NintendoNovinkyRecenze

Asterix a Obelix XXL: Romastered – Zažijte starou zábavu v novém kabátě

Asterix a Obelix XXL: Romastered je remaster původní hry z roku 2003. Můžete tak znovu prožít staré dobré příhody Asterixe a Obelixe. A taky jejich kamarádů, druida i psa Idéfixe (ve hře anglicky Dogmatix), a to vše s pomocí kouzelného nápoje. Prostě stará dobrá skvadra, na kterou jste zvyklí z komiksů a animáků. Jak se to tedy hrálo a jak se hra liší od originálu?

Do jaké šlamastyky se to zase dostali?

Kolem roku 50 před Kristem je celá Galie obsazená Římany. Celá? Kdeže. Jedna osada nepoddajných Galů ještě stále odolává nájezdníkům. Většina z vás jistě zná tuto průpovídku, která se objevuje v různých podobách na začátku každého komiksu či animáku o Galech. Díky kouzelnému nápoji druida Panoramixe (v angličtině Getafix) se malá vesnice s pouhými desítkami obyvatel dokázala ubránit takovému dobyvateli, jako byl Julius Caesar.

Hra začíná v momentě, kdy jsou Asterix a Obelix na lovu divočáků a ztratí se jim Idéfix. Obelix, jak je známo, by svého pejska nikdy neopustil a tak společně hledají, až se nakonec rozdělí. Během hledání narazí Asterix na římského špióna, který mu jen tak oznámí, že jeho vesnice byla během jeho nepřítomnosti napadena a vypleněna. Ale nemusí se bát, on, špion, mu pomůže, protože je naštvaný na Caesara, který ho tu jen tak nechal. Když Asterix dorazí zpátky do vesnice, zjistí, že je tomu opravdu tak. Nejdřív musíte pobít všechny Římany ve vesnici, abyste zjistili, že všechny obyvatele vesnice Římané zajali a rozvezli do různých částí Impéria. Tak se Asterix, Obelix a Idéfix za pomoci římského špeha vypraví osvobodit své kamarády.

Není nic lepšího než profackovat Římana

Vaši Galové mají k dispozici dva základní útoky. První z nich je úder pěstí, i když mě se zdá, že to je spíš facka, zvlášť u Obelixe. Druhým z nich je chyt, při kterém Gal uchopí nepřítele a začne s ním točit nad hlavou. Nejen, že tak účinně zpacifikuje nepřítele, ale může s ním i zároveň omráčit ostatní, které pak dorazí pěstí (fackou). Nepřátele na vás totiž vždy útočí v tlupách. Dvěma údery to ale nekončí, Galové je dokáží skládat do kombinací, které si v průběhu hry mohou nakupovat/odemykat. Měnou této hry jsou římské přilbice, které padají z nepřátel či beden. Galové při hledání svých přátel procestují místa jako Normandii, Řecko či Egypt. A nebojují jen proti Římanům, protivníky jim jsou i Vikingové či staří známí piráti.

Grafika Asterix a Obelix XXL: Romastered prošla upgradem a vypadá o dost lépe než ta původní. Pokud se vám ale zasteskne po starých dobrých časech, nemusíte zoufat. Stisknutím jediného tlačítka zapnete Retro mód a hra bude vypadat jako kdysi. Mezi oběma styly můžete volně přepínat po celou hru. Co ovšem ve hře zůstalo z původní verze, je příšerná kamera, která bohužel vaši postavu nesleduje. Obzvlášť v boji je to dost nepříjemné, protože musíte neustále myslet na to, že kamerou musíte otáčet a do toho mačkat tlačítko útoku. Takže pokud je vám multitasking cizí, může to být docela výzva. Jinak se hra ovládá dobře, tlačítka reagují jak mají. Jen škoda, že autoři nevyužili plně výhod ovládání na Switchi. Prostě se to ovládá jako na každé jiné konzoli.

A co jiného je k mání?

Poté, co vyčistíte jednotlivé oblasti od nepřátel, zpřístupní se vám nový mód. Můžete ho spustit pomocí stély v podobě velkých přesýpacích hodin. Vaším úkolem je v časovém limitu posbírat, co nejvíce mincí. Ale pozor, některé se zákeřně ukrývají v retro verzi. Novinkou je i časový mód, během kterého se musíte co nejrychleji dostat až k cíli. Takže vám často nezbývá, než nepřáteli jen prosvištět. A hlavně bacha na překážky. Posledním novým módem je tzv. extrémní, ve kterém je nepřátel více a jsou mnohem drsnější.

Základní gameplay však zůstává dost jednoduchý: procházíte jednotlivými lokacemi a fackujete nepřátele. Jednotvárnost přerušují jednoduché puzzly, ve kterých většinou musíte zapnout nějaké spínače. Někdy musíte dopravit zapálenou pochodeň k sudu plného střelného prachu skrz větrný tunel či přes vodu. Puzzly jsou rozmístěny rovnoměrně během hry a většinou na ně narazíte právě ve chvíli, když si říkáte, že už toho fackování bylo dost. Přesto ani tyto krátké challenge nedokáží monotónnost zcela narušit, protože se samy docela opakují.

Galové se bojí jediného

Jak jistě víte, Galové se bojí jediného: že jim nebe spadne na hlavu. To se tady ovšem nestane, a tak se můžete neohroženě vrhat do boje. Přece jen jde o staré známé z milované galské vesnice. Hra je náchylná k jednotvárnosti, kterou narušují pouze různé puzzly a menší úkoly od nápomocného špeha. Proto může po delším souvislém hraní začít nudit. Asterix a Obelix XXL: Romastered se od svého předchůdce příliš neliší. Oproti staré hře má lepší grafiku a přináší 4 nové módy. Nic víc, nic míň. Pokud tedy vlastníte původní verzi, zauvažujte, jestli se vám pořízení nové vyplatí.

Nechápejte mě špatně, rozhodně se nejedná o špatnou hru a jestli jste fanoušky Asterixových a Obelixových dobrodružství, jistě vás zaujme. Ale není to hra, kterou byste dohráli a řekli si: wow, tak to si musím zahrát ještě jednou či pětkrát. Je to zábavná hra zaměřená spíše na děti, která vás na pár hodin zabaví, ale pak už ji pravděpodobně z poličky nevytáhnete. Recenzována byla verze pro Switch, za jejíž dodání vděčíme Hype. Tímto děkujeme.

Příběh - 70%
Zvuk - 70%
Hratelnost - 60%

68%

Hra je zábavná, ale po delší době se může zdát monotónní. Přesto vás dokáže na pár hodin pěkně zabavit a to hlavně v případě, že jste fanoušky Asterixe a Obelixe.

User Rating: 0.1 ( 1 votes)

Kristina "Speedy" Gonzálezová

Ráda se označuji za sběratele konzolí, ale zatím jich vlastním pouhých 20. Čtení, hraní a historie jsou mojí vášní a nedostatek času na koníčky věčným problémem. Fantasy, sci-fi, horor, detektivka, komiks nic mi není cizí.