech a kyberkultuře. Když videohry, tak indie blbůstky, když deskovky, tak s nápadem, nejlíp s figurkama. Audioknížky a podcasty jsou fajn relax pro oči.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button