Konečně jsme se dočkali otevřené bety Iron Harvest a já si tak mohl vyzkoušet tuto dieselpunkovou strategii. Pro ty co o tom nevědí jen zmiňuji, že do konce srpna probíhá otevřená beta, kterou vývojáři využívají k opravě bugů a úpravě herních mechanik. Pro nadšence je také uspořádán oficiální turnaj
O co tedy jde
Iron Harvest je jednodušší a rychlejší verze Company of Heroes. Budete zabírat zdroje železa, nafty a victory bodů. Zápas pak vyhrajete zničením nepřátelské základny nebo dosáhnete stanoveného počtu victory bodů. Ve hře nebudete skoro vůbec stavět, jediné budovy, které jsou potřeba vybudovat jsou kasárny na verbování pěchoty a dílnu na tvoření mechů. Tyto dvě budovy pak můžete vylepšit pro elitnější jednotky. Pokud tedy nemáte rádi rychlé RTS s důrazem na mikromanagement jednotek. Tak si v této hříčce užijete maximálně singleplayerovou kampaň
Vaše družstva pěšáků můžou brát zbraně padlým nepřátelům i spojencům. To znamená, že pokud se vám podaří základní pěchotou zabít protipancéřovou jednotku, tak můžete ze země sebrat jejich ruční kanóny. Z obyčejné pěchoty máte rázem mnohem dražší jednotku. Hra vás celkově nutí chytře distribuovat zdroje a starat se o jednotky tak aby zůstali za každou cenu na živu. Pokud utrpěli ztráty musíte je stáhnout do základny a doplnit jejich stavy. Nebo v případě mechů opravit pomocí inženýrů. Je to mnohem levnější.
Ach to AI
Pokud se rozhodnete, že si zahrajete skirmish proti umělé inteligenci tak nečekejte zázraky. Jak už tomu bohužel bývá AI je tupé a jediné co umí je spamovat jednotky. To znamená, že proti počítači musíte aplikovat jiné taktiky, než proti reálnému hráči. Co se týče umělé inteligence a pathfindingu jednotek tak chce ještě dost vylepšit. Několikrát se mi třeba stalo, že se moje jednotky stahovali přes nepřátelské linie. Pokud pošlete vojáky za zídku aby se kryli, tak se občas rozhodnou, že se skryjí z obou stran oné kamenné zdi. Vývojáři naštěstí průběžně opravují tyto problémy a nezbývá jen doufat, že do do 1. záři opraví.
Velet můžete třem frakcím. Polsku Rusku a Německu. Každá strana má relativně rozdílné mechy. Bohužel pěchota je u všech skoro identická. Kromě základních pěšáků a těžké elitní pěchoty nenaleznete rozdíl. Můžete si taky zahrát prvních pět misí z Polské kampaně. Každá mise byla jiná a zajímavá na hraní. Vývojáři jsou také tvůrci RPG titulů a je to vidět. Na to, že se jedná o RTS totiž hra nabízí poutavý a dobře doručený příběh.
Hra je na dobré cestě pokud máte rádi rychlé RTS tak vás gameplay rozhodně chytne. Musíme jen doufat aby se opravili bugy a chyby včas. Vývojáři také dali vědět, že plánují přidávat nový obsah i po vyjití hry.