Nedávno jsem se tu trochu ošíval, že se Mythos: Slavic Builder propaguje jako slovanská hra, přestože bude mít spíše pouze slovanskou část. Proto se sluší připomenout Gord. Loni oznámená hra od studia Covenant (bývalých vývojářů CD Projekt Red) vypadá, že naplní má očekávání. Dark-slovanská survivlová strategie má kromě pochmurné atmosféry evropských hvozdů přijít s důrazem na příběhové úkoly. A právě pochmurnou atmosféru zdůrazňuje nově vydaným cinematicem.
Krátké připomenutí, proč se těšit na Gord
Základem real-time strategie je tradičně starání se o komunitu osadníků, kteří přišli najít štěstí do zdánlivě neobydlených zemí. Po mýcení a klučení lesů je možné na nově získané půdě stavět osady. Jádrem gameplaye je tedy opět získávání surovin a skrývání se za palisádami před nehostinným světem. Gord vás ale během budování osady nutí brát mnohem větší ohled na vaše osadníky. Střetnutí s běsy, cizími kmeny čí následky jejich řádění by s nimi totiž mohlo pěkně zamávat. Kromě nemocí a hladu je může sužovat i strach a tíha břemen, které na ně nakládáte vy i okolí. A pokud už toho na některého osadníka bude moc, možná se rozhodne, že ta vysněná nová půda za to nestojí a uteče pryč.
Aspekty slovanské mytologie by zde také měly hrát mnohem větší roli než ve zmíněném Mythosu. Po světě můžete sbírat stránky kroniky, která vám osvětlí původ bohů, stvůr a celého světa. Uctívání bohů vaší osadě může zajistit určitou ochranu, nebo vyburcovat osadníky ke krvelačnosti. Gord by také měl nabídnout množství herních módů s možností upravovat si na míru předpřipravené scénáře. Svět by ale především měl skýtat velké množství příběhových a unikátních questů. Ty vedlejší vás mohou nasměrovat do zcela nečekaných hlubin hvozdů, kde se skrývají věci, na které už se dávno zapomnělo.
Takže pokud jste to ještě neudělali, přidejte si Gord do wishlistu, ať letos nezmeškáte jeho vydání.