Monster Hunter Rise – monstra jsou naším osudem i na PC

Před nedávnem vyšla hra Monster Hunter Rise pro PC na Steamu. Stala se tak již čtvrtou v pořadí této slavné série, která byla zpřístupněná i hráčům preferujícím klávesnici a myš. Oproti konzolové verzi slibuje lepší grafiku (pokud to váš počítač utáhne) a různé vizuální filtry, které hru ozvláštní. Tak jak se tedy Monster Hunter Rise hraje na počítači?

Ano, najdete i příběh

Předtím, než se ponoříme do techničtějších detailů hry, zastavme se na chvíli u příběhu. Ač příběh většinou není to hlavní, co nás k téhle sérii táhne, je příjemným doplňkem, který rozhodně neurazí. Hlavní postava, za kterou hrajeme, žije ve vesnici Kamara a hned na začátku se dozvídáme, že jsme ustanoveni jako oficiální Lovec vesnice. Jupí! Tohle ale není pohádka pro děti. Takže dobrou zprávu doprovází i varování o potencionálním zničení naší vesnice. Krátce po gratulaci nám vůdce vesnice sdělí, že se schyluje k události zvané The Rampage, ke které naposledy došlo před padesáti lety. Tenkrát horda zdivočelých monster napadla naši vesnici a téměř celou ji zničila. Nyní se objevují náznaky, že by k tomu mělo dojít znova.Prostě nemůžou den počkat, aby člověk v klidu to povýšení zapil.

Běžný den v životě Lovce

Jako oficiální Lovec vesnice máte na starosti lov menších i větších monster. To už tak nějak vyplývá z názvu vaší funkce. V offline režimu vás mohou při lovu doprovázet chlupatí kamarádi. Ti reální přátelé, lidští (více či méně chlupatí) se k vám pak mohou připojit v online režimu. Během samostatného lovu vás doprovází Palico a Palamute. Palico je kočce podobný tvor, který je naší podporou během lovu. Během boje útočí na monstra a pokud je třeba, může vás i léčit. Mimo jiné vám zprostředkují různé vychytávky, které lov ulehčí. Palamute je naopak podobný psovi či vlkovi, který vám podobně jako Palico asistuje v boji. Mimo boj vás pak nechá na sobě jezdit. Na začátku si od každého vytvoříte jednoho a během hry můžete najímat další, protože každý z nich má trochu jiné vlastnosti.

Úkoly získáváme buď ve vesnici nebo v lovecké gildě. Jako lovec začátečník máme přístup nejdřív k těm nejlehčím úkolům s jednou hvězdičkou. S postupným zlepšováním se dostaneme k těžším a těžším úkolům s větším počtem hvězdiček. Kromě lovu těch největší monster na nás čekají i další požadavky. Budeme tak lovit určitý počet menších monster, sbírat určitý typ hub či bylin a další. Když se vydáme na lov, otevře se nám celá lokace najednou, takže se můžeme pokusit skolit hlavní monstrum ihned. To by ovšem byla chyba! Lepší je si celou lokaci prozkoumat, protože všude okolo je spousta endemického života, který vám poskytne různé buffy a výhody. To se nám samozřejmě hodí ve finálním střetu.

A co to ovládání

Monster Hunter Rise je hra primárně vyvíjená na konzole, a tak bohužel na PC trpí typickou nemocí portů. Vývojáři jakoby zapomněli, že mají k dispozici celkem multifunkční nástroj v podobě myši, a cpou vše na klávesnici. Tedy téměř vše. Občas se objeví krkolomná kombinace myši a klávesnice, při které si málem zlomíte malíček. A doteď jsem ještě nepřišla na to, jak se schovávají střelné zbraně. Naštěstí aspoň základní útok a míření jsou klasicky namapované na levé a pravé tlačítko. Hra vám laskavě dovolí si nastavit vlastní tlačítka, takže si ovládání můžete rozložit jak chcete. K tomu jen doporučím mít myš i s bočními tlačítky, malíčky vám poděkují. Ale úplně nejlepší je si připojit ovladač a hrát hru tak, jak byla původně navržena. Port ovládání se bohužel příliš nepovedl.

Graficky hra vypadá krásně, bohužel nevlastním její konzolovou verzi, takže nemůžu úplně porovnat rozdíly mezi oběma verzemi. Nové filtry celou hru ozvláštní a je zajímavé sledovat, jak se jednotlivé lokace mění. Hra nabízí celkem zdařilý foto mód, se kterým si můžete dlouze vyhrát. A nebojte, hra jde s dobou a nabízí i selfie mód. Ten pokrok, kde se to zastaví.

A jsme u konce

Monster Hunter Rise je výborná hra, která fanoušky nezklame. Nabízí zábavu jako obvykle a s několika vylepšeními oproti předchozímu dílu. Lov si můžete užívat sami a co je lepší, můžete k tomu přibrat až tři kamarády. Radost ze hry lehce kalí ovládání, které je v defaultním nastavení hrozné. Naštěstí je tu možnost si ho přenastavit či připojit ovladač. Líbí se mi, že vám hra už od začátku dává velkou volnost. Sami se rozhodnete jaký úkol si vybrat a jak ho splnit. Vylepšování zbraní a zbroje je zcela na vás. A pokud se chcete jen tak po lokaci procházet, je tu pro vás Expedition úkol. Co víc si přát. Na začátku jsem položila otázku a tady je na ní odpověď. Hraje se to dobře a ovládání se dá vyřešit. Postup při plnění úkolů je hlavně na vás. Chcete se vrhnout rovnou do boje, klidně můžete. Upřednostňujete pomalejší a taktičtější postup? I to vám hra umožní. Takže já rozhodně doporučuji přinejmenším vyzkoušet. Ostatně na Steamu si můžete stáhnout demo. A pokud přijdete na to jak se schovávají střelné zbraně, dejte mi vědět.

Příběh - 75%
Zvuk - 85%

85%