Společnost G2A chce vzdělávat učitele v gamingu, aby tak vylepšila vzdělávání v období pandemie. Podle nedávného průzkumu společnosti Censuswide, údajně hraní her pomáhá zlepšovat vztahy mezi žáky a učiteli. V průzkumu odpovědělo 48% učitelů napříč Velkou Británií a Spojenými státy, že se nyní snaží využívat hry v dostatečném množství, aby nejen zaujali žáky, ale aby podpořili interakci mezi nimi (učiteli) a studenty.
Průzkumu se účastnilo celkem 505 učitelů z nichž bylo:
- Pohlaví
- Muži 28%
- Ženy 72%
- Věk
- Pod 25 let – 9%
- 25–34 let – 25%
- 35–44 let – 30%
- 45–54 let – 20%
- 55 a více let – 16%
- Země
- Velká Británie – 41%
- Spojené Státy – 59%
Výsledky výzkumu:
- 77% Britských a Amerických učitelů říká, že zavedení distanční výuky změnilo učení navždy
- 76% učitelů se obává způsobu jak zaujmout během distanční výuky studenty ohledně životního prostředí
- 89% učitelů uvádí, že gaming ve třídě je pro studenty přínosný a předměty je více zaujmou
- 47% učitelů co ještě gaming nepoužili jako vzdělávací metodu by jej chtěli vyzkoušet
- 50% učitelů nepoužívá gaming, protože prostě nevědí jak
- 62% učitelů by si přálo, aby byli na tento způsob vyučování proškoleni
- 69% učitelů věří, že by studenti dělali více domácích úkolů, kdyby byly zahrnuty ve hrách
- 68% učitelů věří, že hraní her bude v budoucnosti hrát ve vzdělání velkou roli
Výsledky tohoto výzkumu přivedli právě G2A na jejich nový nápad. Společnost zahájí tzv. G2A Academy: Video Games in Education, ve které se bude především učitelům ve třech základních oblastech.
- Proč používat video hry ke vzdělávání a jak
- Jak používat videohry k učení humanitních předmětů
- Jak používat video hry k učení STEM (matematika,fyzika) předmětů
Jaké jsou s novinkou plány?
Bartosz Skwarczek, CEO společnosti G2A řekl: „ Mladí lidé na celém světě čelí největší krizi ve vzdělání v živé paměti. Učitelé musí úplně změnit svůj přístup ke školní docházce a musí najít nové způsoby jak studenty zaujmout a motivovat. Videohry – a přenositelné dovednosti, které nabízejí – jsou zásadním nástrojem při uvádění online učení do života. Chceme udělat vše, co je v našich silách, abychom pomohli odemknout tyto výhody pro učitele a mladé lidi. Akademie G2A vybaví učitele technikami, prostředky a jistotou při začleňování her do lekcí a zachránit tak vzdělávání covidové generace.“
Vzdělávací hry budou nejspíš běžnou součástí výukových metod. Samozřejmě že proškolit kantory na tuto novou a revoluční metodu učení bude ta nejnáročnější část. Vzorek učitelů, kteří se navíc průzkumu účastnili, je velmi malý, tudíž hodně snadno napadnutelný. Nicméně v dnešní době je vážně snazší žáky zaujmout jakoukoliv formou hry, než je neustále nutit do učení. Otázka ovšem je, jak velká je hranice mezi vzděláváním a gamingem.
Počkejme si jak revoluční program G2A nakonec dopadne, protože zatím to vypadá, že chtějí pouze ždímat peníze.