HryNovinkyPCRecenze

Hell Let Loose – střílečka, na kterou jsme čekali?

Vývojáři z Black Matter sice za sebou nemají ještě žádný titul, i tak se ale rozhodli začít ve velkém – vytvořit hru, ve které proti sobě bude bojovat až 100 hráčů, bude co nejvěrnější historii a zároveň v ní půjde o taktické souboje. Hell Let Loose je sice zatím v Early Accessu i přes to je ale poměrně dobře hratelná už dnes, jak se přesvědčíte v následujících řádcích. Nejdříve ale navodíme tu správnou atmosféru trailerem, kde můžete vidět i záběry ze hraní samotné hry, které vás zaručeně nadchnou.

Hell Let Loose je pouze multiplayerová hra, žádný singleplayer či příběh zde určitě nehledejte. Po připojení na server si vyberete, na čí stranu se přidáte – hratelné jsou zatím pouze dvě – USA a Německo. Poté dojde k výběru jednotky – na výběr jsou Commander, Infantry, Recon a Armor. Commander pozici může u každé strany zastávat pouze jeden hráč – určuje strategii hry, rozdává rozkazy jednotkám a v případě potřeby jim poskytuje leteckou či jinou podporu. Armor jednotka je určena ke hře v tanku, ve kterém jsou tři pozice – řidič, velitel a střelec. Recon jednotka je zase vhodná pro hráče, kteří hrají rádi se sniperkou – operují za nepřátelskou linií, ničí nepřátelské základny a nemají výčitky svědomí, když soupeře střelí do zad. A nakonec Infantry – nejpočetnější skupina, ve které máte na výběr celkem z devíti rolí jako například velitel jednotky, medik, support ale najde se tu i role jako anti-tank, engineer a další. Každá z rolí má svůj úkol v týmu a výbavu, která se vám bude hodit. Ze zbraní využijete například slavný Karabiner 98k, M1 Carbine, M1 Garand nebo MG 42 a nesmí samozřejmě chybět ani oblíbený M1A1 Thomson. Z tanků usedneme například do M4 Sherman na straně USA, v případě, že hrajete za Německo pak využijete Panther.

Jakmile se objevíte ve hře, zaručeně vás nadchne grafické zpracování, které je díky Unreal Enginu 4 zkrátka dechberoucí. Podíváte se na reálná bojiště druhé světové války, z map tedy zatím máme na výběr čtyři – Foy, Hurtgen Forest, Sainte-Marie-du-Mont a Utah Beach a všechny jsou vypiplané do posledního detailu a jen tak se neokoukají, protože jsou vskutku obrovské. V plánu jsou ale samozřejmě další, těšit se můžeme na notoricky známý Carentan ale i některá bojiště z východní fronty. Co se týče ozvučení, zvuky zbraní skvěle doplňují už tak úžasnou atmosféru hry, kdy proti sobě najednou bojují desítky hráčů.

Jak už jsme psali v úvodu, hra je stále v Early Accessu a tak jsme k ní v průběhu recenzování také přistupovali a byli k některým chybám shovívavější. Někdy se může stát, že jedete v tanku a zaseknete se o nějakou překážku, nebo naopak jako pěšák přes ni nemůžete přeskočit, či vám nejde rozložit kulomet na místě, kde ho právě potřebujete, což může být velmi frustrující. Rozhodně také doporučujeme hrát hru s přáteli či najít nějakou českou či zahraniční komunitu například na Facebooku – komunikace pomocí mikrofonu a spolupráce s velitelem ale i mezi jednotkami a koneckonců i samotnými jednotlivými hráči je v případě této hry naprosto klíčová a neobejdete se bez ní. Pokud tedy radši hrajete sami a nejste týmový hráč, tato hra není určena pro vás.

Vývojáři s hráči ale velmi dobře komunikují a naslouchají požadavkům či návrhům na zlepšení – sami jsme za dobu hraní zaregistrovali, že některé funkce hry byly na žádost hráčů vylepšeny či upraveny prakticky v nejbližším možném patchi. Níže na obrázku můžete vidět chystaná vylepšení jako jsou nové mapy (mapa Utah Beach vyšla právě nedávno), ale i nové typy vozidel, progression systém, nový herní mód a spoustu dalšího. Chystaný je prý pohled na druhou světovou válku na ruských bojištích či mapa odehrávající se v noci.

Hell Let Loose je na velmi dobré cestě uspokojit potřeby hráčů, kteří mají rádi střílečky a chtěli by si zahrát na dobových bojištích druhé světové války na obrovských mapách kde taktika a strategie hraje velkou roli. Věříme, že po opravení bugů a dodání slíbeného obsahu bude tento titul jeden z nejlepších v žánru a pokud hrajete hry jako Post Scriptum, Squad či jiné podobné, může se pro vás jednat o velmi příjemnou alternativu.