HryNovinkyPC

The Waylanders – První dojmy ze hry

Dostali jsme možnost nahlédnout na early acces hry The Waylanders, jedná se o kombinaci klasiky a party-based RPG z dílny vývojářů Gato Studio, kteří stoji za hrami jako BullShot a Ar-K: The Great Escape. Hra jako taková se snaží nastínit Keltskou mytologii, pojednává o setkání mezi Kelty a jejich bohy, Tuatha de Danaan. Začátek hry Vás provede pokusem Keltů o cestu na Ostrov Inisfail, která se katastrofálně zvrhne v krvavou bitvu o přežití. Vaše postava doprovází krále Itha a jeho syna, abyste následně mohli sehrát velkou roli v celém příběhu. Svět ve kterém tohle dobrodružství podniknete se nazývá Brigantia.

Ve hře máte na výběr ze dvou pohlaví muž/žena, čtyř ras Human, Werewolf, Mourian a Semi Fomorian. Systém povolání je rozdělen do šesti základních tříd a to: warrior, guardian, rogue, ranger, sorcerer a healer. Hra slibuje plnohodnotnou customizaci postavy, ale ta v momentálním stavu umožní pouze upravit typ vlasů, jejich barvu, barvu očí a pokožky. Hra disponuje základními RPG prvky jako jsou síla, zdraví, obratnost, vnímání, inteligence a síla vůle. Překvapivě je možné si vybrat jak Vás NPC postavy budou oslovat, jestli On, Ona nebo Oni. Pak si stačí vybrat backstory pro vaší postavu a můžete se vrhnout na dobrodružství, které slibuje až 40 hodin zábavy.

Bohužel early acces je v hrozném stavu a ve hře je stále co zlepšovat. Cutscény běží mezi 15-30 FPS i na High-end sestavě, celková optimalizace je momentálně děsná, ve hře samotné je problém na jakékoliv nastavení udržet stabilních 60 FPS, ale dá se počítat s tím, že to studio opraví, protože jak jsem již zmínil výše hra je v early accessu. Vývojáři tedy hodně budou spoléhat na zpětnou vazbu ze strany hráčů, kteří si hru zakoupí v tento moment.

Byl jsem překvapen, že postavy v cutscénách a důležitých rozhovorech jsou plně dabovány, akorát je problém se synchronizací zvuku s postavou – zvuk běží popředu.

Během prvních 3 hodin hraní se mi stalo i to, že některé cutscény se vůbec neobjevily ve hře, takže je docela běžné, že i když člověk dává pozor na příběh, tak v danou chvíli neví, co se děje a kde se ocitl. Je ale fajn po dlouhé době vidět, že hra má párty systém udělán ve stylu Dragon Age a Mass Effectu. Tudíž když zemře jedna postava v bitvě, tak musí buďto čekat na konec souboje nebo na použití kouzla pro oživení. Překvapilo mě, že hra neupozorní na to, že když družina umře, tak se dostanete zpět na poslední save, jelikož u této hry neexistuje checkpoint systém. Bohužel nemá skoro vůbec automatické uložení, ani možnost quick savu. Pokud si hráč chce hru uložit musí otevřít menu a hru manuálně uložit.

Zajimavý poznatek z mojí strany je, že se vývojáři nebáli hru udělat tak, aby vás nevedla za ručičku. Pokud nesledujete příběh, tak většinou nevíte kam jít. Codex, který slouží jako váš průvodce hrou a deník pro aktivní úkoly vám převážně řekne, že máte někam jit, či něco udělat, ale to je tak vše.

Na hru jsem se velice těšil. Za mně jsem si asi nejvíce užil soundtrack a příběh, i když je smutné, že ne celý. Hra má velký potenciál a doufám tedy, že si vývojáři dají záležet a já vám budu moct přinést plnohodnotnou recenzi až bude hra v hratelném stavu.

Zde je pro představu 5 minut Gameplaye z aktuální verze hry, která bude dostupná na steamu od 16.06.2020.

Tímto bych chtěl ještě poděkovat za testovací kopii Gato studiu a popřát jim hodně štěstí s dalšími aktualizacemi hry a odstraněním všech bugů.

Jakub Chytil

Blázen do anime a herního světa, do knížek i filmů.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button