KomiksNovinkyRecenze knih

Výborně našlápnutá série, která pokračuje spíše zklamáním | Proti přírodě 2: Štvanice

Vzhledem k tomu, jak pozitivní reakci ve mně vyvolalo Proti přírodě 1: Probuzení, jsem nadšeně vyhlížela i tento druhý díl, Proti přírodě 2: Štvanice. Nevím, jestli to bylo mým přehnaným hypem a velkým očekáváním, ale druhý díl nevyvolal reakci, ve kterou jsem doufala.

Abych začala něčím hezkým, tak pozitiva samozřejmě komiks má. Opět nádherná kresba, výrazné barvy a ostré postavy, takže je opravdu radost se na stránky jen dívat. Oproti prvnímu dílu pokračování postrádá tolik drastických či erotických scén, ovšem i tak mějte na paměti, že označení 18+ zůstává. V tomto díle se podíváme hodně i na backstory vedlejší postavy, což je přesně něco pro mě. Mám ráda, když se díla zaměřují i na své další postavy a nejen na ty hlavní. Historie se nám rozvine u postavy Khala, který se nám již trošku představil v prvním díle. Autorka poodhalí, co přesně jej formovalo do jeho současné podoby chladného a vypočítavého vlka, kterým je teď.

A co další postavy?

Proti přírodě 2: Štvanice nám přinese mimo jiné i spoustu nových postav, mezi nimi třeba další prasnici jménem Carol. Ta Leslie přislíbí pomoc s jejím nemilým osudem, kterým je být nádoba pro bohyni Bes. Carol vůbec není špatná jako vedlejší postava, je anarchistická a vzdoruje, čemu se dá. Naopak třeba dikobrazice Saya mi byla od první stránky dost nepříjemná a žádné sympatie k ní necítím. Je to taková ta morally grey postava, která bez mrknutí oka obětuje všechny pro záchranu jednoho. Hodně mi chybí postavy z jedničky. Ty mi přišly daleko sympatičtější a myslím si, že si k nim čtenář lépe našel cestu.

Co je tedy špatně?

V prvním díle jsem si neskutečně oblíbila postavu prasnice Leslie. Byla badass, stála si za svým, odmítala se podrobit pravidlům. Ovšem tady z ní autorka z nepochopitelného důvodu udělala ukňourané prasátko, které najednou kolem sebe potřebuje celý tým lidí, jelikož se sama na nic nezmůže. A jako „bonus“ zde vidím i postupné rozvíjení se syndromu Mary Sue. Ten je populární hlavně v YA literatuře. Hlavní hrdinka zjistí, že ovládá nějaké schopnosti, které nikdo jiný nemá a může s jejich pomocí vše změnit. Ideální chvíle na to začít být sobecká, obrátit se ke všem zády a ideálně se i obětovat. Osobně doufám, že tohle nebude případ tohohle komiksu i nadále, jelikož by to jeho obrovský potenciál hrozně potopilo.

Co se týče děje samotného, já osobně jsem měla akce dost v prvním díle. Myslím si, že pokračování by neuškodilo, kdyby autorka akční scény vynechala úplně. Spíše se mohla zaměřit na otázky, kterými čtenáře navnadila a dát nám i pár odpovědí. Něco málo z historie Bes dostaneme a uzavře se jedna kapitola. Co mi mimo jiné také chybělo, byly otázky ohledně kritiky společnosti, kterých v prvním díle také bylo hojně. Zde už se moc společnost neřeší, vlastně tady byla celkově jedna jediná zmínka o způsobu, jakým se zde žije.

A verdikt?

Doufala jsem, že druhý díl budu hodnotit lépe, než ten první. Bohužel právě věci, které jsem zde chtěla (méně akce, více odpovědí, další rozvoj postavy) zde nebyly a proto je pro mě Proti přírodě 2: Štvanice spíše zklamáním. Nezbývá mi než doufat, že tohle je klasický případ, kdy díly uprostřed jsou slabší a autorka vše dožene v dalším pokračování.

Kresba - 100%
Děj - 40%
Postavy - 75%
Akce - 60%

69%

Jelikož první díl přinesl úžasné a originální dílo, doufala jsem, že ve stejném duchu bude pokračovat i dvojka. Bohužel ta úplně mojí představu nesplnila. Chybělo mi zde spoustu věcí a přijde mi, že autorka pokazila i postavy. Doufám, že další pokračování se vrátí na stejnou vlnu a série ve finále příjemně překvapí.

User Rating: 2.4 ( 2 votes)

Bunny

Malá králičice, která ráda čte knihy či komiksy, kouká na filmy nebo seriály a hraje hry. Krom toho o tom všem, ideálně dohromady, ještě raději mele s každým okolo sebe.