MobileRecenze

Neomonsters – asi nejlepší napodobenina Pokémonů | Recenze

Asi si říkáte, že takových her je mnoho. A máte pravdu. Z fleku bych dokázal vyjmenovat nejméně tři, čtyři hry, které se chtějí svézt na popularitě her v Pokémon stylu. Ale hra Neomonsters od vydavatelů Zigzagame je rozhodně jiná. Jako první musím říct, že tato mobilní aplikace není žádná free to play gamesa, ale je třeba do ní malinko investovat. Nejde ale o žádný velký pytel peněz, takže vaše peněženka to skoro nezaznamená. Prostě si dáte o jedno pivko míň.

V čem se Neomonsters liší od ostatních?

Na tuhle hru jsem narazil prakticky náhodou. Nikde jsem nečetl žádnou reklamu, ani nic podobného. Screenshoty ze hry vypadaly slušně a já si řekl, že to prostě zkusím. Hra stojí dvacet korun. To je opravdu pakatel.

Hlavním rozdílem oproti ostatním hrám, kde také zkoumáte svět, chytáte příšerky a pak je trénujete, je v příběhu. Tahle hra vám ho opravdu nedá zadarmo. Pokud chcete pokračovat v příběhu dál, je potřeba mít už dost nadupanej tým. S každým dalším zápasem, který patří do hlavní dějové linky, roste síla soupeře. Když si už myslíte, že je příběh u konce, objeví se jeho další část. A to nemluvím o vedlejších úkolech, tréninkových misích, časově omezených eventech, nebo eventech denních. Ty jsou dobré hlavně když se hrou začínáte, jelikož z nich můžetezískat pár zajímavých monster, která vám do začátku určitě pomůžou. Denních eventů je několik a po pár dnech se mění. Sice se točí dokola, ale pokaždé přijdou s jiným stupněm obtížnosti, novými odměnami v podobě surovin na vývoj vašich monster, drahokamy na nákup vajec s monstry, nebo i přímo s novými monstry.

Další peníze ve hře

Vždy, když hru někomu doporučím, jako první se mě zeptá, jak je to s nákupem měny ve hře, jestli se musí něco přikupovat, aby mohl normálně hrát. Moje odpověď je už dva roky stejná. Nic. Hra má tolik příležitostí, jak si drahokamy vydělat během hry, že není potřeba je dokupovat. Stačí hru jenom hrát a drahokamy se k vám začnou kutálet. Ale samozřejmě musíte i porážet nepřátele a být úspěšní v eventech. Chvilku to dá, než se vám hra dostane pod kůži, ale stojí to za to. Samozřejmě vám nikdo nebrání si něco přikoupit, ale je to každého věc.

Drahokamy se používají k dvěma různým věcem. První z nich je dokoupení ticketů k hraní. S vyšším levelem se vám zvedají i tickety, takže nebude třeba čekat tak často. Na nižších levelech se dřív dostanete na další level a tickety se vám doplní do plna. A druhá věc, na kterou je lze použít, je náhodný nákup monster. Bohužel, ve volné přírodě moc legendárních a mýtických příšer nechytíte, ale třeba budete mít štěstí. Odměn v podobě drahokamů je skutečně ve hře víc než dost. Takže no stress.

Monstra a trénink

Ve hře Neomonsters na vás čeká více než 1500 různých příšerek. Sesbírat všechny, je téměř nemožné, ale kdo by chtěl jednohvězdičkový potvory, když vám v lategame moc nepomůžou, nemám pravdu? K monstrům lze přijít jednoduše. Ze začátku je můžete chytit a ty silnější musíte získat z vajec za drahokamy. Monstra dělíme celkem do šesti kategorií. Ohnivá, vodní, blesková, zemní, démonická a nebeská. Asi nemusím připomínat, že například vodní typ je silnější než ohnivý, ale zase slabší než bleskový. Je to krásný kolotoč. Jen nebeská a démonická se nesnášejí navzájem a ostatní je příliš nezajímají.

Trénink je velice snadný. Každé monstrum potřebuje jinou délku tréninku a také upřednostňuje jiný druh. Síla, rychlost, obrana nebo životnost. Dostat třeba 4hvězdičkové monstrum na maximum je otázka chvíle. Ale legendární monstrum se šesti hvězdami už dá trochu práce. I když je ale vytrénujete na maximum, přestup na vyšší evoluční stupeň není zdarma. Stojí stříbrňáky a také nějaké suroviny, ale jakmile se do hry vžijete, tak už budete vědět, kde je najít. Pak už jen stačí sestavit tým tak, aby byl co nejefektivnější a jde se na věc. Monstra mají i dost pasivních schopností, jako například uspání, otrávení, nebo když o něj přijdete v boji, tak s sebou mohou vzít jedno monstrum soupeře. K mé smůle vyřadí dost často právě to nejslabší monstrum, ale to k Neomonsters prostě patří.

A co PvP?

Ve hře běží i sekce PvP. Odměny za výhry jsou zde obrovské, takže se to rozhodně vyplatí hrát. Hra vám vybere soupeře podle vaší úrovně, takže zápasy jsou dost vyrovnané a kolikrát rozhodne lepší sestavení týmu, nebo dobře zvolené útoky. Má to asi jedinou nevýhodu. Někdy trvá delší dobu, než vám hra najde soupeře, a vy tak prakticky jenom čekáte. Ale bonus za výhru za to opravdu stojí.

Závěrem

Hra má velice jednoduché ovládání. na které se dá rychle zvyknout. Menu je přehledné a není příliš rozkouskované. To se mi moc líbí, protože já osobně nesnáším, když mám půlku displeje zabranou různými oznámeními, že se něco dokončilo. Hra sází na jednoduchost a dělá dobře.

Grafická stránka Neomonsters se mi moc líbí. Příšerky mají propracované detaily, od uší až po drápy na nohou. Animace při jejich zásahu, nebo naopak efektu útoku jsou také dost propracované, takže příšerky jenom nestojí jak solný sloup. Ale pořád je třeba mít na paměti, že rozhodně nejde o grafické zpracování pro PS5.

Příběh je určitě velké plus. Vaším snem je stát se nejlepším trenérem příšer v zemi zvané Verosia a porazit šampiona, který si říká Beritus. Každý vás od toho zrazuje, protože váš strýc byl famózní trenér, a vy chcete jít v jeho stopách. Bohužel ale něco provedl, a proto máte nepřátele na každém rohu. Ale co potom, když a jestli šampiona porazíte? Na odpověď na tuhle otázku si budete muset chvilku počkat, ale když vydržíte, tak budete určitě překvapení, jak to nakonec celé dopadne. Příběh mi připomíná trochu storyline z japonského anime Naruto. Každý vás ze začátku nesnáší, ale když jim ukážete, co ve vás je, tak vám začnou sami fandit.

O soundtracku asi nemá cenu diskutovat – bohužel je velmi chudý. Při každé typické situaci vám hraje stejná melodie. Při boji je pokaždé ta samá, při cestování taky, a při rozhovorech vám hraje takovej cajdák, že to někdy uspává… Toto jediné mohu hře doopravdy vytknout.

Hru hraji už dost dlouho a prakticky denně. A pořád mě baví. Tak co? Uvidíme se v žebříčku PvP?

Příběh - 100%
Hratelnost - 79%