NovinkyPCPS4PS5Téma dne

50 faktů o hře Horizon Zero Dawn a teď hurá na Forbidden West

Pátek 18. února se zapíše do dějin jako den, kdy téměř přesně po 5 letech oficiálně vyjde Horizon Forbidden West, pokračovatel veleúspěšného prvního dílu Horizon Zero Dawn. Pokud jste sérií Horizon dosud nepolíbeni a potřebujete třeba trochu navnadit, omrkněte našich 50 zajímavých faktů o výjimečném titulu z roku 2017. Jak již nadšené recenze napovídají, Forbidden West bude nepochybně kandidátem na hru roku a byla by velká škoda nechat si ujít úvodní díl.

1. Koncept pro hru byl vytvořen Jan-Bartem van Beekem, ale studio ho nechtělo zrealizovat, protože se to zdálo moc riskantní.

2. Mechanická monstra ve hře vychází ze stavebnice jménem Zoids.

3. Hra se zabývá krásou a nebezpečím post-apokalyptického světa s otázkou: Co když už člověk není největší predátor na zemi?

4. Horizon Zero Dawn ve svém open world systému nesází na magii jako ostatní hry, ale na uvěřitelnou science-fiction.

5. Vývoj hry začal už v roce 2011, tým tvořilo ale pouze 10 lidí.

6. Pro hru bylo původně vytvořeno přes 20 různých příběhů s 20 různými hrdiny, než byla vybrána Aloy.

7. Vítěznou story napsal John Gonzalez, který pracoval i na Shadow of Mordor nebo Fallout New Vegas.

8. Horizon Zero Dawn byl tvořen jako přesný opak druhé hry od Guerilla Games – Killzone.

9. Jeden z představitelů Guerilla Games nazval Horizon Zero Dawn jako dokument o přírodě od BBC, jenom tisíce let v budoucnosti.

10. Všechny stroje/zvířata jsou dělány napříč časem, tedy od dinosaurů až po přítomnost.

11. Aloy byla inspirována známými hrdinkami jako Sarah Connor, Ygritte nebo Ellen Rypley.

12. Aloy nebyla vytvořená s cílem být krásná, ale jako být válečnicí svého kmene.

13. Hlavní hrdinka pochází z matriarchálního kmene a zároveň nemá rodiče. Jako sirotek tak nikdy nepoznala svou matku, což se velice podepisuje na jejím společenském postavení v kmeni.

14. Bohyně jejího kmene se jmenuje Allmother (volně jako Všehomatka). Lidé jsou jí věrně oddáni a věří, že sídlí na posvátné hoře nad nimi.

15. Kmen, ze kterého Aloy pochází, je jiný než ostatní kmeny už jenom tím, že robotická monstra loví.

16. Tvůrci studovali spoustu literatury o společnosti včetně knihy od Jareda Diamonda Guns, Germs a Steel. Ta v češtině vyšla jako Osudy lidských společnosti: Střelné zbraně, choroboplodné zárody a ocel v historii.

17. Jméno Aloy vychází z novely H. G. Wellse Stroj času, kde se lidem říká Eloi a těm druhým Morlokové. Kniha byla i zfilmována (Stroj času)

18. Před vypuštěním hry proběhlo spoustu testů, jestli je vůbec možné, aby v tak velkém příběhu obstála ženská hrdinka. Ukázalo se, že fanoušky absolutně pohlaví nezajímá.

19. Jediný, kdo s Aloy v kmeni oficiálně může mluvit, je její adoptivní otec Rost. Je tak často sama, o to je obdivuhodnější, jak se o všechny stará.

20. Adoptivní otec hlavní hrdinky je sám vyvrhelem svého kmene.

21. Jako dítě našla Aloy knížku ve které je vysvětleno jak různé přístroje používat nebo kde mají mechanická zvířata slabiny.

22. Jediný z kmene, kdo s Aloy pravidelně obchoduje je Karst. Kromě toho, že je prvním obchodníkem, na kterého ve hře můžete narazit. Je také jedním z mála lidí v kmeni, kteří s Aloy vůbec udržují nějaký kontakt.

23. Ačkoliv se neví, co způsobilo globální katastrofu, která zničila svět, je známo, že to bylo někdy kolem roku 2060.

24. Studio Guerilla Games nikdy nevyrábělo open-world hru. Najalo tak spoustu externích pracovníků, kteří mohli svět Horizon Zero Dawn pořádně zpracovat. Na vývoji se tak podíleli například lidé od Bethesdy.

