NovinkyPCRecenze

P.A.M.E.L.A. budoucnost sólo survivalu? Ještě ne…

P.A.M.E.L.A. je hororový survival projekt z dílny NVYVE Studios, který vás vezme na toulky krásným, futuristickým a otevřeným světem ostrovního města Eden 52 uprostřed oceánu. To vyhladila neznámá nemoc jenž proměnila část osazenstva v bezduché živé mrtvé a je tak jen na vás, jestli se stanete jedním z nich nebo ne. Město je plné různých místností, chodeb, ale i zajímavých lokalit plných bludných zombies, robotů, ale i jiných detailů. To vše je zapouzdřené v těžko dokončitelném příběhu, který vám akorát zamotá hlavu a ukáže, že nic není tak jak se může zdát.

Úvod do hry:

Probudíte se tedy ve futuristickém světě obřího ostrovního města uprostřed oceánu, kde je spousta infikovaných zombies. Jste jediný přeživší a je tak jen na vás jestli to zmáknete. Mechanika hladu a žízně (typická pro survival) vás začne trápit hned na začátku. Obdivuhodně si ji můžete poupravit jak se vám zlíbí. Kromě přežívání a vylepšování zbraní shromažďujete dokumenty a „echa“, abyste získali nějaký ten vhled do života před virem ve futuristickém a utopickém městě Eden 52. Celé město vede AI jménem P.A.M.E.L.A. díky které se dozvíte něco o životě před a po “nehodě” i spoustu dalších užitečných informací.

Positive vibes:

Design prostředí je naprosto úchvatný! Hra obsahuje obrovský, zcela otevřený svět, ve kterém prozkoumáváte co se dá a sbíráte jídlo, nápoje, zbraně a vylepšení. Dokumenty, které najdete, stejně jako encyklopedie ve hře, dokážou popsat příběh o tom, kde a kdo vlastně jste. Celý svět se pak rozděluje na několik odlišných okresů – každý s vlastním tématem – od futuristického centra až po podzemní Las Vegas. Hra je plná záhad a věcí, které musíte prozkoumat. Existuje tolik místností a oblastí, kde můžete hledat loot, ale i střípky příběhu že vám to vystačí na dlouhé hodiny. Mnoho hodin tak strávíte průzkumem a hledáním věcí které potřebujete a následně si je můžete syslit ve vaší základně. Základna ale není jen “jedno” místo. Po vzoru jiných survival her si ji i zde můžete vystavět i jinde ve světě. Zombíci vypadají dobře ale vydávají komické zvuky, kterým nepomáhá ani nedokonalá animace potom co vás uvidí. Je jich ale několik druhů a tak se stává, že bojují dokonce i mezi sebou. Naproti tomu roboti jsou tady naprosto šílení a mají velmi zábavný styl boje plný až hloupých útoků z blízka – jenž se dají přirovnat k válkám vedeným v pravěku.

Všechna menu a GUI vypadají také super futuristicky a překvapila mě jejich přehlednost a interaktivita. Stejně tak jsou na tom i zbraně které můžete použít – žádná z nich se nepodobá ničemu z 21. století. Hru navíc doplňují hackerské mini-hry, které jsou pěkně upravené. Užíval jsem si je vlastně mnohem více než logické puzzly, které mi zabrali mnohem delší dobu na rozluštění. Grafika jako celek je pak nádherná a je vidět, že tvůrci využili maximálního potenciálu Unity engine. Celková kreativita a jedinečný design světa se pak přibližuje mnohem větším a známějším AAA titulům.

Negative vibes:

Předně je to sandbox. Většina misí nedává velký smysl, když nemáte představu, kde jste nebo jak vypadá mapa. Je lehké se ztratit. Samotnému se mi to po pár úmrtích také povedlo. Několik hodin mi pak trvalo, než jsem našel svoji mrtvolu abych si lootnul věci zpět. Hand to hand combat je hodně základní, nebudu lhát. Ale trochu se to kompenzuje obtížností a potížemi s přežitím, protože úspěch z přežití ve vás vyvolá emoce, které zažijete jen po porážce Ornsteina a Smauga 😀 Looting je hodně repetitivní, spamujete “hold r to loot”, takže se díváte na spoustu prázdných kontejnerů.

I když si můžete vytvořit svou vlastní základnu doslova kdekoliv – pomocí různých sestavitelných objektů – je velmi obtížné je někde vůbec umístit, protože prakticky všechny statické objekty ve světě vám překáží ve stavbě. To co vytvoříte má navíc tendenci náhodně mizet dřív než se vrátíte z průzkumu okolí, což samozřejmě naštve. O to více pokud jste právě použili všechny své pečlivě nasbírané zdroje.

Turrety, které můžete postavit mají navíc problém zabít jakoukoliv zombie, protože reagují se zpožděním. Existují ploty a brány, ale jsou zbytečné, pokud se zombies spawnou uvnitř vaší základny. Hra také nevysvětluje nic o tom, jak základnu pořádně nastavit a využít na maximum. Po získání všech upgradů a vybudování základny až do bodu, kdy může podporovat více hráčů. Osobně si myslím, že by hra byla vlastně mnohem zábavnější, kdyby podporovala multiplayer. Nicméně je příjemné, že má P.A.M.E.L.A. dobrou optimalizaci a při rozlišení 1080p a ultra nastavení si drží stabilních 60 FPS i při natáčení videa, což je slušný výkon.

Celkově můžu říct, že mě hra bavila, ale má před sebou ještě dlouhou cestu. Vývojáři jsou naštěstí aktivní a o hru se starají víc než dobře, tak se snad časem dočkáme odstranění všech chyb a přidání nových funkcí tak, aby si hra zasloužila mnohem lepší hodnocení.

Za kopii pro účel recenze bychom rádi poděkovali NVYVE® Studios

Verdikt

Grafika - 78%
Zvuk - 50%
Příběh - 40%
Hratelnost - 75%

61%

Naše skóre

Hra má svoje kouzlo, po grafické stránce vyniká, ale je zatím hrozně prázdná, provázejí ji bugy typické u early access her a navíc tomu chybí pořádný zvukový doprovod.

User Rating: Be the first one !

Jakub Chytil

Blázen do anime a herního světa, do knížek i filmů.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button