Japonská společnost Sony potvrdila, že na nově uvedené herní systémy PlayStation 5 v blízké budoucnosti pomocí softwarového updatu dopraví funkci VRR (Variable Refresh Rate), tedy funkci variabilní obnovovací frekvence.
Pokud znáte konkurenční alternativy AMD FreeSync nebo nVidia G-Sync, pak znáte i odpověď na otázku, k čemu VRR slouží. Přestože se jedná o podobný účel, technologie je trochu jiná. Nutno podotknout, že i VRR si užijeme pouze na televizích, které funkci podporují. Ve zkratce se dá říci, že VRR donutí televizi sesynchronizovat svoji obnovovací frekvenci s počtem snímků na výstupu z konzole. Výsledkem je pak plynulé hraní bez zádrhelů, které bývá způsobeno kolísáním FPS.
Příchod funkce není ale úplným překvapením, již z dřívějška víme, že PlayStation 5 podporuje technologii HDMI 2.1, která je taktéž nezbytným předpokladem pro fungování VRR. Kdy přesně Sony očekávaný update vydá není jasné, pro vlastní dobro by ale neměla otálet. Konkurenční konzole Xbox Series X funkci již podporuje. Nabízí se tak začátek roku 2021, kdy očekáváme příchod nových her pro next-gen konzole, které budou chtít jejich potenciál plně využít.