HryNovinkyPCRecenze

The Blackout Club – když děti vezmou spravedlnost do vlastních rukou

Každou noc obyvatelé městečka Redacre opouštějí své postele v důsledku náměsíčnosti. Ráno po probuzení nemají nejmenší tušení, co se s nimi dělo. Několika teenagerům se povedlo v průběhu noci probudit aby zjistili, že se nacházejí na místech, kde rozhodně nemají co dělat: na ulici, uprostřed lesa nebo na kolejích. Když o tom řekli rodičům, ti se jim vysmáli a svedli to na jejich bujnou fantazii. Rodiče, učitelé, policie… nikdo jim nevěřil. Rozhodli se tedy vzít věci do vlastních rukou, zjistit co se vlastně děje a založit spolek – The Blackout Club. Nedávné zmizení jednoho z jejich přátel jim ale dalo na vědomí, že nebezpečí je příliš veliké a času není nazbyt…

Parta dětí se po zjištění, že v jejich městečku probíhají přinejmenším velmi podivné věci, rozhodla, že celé záhadě přijdou na kloub a tak se pod rouškou noci místo spánku vydávají za nechtěným dobrodružstvím. Pokud se vám zdá, že o podobném příběhu jste už slyšeli, máte pravdu – tvůrci se nepochybně alespoň trochu inspirovali u slavného seriálu Stranger Things. To ale vůbec nemusí být na škodu a jak to vlastně celé dopadlo, se můžete dočíst na následujících řádcích.

The Blackout Club je hororová coop akční hra od studia Question, ve které se ujmeme role jedné ze čtyř postav a vyrážíme do světa plnit úkoly. Aby to ale nebylo tak jednoduché, po mapě se pohybuje několik druhů nepřátel, kterým se musíte za každou cenu vyhnout. Titul představuje několik zajímavých mechanik, které sice nejsou vždy úplně originální ale jako celek fungují poměrně dobře. Ve hře například neexistuje zabíjení – vaši nepřátelé jsou přece jenom zároveň i vaši sousedé, známí nebo dokonce členové rodiny, kteří nemají tušení, co se s nimi děje. Proto budete často využívat plížení. Většina nepřátel vás sice nemůže vidět, sluch mají ale na druhou stranu výborný. Ne vždy jde však všechno podle plánu a tak máte pro případ nouze k dispozici širokou škálu nejrůznějších předmětů – od uspávacích šipek přes petardy na odvedení pozornosti až po tazer. Na mapě pak můžete najít truhly s dalšími předměty které v průběhu mise určitě využijete, například paklíč či obvaz.

Hra se může zdát ze začátku trošku chaotická, naštěstí autoři přidali hned na začátek zhruba dvacetiminutový tutoriál, který vás seznámí se vším, co budete potřebovat k přežití na vaší misi. Poté už se objevíte v sídle Blackout Clubu, které slouží jako jakési lobby pro přípravu na nadcházející hru. Zde si vyberete jeden hlavní předmět, například kuši pro střílení uspávacích šipek či již zmiňovaný tazer, jednu aktivní schopnost a v závislosti na úrovni vaší postavy i několik pasivních skillů, které velmi dobře pomáhají v tom, aby byla hra pestřejší a jen tak neomrzela.

Ve hře je několik druhů nepřátel, například Sleepers, kteří vás sice nevidí ale velmi dobře slyší a jakýkoliv hluk přiláká jejich pozornost nebo Lucids, kteří na rozdíl od předchozích jmenovaných mají schopnost vidět a je tak ještě těžší se jim vyhnout. Na pozoru se ale budete muset mít i před nepřátelskou entitou, která se objeví vždy zhruba v polovině mise. Jmenuje se The Shape a můžete ho vidět, pouze pokud příslušnou klávesou zavřete oči což celkem zajímavá mechanika, která hře dodává rozmanitosti protože zavřením očí můžete například vidět stopy, které vás navedou a pomohou vám ke splnění aktuálního úkolu. Na The Shape ale žádný ze způsobů boje nefunguje a tak vám nezbývá než pokusit se před ním utéct – pokud se vám to nepovede, uspí vás a jste ze hry vyřazeni dokud se k vám nedostane některý ze spoluhráčů a zase vás neprobudí.

Posledním typem nepřítele je Stalker – od páté úrovně vaší postavy získáte přístup k jakémusi pvp režimu, kdy se můžete přidat na stranu nepřátel a snažíte se hráčům nejrůzněji škodit – můžete například využít flashbang granátu či telefonu k pořízení fotografií hráčů, které se jim následně odešlou a působí jako rušivý element. Hráči o vašem připojení do hry zpočátku netuší, musíte si ale dávat pozor – pokud vás chytí a omráčí, hra pro vás končí.

Co se týče grafického zpracování, hra běží na Unreal Enginu a celkově nevypadá úplně špatně. Animace postav či jejich obličeje jsou ale přinejlepším podprůměrné a lehce kazí celkový zážitek ze hry. Ve hře je sice spousta možností jak svou postavu odlišit od ostatních, od barvy vlasů nebo očí přes nejrůznější oblečení, které si můžete zakoupit za měnu získanou po úspěšném splnění mise ale k čemu to, když se na ni nemůžete ani podívat, protože jednoduše vypadá směšně.

Mise samotné probíhají vždy v podobném duchu: je potřeba nasbírat určitý počet předmětů na mapě, následně s nimi něco udělat (například posbírat plakáty a vylepit je na zdi domů) či najít uneseného kamaráda a podobně. Druhů úkolů je bohužel poskrovnu a tak se mise po chvíli stávají poněkud repetitivní přestože samotné městečko je společně s podzemím, které slouží jako základna nepřátel a tvoří zhruba polovinu herního světa zábavné prozkoumávat. Nic to ale nemění na tom, že hra rozhodně potřebuje mnohem více aktivit, které v průběhu mise musíte udělat, protože se docela snadno může stát, že vás hra prostě přestane bavit.

Rozhodně doporučujeme koupit hru společně s kamarády, protože vás jistě bude bavit více než s náhodnými hráči. I tak si ale myslíme, že za cenovku 24,99€ hra stojí, autoři jsou velmi aktivní a naslouchají požadavkům hráčů a neustále ji vylepšují. Hlavně pokud sebou přivedete i pár dalších hráčů, jedná se o příjemnou odreagovačku od jiných her.