NovinkyPCPS5RecenzeXbox Series X

REMNANT II – krok správným směrem

Pár let po překvapivě dobrém prvním dílu tu máme pokračování v podobě Remnant II a je to zatraceně působivá hra.

Vítejte v chaotickém světě

Stejně jako originál, Remnant II představuje procedurálně generovaný svět, kde se postupně protloukáte různorodými prostředími. A je to hned jedna ze zajímavostí této série, protože nikdy nevíte, na co narazíte příště. Hra je podobná prvnímu dílu také svou kombinací boje na blízko a na dálku, i když je zde mnohem rychlejší a efektivnější s plynulejším ovládáním a úžasnými schopnostmi. Je to tak vlastně opět soulslike střílečka se strmým stupněm obtížnosti a vzácnými kontrolními body.

Celkově se dá říct, že právě tento nekonvenční přístup dělá z Remnant II vysoce zábavné dobrodružství, od kterého se stěží odchází.

Setkejte se s místními

Svět Remnant II je nezapomenutelný, doplněný o pozoruhodné a detailní prostředí a plný unikátních osobností. Ty v podobných hrách nebývají tak úplně zvykem a tak není divu, že si užijete přehršel užitečných lidí v oblasti centra až po podivné entity z jiného světa. Snadno se tu ponoříte do mnoha příběhů, které se prolínají skrz naskrz hlavní dějovou linkou. Vzniká tak něco unikátního a nikdo by si to neměl nechat ujít. Samozřejmě hrajete za vytvořenou postavu, která je uprostřed toho všeho, takže jste do značné míry nepopsaný list, ale to, jak budete reagovat na postavy, změní možnosti dialogů a možná povede i k dalším nečekaným překvapením.

Prozkoumejte nezapomenutelné úrovně

První hra měla naprosto fantastické prostředí, proto je překvapivé, že Remnant II vše posouvá ještě na vyšší úroveň. Hra obsahuje širokou škálu lokalit, na které budete rádi vzpomínat po mnoho let. Ve skutečnosti mohu snadno říci, že toto je největší zlepšení, zvláště pokud jde o celkovou vizuální stránku hry. Netřeba asi dodávat, že prozkoumávání levelů je naprostou lahůdkou a všude je mnoho pokladů a cest k objevování. Jedinou nevýhodou je snad, že někdy je jich až moc.

Bojujte s dokonalými nepřáteli

To naštěstí plně zastiňují a vynahrazují rozmanití nepřátelé. Vzhledem k tomu, že prostředí se rozpínají mezi zchátralými městy až po kouzelný les, tajemný labyrint či snad strašidelný hrad, jsou nepřátelé, kteří sídlí v každé říši, jedineční. Dočkáte se tak kamenných golemů, ale i divných vesmírných motýlů. Prostě mix jak se patří. Nechybí samozřejmě ani vysoce rozmanití bossové a vysoce zábavné puzzle-like výzvy.

Staňte se nejlepším lovcem v okolí

A na konec tu máme vylepšení vaší postavy. Za prvé, oblast centra je plná drsných postav, se kterými je zábava komunikovat, ale navigace v ní mi přišla docela těžkopádná. Stejně jako u prvního dílu je prostě těžké si zapamatovat, kde co je, kdo co prodává nebo vyrábí atd. Takže počítejte s tím, že se budete lehce ztrácet. To co je ale důležité je, že tu máme propracovaný systém herních tříd. Těch je aktuálně 11 a nabízí nepřeberné možnosti s různými herními styly. Já si třeba vyzkoušel Handlera, který má perfektního psího parťáka (ano můžete si ho pohladit) a navíc funguje jako skvělá podpora ostatních členů týmů. Ne tahle classa opravdu není pro každého, ale věřím, že si tu každý najde tu svou velice snadno.

Ve hře samozřejmě nechybí systém upgradu zbraní, na které můžete aplikovat různé módy a “mutace”. Dočkáte se tak vskutku zajímavých kombinací, které jste nezažili v žádné jiné hře.

Remnant II se vlastně snaží dosáhnout dokonalosti, ale míjí ji jen o pár centimetrů díky pár maličkostem. Hra je nádherná, hraje se neuvěřitelně dobře a rozhodně patří mezi to nejlepší, co tento rok vyšlo.

Grafika - 91%
Zvuk - 84%
Hratelnost - 93%