Ve své čtvrtroční zprávě zveřejnil Paradox Interactive pokles příjmů. Oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku činil výnos o 9 % méně. Hrubý zisk pak poklesl o 44 %. Nejvíce peněz plynulo z Cities: Skylines, Crusader Kings III, Europa Universalis IV, Hearts of Iron IV a Stellaris. Za čtvrtletí vyšla DLC pro Prison Architect, konzolovou edici Stellaris, Imperator: Rome, a Crusader Kings III.
S prvním čtvrtletím nejsme spokojeni. V některých obdobích vydáme méně her a expanzí – ale dokážeme víc, naše ambice jsou mnohem vyšší. Ebba Ljungerud, CEO Paradox Interactive
Paradox Interactive a DLC
Paradox Interactive je dlouhodobě kritizován za svou DLC politiku, která se týká většiny jeho her. Od Grand strategií jako Europa Universalis IV, Hearts of Iron IV nebo Stellaris, až po simulace jako Cities: Skylines. Jde o postupné vydávání DLC ještě dlouho po vydání základní hry. Například Europa Universalis IV, původně vydaná v roce 2013, dostala na konci dubna expanzi za 20 eur. Výsledkem jsou pak astronomické ceny za kompletní hru. Pokud byste si chtěli dnes koupit EU4 se všemi DLC, vyšlo by vás to na více než 400 euro. Nováček se tak do hry dostane jen těžce.
Paradox však argumentuje tím, že bez DLC by nebyla možnost hry pravidelně updatovat. Spolu s každou placenou expanzí totiž vydá i update zdarma, který přidá, nebo změní nějakou z mechanik hry. Mnohdy se ale pouze s expanzí odemkne plná funkcionalita těchto mechanik – hráči bez DLC jasně vidí limity, na které při hraní narážejí. Paradox se snaží tomuto problému předejít přidáváním podpory subscription modelu, díky kterému můžete za 5 eur měsíčně hrát se všemi DLC bez nutnosti je vlastnit.
Mimo videoherní průmysl se Paradox obul už i do deskovek. V březnu se snažil vybrat na Kickstarteru peníze na Stellaris: Infinite Legacy a povedlo se. Studio žádalo o 50 tisíc dolarů, nakonec ale dokázalo vybrat 2,5 milionu dolarů, tedy padesátkrát více, než chtělo. Tak snad s těmi penězi dobře naloží.