NovinkyPCPS4RecenzeXbox One

SnowRunner aneb jak se z bahna rodí klenot. (Recenze)

Zdá se to jako večnost, když se vlečeš zatopeným Michiganem a snažíš se dovézt partě u vrtu všecky cajky. Ale když mrkneš na zablácený auto, který dojelo na poslední výpary nafty a v klídečku vyložíš několik tun nákladu, budeš se cejtit jak pán světa.

Pamatuju si to, jako by to bylo včera. Objevilo se podivné techdemo, kde se jezdilo ve starých ruských rachotinách v bahně a vodě. Byl jsem unešený a to jsem ani netušil co se ve hře bude vlastně dělat. Teď, o nějakej ten pátek později, znovu usedáme do strojů a brodíme se pomaličku k cíli. SnowRunner dorazil a fakt mu to svědčí. Celá hra se točí kolem našlapaných trucků, který na rozdíl od jiných současných her, hrajou spíš na starý dobrý – “Slow is smooth, smooth is fast.” Jinak řečeno – pomalu, ale jistě. Nečekejte tady desítky kilometrů v řádu minut, ale spíš jednotky kilometrů v řádu desítek hodin. Budete se brodit zatopeným Michiganem, sněžnou Aljaškou, ale i starým dobrým Ruskem. Můžete si celou hru projít i v kooperaci s kámošema, což je super možnost na dlouhé večery.

O minutu později byl Khan na zádech. I to je SnowRunner

Na začátek dostanete scout truck a hurá plnit mise. Je to tak, SnowRunner narostl. Už nevozíme jen klády z jedné strany mapy na druhou, ale vozíme kde co. Cihly, zásoby, utopené přívěsy a masivní části vrtu. Než se dostaneme k větším nákládům, musíme se prokousat krajinou, která nedává nic zadarmo. Ačkoliv je Black River v Michiganu startovní lokací, dá vám pořádně zabrat. Navíc, jak brzy zjistíte, je to jen jedna ze čtyř map, ze kterých se celý Michigan skládá. Každá mapa má svá specifika a vyzkouší váš vozový park o něco víc než ta předchozí. To platí samozřejmě nejen pro mapy v Michiganu, ale i globálně. Kde je bahno v Black River, tam v Aljašce čekejte největší tahák hry. Sníh a mráz. Paradoxně v Aljašce budete off-road vítat, protože tam aspoň víte co čekat a neocitnete se naboku s celým nákladem, jenom proto, že si myslíte, že řetězy jsou pro děcka. Abyste neustále neleželi na zádech, jak převrácený brouk a smutně nekoukali na možnost vrátit auto zpět do garáže (samozřejmě bez nákladu), budete se muset obrnit jistou dávkou trpělivosti. Nejinak je tomu i v Rusku. Které je nepředvídatelné a podmáčené. Spousta zrádných trávníků a výmolů vás spolehlivě rozhodí. A provizorní mostky ze svázaných klád nejsou zrovna stabilní pro několikatunový náklad.

Bahno na silničních pneumatikách bez pohonu všech kol. Paráda na půl hodiny.

Svou roli ve vašem počínání hraje i výběr auta. Mě se na začátku osvědčily trucky především s pohonem všech kol. Lehce se ovládají a projedou i bez uzamykatelného diferenciálu, kam potřebujete. Nicméně budete se muset spokojit i se zadokolkou a s tím, že to prostě občas nepojede. Auta se ovládají podobně jako dříve. Dá se jezdit na nižší převodové stupně a zapínat diferenciál, nicméně takovou možnost je potřeba odemknout. Většina důležitých vylepšení, ale leží rozeseta někde na mapě a je potřeba je najít. Osobně mě tenhle přístup moc nebaví, protože truck, kterej se mi líbí, je v zásadě nepoužitelný bez pohonu všech kol. A ten upgrade leží kdovíkde. Nicméně vylepšovat jde snad všechno na co si vzpomenete. Od motoru, pohonu a pneumatik až po čistě vizuální upgrady typu barva nebo maják na střeše. Na vylepšení si připravte hodně peněz, které se nevydělávají tak snadno. Za běžný úkol, dostanete v průměru okolo 2500$, ale kola do bahna, vás stojí aspoň 5000$. Na jeden truck. Některá vylepšení se sdílí, ale vzhledem k tomu, že na začátku je většina objevených trucků rozdílná, tak sdílení oceníte až později. Vozový park je pestrý a na některé modely náklaďáků se budete vyloženě těšit. Doufal, jsem že si budu moct obléct i řidiče a nasadit mu řádnou turckerskou čapku, ale nestalo se.

Vrátit se do garáže nebo vysvobodit pomocí druhého auta?! To je ta otázka.

Při hraní SnowRunner zažijete nejrůznější pocity a stavy. Když se hroutí plně naložený tahač s návěsem v místě, kam se jiný těžko dostane, bude vás polévat horkost střídaná hrůzou. SnowRunner má několik specifik, které u jiných her moc nevidíme. Nejlepší z nich je to, že každá kaluž a výmol je vlastně miniaturní hlavolam který je potřeba vyřešit. U první mapy to tak znát není, ale až se dostanete dál, jistě si na mě vzpomenete. Stejně tak úkoly jsou dobře vymyšlené, občas je to sice taková skyrimovská klasika – jeď z jedné strany na druhou, ale každá cesta může být něčím výjimečná a přinést nové překážky. Osobně by se mi líbila možnost vylepšování některých cest, abych si usnadnil některé přechody, třeba zavážením sutinou, ale to už jsou takové moje přání, které nijak nezhoršují hodnocení.

Pojď dolů!

Nejslabší stránkou hry je zvuk a soundtrack. Auta zní dost podobně a nemůžou se rovnat ostatním simulátorům na trhu. Soundtrack je sice tématický a zpočátku příjemný na úvod do hry, ale brzy se ohraje a tak jedinou záchranou je samozřejmě Spotify, kde si můžete vytvořit svůj truckerský playlist na přání.

Celkově se z původní hry o náklaďácích v bahně vyklubal skvělý, řekněme simulátor, který vás zabaví fakt na dlouho. Season pass navíc slibuje nové lokace, rozšíření vozového parku i dosud nezveřejněné nové aktivity, takže se máme na co těšit.

Verdikt

Grafika - 90%
Hratelnost - 92%
Zvuk - 65%
Příběh (Design misí a úkolů) - 82%

82%

Skóre

V podstatě jediná hra svého druhu, která nabídne spoustu krásných zážitků, při řešení problémů. Vizuálně i hratelně je to velký krok správným směrem. Škoda kvality zvuku.

User Rating: 2.68 ( 2 votes)
Zobrazit více

Lukáš -Ghostonex- Haládik

Game developer ve výslužbě, který má rád hry a občas píše o tom, jaké to je dělat hry. Kromě jiného. 😂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button