25. Tvůrci se také rozhodli co nejvíce usnadnit craftovací systém, kdy si věci dokáže vyrobit sama Aloy a navíc kdykoliv. Jako hráč se tak nemusíte pravidelně trmácet za nějakým kovářem či řemeslníkem.

26. Ve městě Meridianu se dá posbírat spousta loveckých questů s cílem stát se tím nejlepším lovcem. To samozřejmě i Aloy pomůže najít a vidět další slabiny na mechanických zvířatech.

27. Horizon Zero Dawn se stal tak velkou prioritou pro vývojáře, že zrušili výrobu ještě jedné další hry.

28. Hra byla stvořena na game enginu Decima, ten vytvořilo samo studio Guerilla Games.

29. Celý svět Horizon Zero Dawn žije svým vlastním životem.

30. Svět je také velice realisticky udělaný, takže například když bojujete v noci, sníží se viditelnost.

31. Hra nabízí hned tři různé stromy dovedností. Prowler, pro stealth, Brave pro damage a Forager pro ty, kteří si chtějí užít sbírání surovin a léčení.

32. Realističnost hry je i v tom, že stroje mohou Aloy velice snadno zabít, hráč je tak donucen v bojích použít strategii, aby nepřítele porazil.

33. Ve hře se dá získávat i důvěra jiných kmenů plněním úkolů. Aloy tak může mít skvělé vztahy se všemi.

34. Pro ty, kdo mají rádi výzvy, i nejsložitější nepřátelé (rozuměj mechanická zvířata) se dají sundat se základní výbavou.

35. Dabérkou hlavní postavy je herečka Ashly Burch, kterou můžete znát například ze seriálu Mythic Quest, kde hraje testerku. V herním světě propůjčila svůj hlas ke hrám jako Fallout4 nebo Rise of the Tomb Rider. Zároveň bude také dabérkou Aloy v pokračování Horizon Forbidden West.

36. Aloy vypadá jako nizozemská herečka Hannah Hoekstra.

37. Hráč vytváří vztahy s ostatními i tím, že vybírá dialogy.

38. V demu z E3 se Aloy omlouvá mechanické příšeře, kterou zabila.

39. Stroje jsou skutečně pouze mechanické a neobsahují žádné biologické základy. Pouze jako dávní tvorové vypadají.

40. Tvůrci studovali i jak by mohli vypadat různá zařízení či automobily po 1 000 letech rozkladu v přírodě. Díky tomu můžeme ve hrách například stále vidět reálný autobus po x staletích rozkladu.

41. Pohyby mechanických zvířat se dají nastudovat, takže je jejich lov co nejrealističtější. Každý z nich navíc vydává jiné zvuky a k jeho pohybu je potřeba jiný počet animačních snímků.

42. Hra je natolik propracovaná, že když slyšíte příšeru zdálky měli byste (pokud jste ji už slyšeli) poznat o co se jedná.

43. Nejběžnější příšera ve hře je Watcher, velký jako člověk a ne tak nebezpečný. Když vás ale uvidí, spustí alarm a objeví se jich daleko víc. Tím boj může skončit dřív než začal. Někdy je zkrátka síla v množství.

44. Nejnebezpečnějším tvorem je ThunderJaw.

45. Ne každá příšera se vás snaží zabít, robot vypadající jako brachiosaurus (Tallneck) může sloužit jako obří taxík. Umožňuje také odhalení mapy.

46. Ve hře je také několik „běžných“ zvířat jako divočáci, králíci nebo ptactvo

47. Hra je čistě single-player. Multiplayer nikdy nemá vzniknout.

48. Ačkoliv hra vyšla v roce 2017, demo s Aloy bylo ukázáno už v roce 2015.

49. I legendární tvůrce her Hideo Kojima ocenil Horizon Zero Dawn a jeho kvality s mechanickým světem.

50. Vyšel fanouškovský překlad do slovenštiny, takže si můžete hru užít skoro v mateřštině.

Tohle všechno by vás na hru mělo více než nalákat, nehledě na to, že pokračování Horizon Forbidden West bude mít i českou lokalizaci. Aloy se má naučit několik dalších unikátních schopností a co si budeme, už z trailerů jde vidět, že po grafické stránce vypadá hra skvěle. Zkoukněte tak poslední trailer a hurá na mechanický mrchy!

Zdroj
Foto: My Game Wallpapers

Patrik "Superlachtan" Klicman

Superlachtan plující si světem obdivující všechno co se aspoň trošku vymyká realitě všedního života. A taky fanda všeho co se dá uvařit, sníst nebo aspoň odehrát a přečíst.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button