DeskovkyNovinky

Divinity: Original Sin – deskovka věrná originálu | Preview

Každý fanoušek RPG her asi zná Divinity: Original Sin od Larian Studios. Pokud ne doplňte si vzdělání, protože jste přišli o hodně. Pokud ano, tak pravděpodobně víte, že proběhl kickstarter na kterém se objevila deskovka podle obou her. Larian Merch store nedávno otevřel a hra je na něm v předprodeji ve dvou verzích. Extended verze je masivní krabice za 220 EUR, kdežto běžná edice je za 120 EUR. Podíváme se na nejprve na rozdíly v obsahu.

Extended verze má v sobě – 14 příběhových knih, 1596 karet, 47 miniatur, 342 tokenů, 32 kostek, 20 kovových mincí a 2 kožené váčky.
Standard verze pak obsahuje – 12 příběhových knih, 1391 karet, 37 miniatur, 342 tokenů, 16 kostek a 2 látkové váčky.
Rozdíl v ceně je opravdu velký, ale je vidět, že je k tomu důvod. Mě extended edice uchvátila natolik, že jsem ji hned předobjednal. Hlavně kovové mince zní dobře.

Jak se to hraje? Podle záznamů z her vlastně dost dobře. Hráči si vyberou svoje postavy a vrhnou se vstříc dobrodružství. nemusí ani začínat na stejné lokaci. Všechny rozhodnutí se zaznamenávají a později mají vliv na průběh hry, stejně jako v digitální předloze. po odhalení karet lokací, se řeší jejich následky, pokud se hráči dostali přímo do boje, vyřeší se boj.

Bojové sekvence jsou podobně taktické jako ve hře samotné. Určí se iniciativa, trochu postaru, tažením tokenů z váčku a následně se upraví na základě karet postav. Podle iniciativy pak jednotlivé postavy vykonávají akce. Na začátek tahu si nabijí akční body, které pak můžou spotřebovat, na útoky apod. Tenhle systém je celkem standardní, ale tady je vidět že to vyhovuje tomu, jak je hra postavená. První boje jsou jednoduché a hráči se nemusí bát, že by umřeli u prvního setkání s nepřítelem.

Skilly jsou na kartách a mají svoje vlastní cooldowny. To znamená, že pokud jdete z boje do boje, je možné, že nebudete mít všechny skilly připravené, což je velmi pěkná mechanika, která vás nijak nezatíží, protože cooldowny vidíte přímo před sebou. Pokud vám připadá, že si čtete vlastně o digitální verzi hry, tak v podstatě ano. Což je jedna z věcí, které se mi líbí. Je to natolik věrné originálu, že je to skoro až rozšíření hry samotné.

Hra může probíhat vcelku svižně, ale z mého pohledu trpí tím, že během toho co jeden hráč něco vymýšlí, ostatní víceméně čekají na to až dohraje, což může být pruda. Pokud se chcete podívat na to jak hra vypadá v akci, je tu pěkné video z loňska.

Rozhodně se na hru těším, i přesto, že některé neduhy jsou podle mě řešitelné, z pohledu designu. Hra vypadá parádně a fanouškům by neměla chybět. Trochu se obávám, že příběhová hra s takovým množstvím angličtiny, ale nebude pro každého.

Lukáš Haládik

Game designer, hráč, nerd, geek a všecko k tomu. Píšu, protože mě to baví.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button