MangaNovinkyRecenze knih

One-Punch Man Jednou ranou doslova uzemňuje čtenáře

Když v roce 2009 mangaka, který si prostě říká ONE, začal psát One-Punch mana, asi nevěděl, co tím vlastně všechno spustí. Původně dětského komiksu si totiž všiml známý kreslíř Yusuke Murata. Ten předloze vdechl tu správnou energii a tak tu dneska máme hrdinu Saitamu. Ptáte se asi, proč bych měl číst další takovouhle mangu s hlavním hrdinou, který očividně podle názvu bude celý svůj život trénovat, aby někoho porazil? Nebyly byste víc na omylu. One-Punch Man je totiž parodií na všechny vzniklé šóneny, které kdy vyšly. A já vám hned řeknu, proč už ta první knížka stojí za to.

Šónen satira míchající se s blbostí

Už sama kresba o sobě je více než dokonalá. Yusuke Murata je zkušený kreslíř. Krome samotného One-punch Mana je na jeho kontě daleko víc projektů. Můžeme vyjmenovat Munch, Blust! nebo Monsters of Earth. A právě on byl ten, který z předlohy udělal světoznámé dílo. Ptáte se proč to vlastně i Muratu zaujalo? Protože Saitama je prakticky všechno, co hrdinové nejsou. Jednoduše by se asi dalo říct, protože je plešatý Superman v podivném mundúru. A ironie je, že on to skutečně je plešatý Superman v podivném mundúru.

První díl celé mangy, který nám vydavatelství Crew přeložilo je ale zatím bohužel spíš komedií. A tu spoustu čtenářů, prostě nemusí. Nicméně je tam jasně vidět ten jeden důležitý faktor. Hlavní hrdina Saitama je tak neskutečně mocným hrdinou, že všechny svoje nepřátele porazí JEDNOU RANOU. Bohužel, ty léta tréninku, než dosáhl této sílu se mu krutě vymstila.

K čemu je být hrdinou, když si už ani pořádně nezabojuji, když každého nepřítele porazím jednou jedinou ranou? Vždyť je to vlastně otrava. Navíc nyní má komplex z toho, že je plešatý, což je prostě vedlejší efekt toho celého brutálního tréninku, kterého se mu dostalo. Navíc nejenom, že pravidelně poráží všechna monstra, která se všude objevují, ale nemá za to ani pořádně zásluhy a to mu samotnému taky vadí. V prvním díle této mangy si tak můžete pořádně vychutnat vstup do jeho dobrodružství, kde se ze znuděného hrdiny stává, no možná jenom někdo kdo hledá sobě rovného?

Úžasná úvodní obálka

Jestli vás něco praští na první dobrou, je to obálka (ke zhlédnutí níže). Crew se s ní tak neskutečně vyřádilo, že hned jakmile jsem mangu dostal do ruky, věděl sem, že si ji musím přečíst. Navíc ten obsah uvnitř je sám o sobě perfektní. Vtipné hlášky, podivný hrdina a kresba, který nutí čtenáře otáčet jednu stránku za druhou. První díl mangy je také velice akční a přímočarý.

Což se velice projevuje vlastně na samotném prvním dílu. Dějově se totiž nepohneme doslova vůbec nikam. Což samozřejmě není špatné a hned od začátku také víme, s jakým typem hrdiny se budeme po celý příběh potýkat. Navíc je to stále šónen, takže se k němu hned na začátku přidá ještě jeden jeho kamarád. S tím, že se družina pravděpodobně bude brzy velice rychle rozšiřovat.

První díl tak je jenom taková jednohubka, která má svého budoucího fanouška spíše nalákat, než mu něco pořádně ukázat. A to je co bych samotnému prvnímu dílu i trošku vyčetl. Nicméně to není nějaký velký šrám. Co bych ještě chtěl vytyčit je skvělý překlad. Měl sem trošku strach, že čeština trošku v manze zanikne, naštěstí jsem byl úplně vedle. Nic víc k zatím prvnímu dílu prostě dodat nejde, pokud jste fanoušci kvalitní mangy. Tady jednu máte, pokud nejste fanoušci mangy ale komiksů, tak se vám One-Punch man bude stejně líbit. Děkujeme Crew, že nám jej poskytla a nemůžeme se dočkat dalších dílů.

Kresba - 100%
Obálka - 100%
Dialogy - 95%

95%

One-Punch man jednou ranou je naprosto skvělým úvodním dílem do celého světa mangaky One a Yusuke Muraty. Satira na šóneny, který je perfektním členem tohoto žánru jasně rozkopává dveře pro budoucí díly.

User Rating: 4.1 ( 1 votes)