Novinky

Epic kupuje Capturing Reality, firmu ze Slovenska | Novinka

Epic Games opět na nákupech! Tentokrát zamířili na Slovensko a do svého portfolia zařadili bratislavskou Capturing Reality. Firma se zaměřuje na fotogrammetrii neboli vytváření 3D modelů z fotografií nebo laserových skenů. Je tedy zjevné, že tato akvizice má za účel podpořit vývoj Unreal Enginu a integrovat do něj software RealityCapture. Konkrétně se připojí k týmu Quixel Megascans a doplní tak své fotogrammetrické dvojče.

Capturing Reality aneb dílek tvoří puzzle

RealityCapture je jasným lídrem na trhu fotogrammetrie a byl nedílnou součástí vytváření Quixel Megascans od jeho založení. Jsme nadmíru nadšeni, že můžeme uvítat Capturing Reality v našem týmu a urychlit tím naši sdílenou vizi – umožnit každému skenovat svět. Teddy Bergsman, senior director Quixelu, Epic Games

Capturing Reality slibuje aktuálním uživatelům, že všechny změny, které kvůli akvizici učiní, budou jenom k lepšímu. Jednou takovou změnou je ceník a licence. Zruší se jedno/tří/šesti/dvanáctiměsíční předplatné a nahradí jej systém “předplacených karet.” Na účet si zákazník může zakoupit určitý počet kreditů, které pak smění za samotný processing. Anebo lze zakoupit celoživotní licenci, která z původních 15 tisíc euro klesla na cenu 3750 dolarů.

Epic Games na oplátku slíbil, že nebude do vize týmu příliš zasahovat. CR tak bude i nadále podporovat a vyvíjet pro své ostatní partnery napříč různými odvětvími. Mezi ně patří nejen gaming, ale také vizuální efekty, filmový průmysl, geodetické činnosti, architektura, inženýrství, konstrukce a culturní památky. Tyto partnery zahrnují i společnosti, kteří nepoužívají Unreal Engine.

Naším posláním je poskytnout zákazníkům nejlepší a snadno použitelné řešení fotogrammetrického problému na trhu, ať mají svobodu soustředit se na svůj byznys. Epic je jasně v souladu s touto vizí a má prokazatelné zkušenosti s přebíraním stávajících technologií a zlepšováním jejich dostupnosti pro vývojáře ve všech odvětvích. Těšíme se na nové partnerství a na posun fotogrammetrického průmyslu vpřed. Martin Bujňák, spoluzakladatel Capturing Reality

Po Epicu zůstávají jen prázdné regály

V Epicu se poslední tři roky akvizic opravdu nebojí – a kdo by se divil, když si to díky úspěchům Fortnitu můžou dovolit. Naposledy koupili skupinu Tonic Games Group, předtím třeba RAD Games Tool. A ve výpisu by se dalo ještě hodně dlouho pokračovat. Navíc Capturing Reality určitě není poslední položkou na Epickém nákupním seznamu. Epic díky Unreal Enginu silně prorůstá také do filmového průmyslu, čímž se mu otevírají nové, v podstatě neomezené možnosti.

Právě díky UE může Epic jednoduše předčít Valve, které se posledních pár let drží spíše v pozadí. Soustředí se spíše na VR jakožto technologii, což potvrdilo loni vydáním Half-Life: Alyx. Podle GabeNa sice pracují na několika projektech, ale žádné neodhalují a na povrch tak stoupají hlavně jejich neúspěchy, například konec vývoje Artifactu. Dočkáme se úderu Valve a známky, že nepřestalo bojovat o prvenství v distribuci her, anebo nechá potvrdit Epic svou rostoucí dominanci?

Patrik Broniek

Fanoušek počítačových her, esportu a hudby.

Podobné články

Back to top button