NovinkyPCPS4Recenze

Ghostrunner – tak trošku jiná hra než byste čekali | Recenze

Když jsem si včera nainstaloval akční řezničinu jménem Ghostrunner, měl jsem dost zajímavá očekávání. Přesněji řečeno, čekal jsem od hry, že to bude tak trošku akčnější Mirror’s Edge v Cyberpunk hávu (fanoušci parkouru nezapomínají). A i přesto, že jsem to prakticky dostal, nemohl jsem se ve svých očekáváních mýlit více.

Vás by ostatně nepřekvapilo, kdybyste zjistili, že se pod akčním cyberpunkovým Mirror’s Edge skrývá logická platformovka s puzzly, které roztočí vaše mozkové závity, a ještě navíc potrápí vaše reflexy?! Mě tedy ano. Ghostrunner je tak vším co slíbil a zároveň i něčím, co byste u něj nečekali. Je to ale dobře?

Začneme hezky popořadě. V Ghostrunnerovi se ujmete role Jacka, syntetického ninja stroje, kterého po desítkách let vypnutého stavu nahodí umělá inteligence, jenž žádá o jeho pomoc při zastavení krize. Krize, která může způsobit konec lidského pokolení. Že to zní tak trošku genericky? No jasně. Očekávat od Ghostrunnera kdovíjak vymazlený příběh je totiž hloupost. Vždyť se jedná o parkourovou akční řežbu! Prostě od začátku hry jste v pohybu a běžíte z bodu A do bodu B. Tady se prostě nedá očekávat kdovíjaké kouzlení.

Ale zároveň tím nechci říct, že by příběh neměl vůbec smysl, právě že v rámci daných omezení funguje docela dobře a my se tak dočkáme i lehce předvídatelného zvratu a konce jenž by měl uspokojit každého hráče.

Jenže příběh tu hraje od začátku tak trošku vedlejší kolej. To, co by vás mělo u Ghostrunnera zajímat jsou důležité herní mechaniky jako pohyb po světě, vaše schopnosti (jenž si vylepšujete), různorodost nepřátel a puzzly. Ano zní to divně, puzzly v parkourové hře, ale ve výsledku to funguje skvěle. Protože právě puzzly ovlivňují váš pohyb po lokacích a zároveň vás nutí k co nejplynulejšímu přesunu a souboji. Každou lokací, každým bojem si ve hře navíc projdete několikrát, než zjistíte tu nejoptimálnější cestu pro vás. A budete u toho umírat – hodně.

Ghostrunner je totiž vše, jen ne odpouštějící hrou. Každá chyba vás tu totiž stojí život. Každá kulka vás zabije, každý nepromyšlený skok vás zabije, každý pozdní úhyb, kryt, či dopad – vás zabije. Ano umírat budete pořád. Naštěstí má hra skvělý systém checkpointů, jenž se ukládají vždy, když to potřebujete a tak se nemusíte bát zdlouhavého opakování obřích sekcí. Většinou si tak zopakujete jen jednu místnost s protivníky atd. Neznamená to tedy, že byste se kdovíjak stresovali (to přijde až v pozdějších částech hry, kdy budou puzzly a skoky i souboje tak náročné, že budete mít sto chutí roztřískat klávesnici, protože jste v daném místě umřeli třeba 70x).

Že to zní naprosto šíleně? Ono taky je! Jenže vás hra ani tak nepustí. Ghostrunner má postupně se zvyšující obtížnost, a tak jak se vám odemykají vaše schopnosti, tak se i zvyšuje náročnost nepřátel, jejich kombinace v daných lokalitách, množství různých pastí, parkourových překážek, ale i šílených puzzlů u kterých potrápíte své mozkové závity. Ve výsledku zjistíte po několika hodinách hraní (v mém případě asi 10), že jste na konci hry, dýcháte jak po maratónu, zapomněli jste pít, jíst a vaše srdce bije tak zběsile, že ho máte v krku.

Ghostrunner je prostě od začátku až do konce šílenou a nezastavující jízdou u které vám běží čas jak u ničeho jiného. Pokud hledáte hru, která vás dokope k co nejlepšímu výkonu, hru která z vás vyždíme úplně vše a pak vás ještě schroustá a vyplivne, hru u které se budete neskutečně bavit, tak Ghostrunner je to pravé pro vás.

Ale ale co grafika?! Co hudba?! Co další důležité věci?! Ale no tak, vážně byste čekali, že k tomu nic neřeknu? Řeknu, ale je potřeba si za 1. uvědomit, že to vše Ghostrunner zvládá na jedničku a za 2. že to není v téhle hře důležité brát v potaz. Takže grafika je, jak můžete vidět na přiložených videích a screenshotech opravdu nádherná. Hra je skvěle optimalizovaná a osobně jsem nezaznamenal jediný frame drop, bug či jiný problém. Soundtrack je pak spolu s efekty opět perfektní a dokonale doplňuje vaše řádění skvělou cyberpunkovou hudbou. Že to zní až moc dobře? Inu tak si to vyzkoušejte a budete mile překvapeni.

Náš verdikt

Příběh - 60%
Grafika - 92%
Hudba - 91%
Hratelnost - 95%

85%

Ghostrunner je vším co byste od cyberpunkového Mirror's Edge čekali a mnohem víc. Parkour, akce, adrenalin, puzzly, ale i smrt, to je to co ve hře najdete v obřím množství. Je to hra pro všechny? Rozhodně ne! Pokud totiž nemáte silnou vůli u hry nevydržíte víc jak 10 minut.

User Rating: 3.95 ( 1 votes)