Redfall, žhavá novinka studia Arkane známého díky vysoce kvalitní sérii Dishonored, řeší problémy všude, kam se člověk podívá.
Je to teprve pár dní, co hra vyšla a místo toho, aby se řešil všeobecný hype tu máme zklamané hráče řešící špatné gameplay mechaniky, výkon hry, ale i další prvky. A čím více času hráči ve hře tráví, tím více problémů Redfall vyplouvá na povrch. Jedním z těch nejprobíranějších je aktuálně AI nepřátel, která řekněme si to na rovinu, je tak trochu na hovno.
Dokazují to víceméně všechny videoklipy na které na internetu narazíte. Ve všech můžete vidět nepřátele reagující na útoky absolutně bizarními způsoby. Baddies totiž nedělají nic víc, než úkroky stranou, nebo se rovnou zabugují. Ve výsledku tak před sebou nemají hráči žádnou výzvu a není tedy divu, že dochází k masivní vlně stížností.
“Tohle je tak špatné, až je to šokující,” říká Reddit uživatel lolyouseriousbro. “Grafika je špatná, AI je hrozná a gameplay je maximálně průměrná…”
Někde jinde pro změnu sdílel Neosss1995 video s AI v “akci”. Ikdyž to je tak trochu zavádějící informace. O “akci” se tu totiž nedá mluvit.
Další hráči pak zveřejňují další klipy s ukázkou ještě horšího chování AI a upozorněním, že se jedná o nejvyšší obtížnost. Tady na tomto klipu například můžeme vidět, že AI nemá tušení, kde hráči vlastně jsou a to i přesto, že se nijak neplíží.
Redfall hardest difficulty Midnight.
— Perlrulez (@Perlrulez) May 1, 2023
Enemy AI is still pretty much non-existent. pic.twitter.com/bljb6t6E0a
To ale není vše, na této ukázce můžeme vidět, že nepřátele vůbec nereagují jeden na druhého. Hráč tady střílí jednoho nepřítele za druhým, ale nedostavuje se žádná “adekvátní” reakce.
Equally annoying in Redfall is the human enemy AI, which sometimes just refuses to act when heads are being popped all around them.
— 🏴 Pure Dead Gaming (@PureDeadGaming) May 2, 2023
I'm not looking for top of the line flanking, but this would have been unacceptable back in 2006. pic.twitter.com/2HlNVVIdbz
Redfall vykazoval známky problémů už během samotných oznámení vývojářů, ale všichni i tak doufali, že na nejhorší nedojde. Bohužel pro všechny fanoušky, došlo. Přitom ty náznaky nebyly malé. Nutnost nonstop online připojení, implementace nenáviděného Denuvo DRM a pak navíc 30fps limit pro konzole nové generace…
Dokáže se z toho všeho hra vzpamatovat? Pochybuji…