S posledním čtvrtletím letošního roku ve znamení viru, se na scénu dostal čtvrtý vývojářský update k připravované hře Diablo IV. Zřejmě se tak jedná o poslední update před únorovým BlizzConlinem. Co nového Diablo IV přinese?
Skills over výzbroj
Doposud jsme byli zvyklí porovnávat mezi sebou kusy zbroje. Ten se zelenýma šipečkama šel automaticky na postavu. K tomu jsme s každým dosaženým levelem (případně paragon levelem) přidělovali body atributům, které naše vybavení doplňovaly. Nyní se role obrací. V novém Diablu budou určující hodnoty základních atributů, tj. síly (strength), obratnosti (dexterity), inteligence (intelligence) a vůle (willpower), nikoliv hodnoty uvedené na zbroji. To vše doplněno talenty.
S dosažením každé úrovně získáte pět bodů k rozdělení mezi základní atributy a dva body do stromu talentů. DPS u barbara pak ovlivníte převážně investováním bodů do síly, naopak třeba inteligenci jako bezhlavý bijec příliš nevyužijete. Ta pak hraje zásadní roli třeba u čarodějky. Po odemčení některého skillu (talentu) se vám odemkne jeho základní verze. S postupným krmením dovednostními body se budou odemykat bonusové funkce.
Celý talentový strom půjde kdykoliv přeskládat, přestože v jednu chvíli vývojáři přemýšleli i o jeho uzamčení. Jednou provedené rozhodnutí byste tak nebyli schopni vrátit zpět. Hráči World of Warcraft jistě vědí, jak talentový strom funguje. V Blizzardím MMORPG je ale možné jej za pár zlatých kdykoliv předělat. Tak proč tuto funkci nedat i do Diabla, že?
Předměty, tvary a barvičky
Významnou proměnou projde i grafika a chování předmětů – zbraní. Ty již nebudou symbolizovány jednou univerzální ikonou, ale ikony budou renderem toho, co skutečně třímáte v rukách. Dále nebude možné obouručním mečem máchat stejně nadšeně, jako s kouzelnickou hůlkou. Velikost a váha zbraní se tak přenáší do jejich ovládání. Obouruční meč bude mít vyšší dmg, zato jednoručák bude zase rychlejší.
Aby se za Vámi v Sanctuary neválela hromada železnýho šrotu, protože ignorujete vše, co nad sebou nemá oranžovej sloup, vrhli se v blizzardu i na kvalitu předmětů. Dočkáme se tří úrovní: modrá (magické předměty), žlutá (vzácné předměty) a oranžová (legendární předměty). Jejich portfolio bude pestřejší, stejně tak vlastnosti, které na sobě ponesou. Zůstávají hnědé (unikátní) předměty. Ty nebudou padat náhodně, jako je tomu u tří předchozích typů a budou vázány na povolání. Ne vaše, ale postavy v Diablu.
Diablo IV – barevné rozlišení předmětů
Zdá se, že v Blizzardu to myslí s Diablo IV vážně. BlizzConline, který se koná od 19. do 20. února, by měl přinést i živý stream hry, při kterém nás vývojáři jistě obohatí o další vychytávky.
Do vydání hry je ale ještě daleko, takže utřete slinu a zpříjemněte si čekání naší soutěží!