Dojmy z hraníHryMobileNovinkyPC

Marvel SNAP: nová generace karetních her je tu!

Dlouho očekávaná collectable card game Marvel SNAP se 18. října konečně dočkala globálního releasu. A je to pecka.

Superhrdina v červené flanelce je zpět!

Ben Brode je jméno, které hráčům digitálních TCG není třeba představovat. Je to game designer, který byl ředitelem (tehdy malé) digitální karetní hry od Blizzardu, Hearthstonu. Komunita si Bena okamžitě oblíbila díky jeho zapáleným teaserům nových setů, jeho nakažlivému smíchu, a možnosti vinit ho z každého RNG neúspěchu (bylo téměř tradicí říct “Thanks Ben!” pokaždé, když například Arcane missiles, karta, která rozdělí 3 DMG do náhodných cílů, netrefí ten, ve který hráč doufal). Během několika let se Benovi a jeho týmu podařilo z Hearthstonu udělat hru tak úspěšnou, že to překvapilo i očekávání Blizzardu. 

V roce 2018 ale Hearthstone opustil, aby si založil vlastní herní studio Second Dinner, které mělo začít vyvíjet “novou Marvel karetní hru”. A o 4 roky později jsme tu.

V čem, že je hra tak revoluční?

  • Jedna hra má 3 minuty. Posouváme se od sledování dvouhodinových filmů k seriálům, od YouTube videí k Shorts a Tiktokům, a s tímhle trendem jde i SNAP. Stihneš víc her – víc se naučíš – rychleji se zlepšuješ.
  • Žádné čekání! Oba hráči hrají zároveň, takže nečekáš než protihráč odehraje svůj tah.
  • SNAP mechanika. Když si věříš, můžeš “snapnout” a najednou se hraje o dvojnásobek kostek (body v ranking systému). Snapnout ale může i tvůj protihráč a v jedné hře tak můžeš hrát až o 8 kostek. Když se ovšem vzdáš hned po tom, co protihráč snapne, ztratíš jen aktuální počet kostek. Není to tedy jako v ostatních TCGs, kde je správně bojovat až do posledního kola. Ve SNAPu se vyplatí poznat kdy prohráváš a včas utéct.
  • Žádné packy? Je to tak. Žádné packy s náhodnými kartami.

Jak se to hraje?

SNAP je unikátní snad v každém směru, ale od čeho se TCG hráči můžou odpíchnout je, že každý hráč má balík o 12 kartách, na poli jsou 3 lokace a vyhrává ten, který má po 6. kole více síly alespoň na dvou lokacích. Není ale lepší cesty jak se se hrou seznámit, než walkthrough přímo od Bena Broda.

Unikátní přístup k získávání karet

Místo zaběhlého systému packů plných náhodných karet SNAP přichází s něčím úplně novým. Středem všeho je hráčova Collection track. Po odehrání každé hry získáš “boostery” k jedné z karet kterou máš v balíku. A za boostery a kredity si následně můžeš karty vizuálně upgradovat (např. z common na uncommon) – změní se ale jen jejich vzhled. Pokaždé když kartu upgraduješ, posuneš se ve své Collection track, která ti postupně odemyká nové karty a to v náhodném pořadí (s výjimkou prvních pár). Nikde jinde nové karty nezískáš, takže ať už se snažíš být pay2win jak chceš, všechny karty si musíš zasloužit hraním.

Na tomto systému jsou skvělé 2 věci. (1) Nové karty získáváš po jedné, takže tě během hry nezahltí hromada nových karet, které neznáš. (2) Jestli chceš svoje zdroje využívat co nejefektivněji, musíš každou kartu vylepšit minimálně jednou – tedy, musíš si zahrát s každou kartou, kterou vlastníš.

Tím, že má každý hráč přístup k jiným kartám, ti hra dává prostor experimentovat a vede tě k tomu naučit se pracovat s tím co máš, místo toho, aby sis našel Tier 1 meta deck, zkopíroval ho a začal naslepo grindit.

Chceš si SNAP zahrát na PC nebo Macu?

Není problém! Hra je mobile-first, ale ne mobile-exclusive. Jestli chceš hrát na PC, najdeš Early access verzi na Steamu. Jestli chceš hrát na Macu, můžeš si buď stáhnout emulátor Bluestacks, NEBO, jestli máš novější Apple chip, můžeš konečně využít jeho feature, která ti dovoluje stáhnout si na Mac aplikaci dělanou pro iPad přímo z App Storu.

Naskoč ještě dnes a vyber si free bonusy v rámci Release weeku! A než se ti hra stáhne, dej si tuhle japonskou verzi traileru.

Kniha The Art of Kingdom Come: Deliverance II [CZ]

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button