NovinkyPCPS5RecenzeXbox Series X

Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – brutální akce pro všechny

Team Ninja vzal NIOH a rozvinul ho v akční RPG z éry tří království, kde spojenci, vlajky a plížení pomáhají ke zvládnutí brutálních výzev víc, než kdy dřív – To je Wo Long: Fallen Dynasty ve zkratce. A teď už k recenzi samotné…

Důvod k obavám je na místě vždy, když si myslíte, že jste na začátku hry narazili na nepřekonatelný problém, nebo v případě Wo Long: Fallen Dynasty už na konci první výukové mise. Ve hře jste vhozeni přímo do bouřlivé éry “Číny tří království” a povstání žlutých turbanů, kdy se ocitnete proti jednomu z jeho impozantních vůdců, jehož síla byla posílena prokletým lektvarem. Určitě se jedná o “trikového” bosse, proti kterému byste měli prohrát stejně jako v Sekiru, že? Nebo vám snad někde uniká pointa podobně jako u Taurus Demona v Dark Souls? Well po hodině trápení jsem přišel na to, že to je ta druhá možnost. Hold cena za to, že jsem si zapnul čínský zvuk kvůli autenticitě a nestíhal číst titulky, které mi mohly mnohé napovědět…

Je to docela krutá první překážka, kterou před vás vývojáři postavili a zároveň tak trochu anomálie, protože později už nic tak náročného nepotkáte. Tedy, chci tím říct, že Wo Long představuje nové mechaniky a funkce, díky kterým je jednou z nejpřístupnějších Soulslike her, které jsem za poslední roky měl tu možnost hrát. Napomáhá tomu například fakt, že prakticky od začátku mise až po závěrečný souboj s bossem vás doprovází společník ovládaný umělou inteligencí a kdyby vám to bylo málo, můžete si přivolat ještě dalšího ze svého postupně se rozšiřujícího seznamu.

Což neznamená, že legendární postavy jako Zhao Yun, Cao Cao nebo Liu Bei za vás budou bojovat ve vašich bitvách. Zacházel jsem s nimi skoro jako s bezpečnostní dekou, takže vím, že mi někdo kryje záda, což mi dodává sebevědomí, abych riskoval co to dá. A ano, přesně kvůli tomuto pocitu “bezpečí” umírám více, než kdybych hrál sám. Naštěstí jsou tu ale i další systémy, které vaši nedostatečnou obezřetnost vyvažují. Například pád do vody nebo z útesu už neznamená okamžitou smrt, běh nebo dokonce normální útoky nespotřebovávají výdrž a když umřete neztratíte ani veškerou svou Qi.

Pohyb se také výrazně zlepšil díky speciálnímu tlačítku skoku, včetně dvojitého skoku, který vám umožní mnohem snadnější přesuny lokací, což vám zase dává příležitost skočit dolů a překvapit tak nepřátele. Stealth tady hraje stejně důležitou roli, takže můžete pomalu dojít až k nepříteli a bodnout ho do zad, kdykoliv se vám to zlíbí. Nepřátelé jsou totiž dost “krátkozrací”.

Ale vraťme se k boji, konkrétně k systému staminy – neboli duchovní energii. Tu budete využívat hojně, ať už to je k provádění vašich silnějších útoků, skillů nebo různorodých bojových schopností. Normální útoky duchovní energii nevyužívají a pro vaši obranu je tak nejlepší nejen uhýbání, ale také odrážení nepřátelských útoků. To je vlastně životně důležitou funkcí, která není naštěstí tak náročná jako třeba byla v Sekiro a navíc, lze použít k obraně před jakýmkoliv útokem. A tím myslím opravdu jakýmkoliv.

To je zvláště užitečné v případě “neblokovatelných” útoků, které by vás normálně sejmuli dřív než byste řekli švec. Několikrát jsem se navíc přistihl, že místo toho, abych daným útokům uhnul, raději jsem čekal na příležitost k jejich vykrytí a užil si tak super stylovou animaci.

Další velkou změnou je systém morálky, který nahrazuje tradiční “levely” vašich nepřátel. Tatam je problém, že váš nepřítel má vyšší úroveň a tudíž nemáte šanci. Tady stačí nepřítele párkrát srazit na kolena a jeho morálka klesne, zatímco ta vaše stoupne. Díky tomu, nemůžete říct, že je jakákoliv bitva předem prohraná. I tak byste se měli ale vyvarovat umírání, protože morálka vám takto může také klesat a to určitě nechcete.

Morálka je ale navíc propojená se systémem vlajek, které nefungují pouze jako kontrolní body ale v souladu s tématem Tří království také reprezentují vaši nadvládu na bojišti. Čím více vlajek zasadíte, tím vyšší bude vaše úroveň morálky a její hodnota je zároveň nejnižší základní hodnotou, na kterou může klesnout, když umřete. Hráči tak jsou doslova popostrčeni k tomu, aby objevovali okolní prostředí a obsadili vše, co se dá. Pomáhá tomu i fakt, že herní prostředí ve Wo Long: Fallen Dynasty není jen pouhými generovanými vesničkami a skalisky jako v případě NIOH.

Osobně považuji hru Wo Long za “pokračování”, kterým měl být NIOH 2. Vývojářům se povedlo odstranit nadbytečný balast, vybalancovat hratelnost, dostat do hry nové hráče a zároveň přinést dostatek novinek, které zaujmou na první pohled.

Grafika - 77%
Zvuk - 68%
Příběh - 66%
Hratelnost - 85%

74%

Wo Long: Fallen dynasty je soulslike hrou, vhodnou jak pro experty žánru tak pro úplné nováčky. Pokud jste doteď nevěděli s kterou hrou začít, Wo Long je tu pro vás s jednoduchými ale zároveň vysoce zábavný herními mechanismy.

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.