Epic Games využitím svého Unreal Engine vytvořil novou webovou aplikaci MetaHuman Creator. S její pomocí bude možné výrazně zkrátit proces tvoření virtuálních lidí. Jindy týdny dlouhé modelování nyní zabere méně než hodinu. Appka poběží v prohlížeči přes cloud na technologii Unreal Engine Pixel Streaming.
MetaHuman Creator poskytuje vývojářům komplexní nástroj, díky němuž je možné vytvořit nového člověka od píky připraveného k animování. Pro tyto účely bude k dispozici knihovna shromažďující různé typy lidí. Míšením obličejů se pak vytvoří postava, kterou půjde ještě detailně upravovat. Dále bude na výběr 30 různých účesů, 18 typů tělesných predispozic a několik kousků oblečení.
Po dokončení se vytvořený projekt stáhne jako asset, který se importuje do Unreal Engine, nebo se stáhne jako Maya soubor připravený k dalším úpravám a animování. Vytvořené animace pro jednoho Metačlověka půjdou využít pro všechny další importované projekty z aplikace.
MetaHuman Creator bude za pár měsíců k dispozici v předběžném přístupu. Nicméně vyzkoušet si výsledky aplikace můžete už teď. Epic momentálně nabízí dvě kompletně vytvořené postavy, které je možné testovat v Unreal Engine 4.26.1 a novějších verzích.
Tato nová technologie může být revolucí v tvorbě postav. Nejenže výrazně zkracuje čas a umožňuje tvořit komplexní lidi i méně zkušeným grafikům, ale umožňuje i větší variabilitu obličejů bez použití skutečných lidí. Díky tomu se třeba ve hrách dočkáme více originálních nehratelných postav a i více 3D animovaných filmů.
Zdroje článku: Unreal Engine, Venturebeat