V minulém díle Meet the Team, rubrice kde můžete trochu blíže poznat redaktory Gamesmag.cz, jsme vám prozradili naše oblíbené herní žánry. Teď se zaměříme na naše oblíbené herní soundtracky. Co by to bylo za hru bez pořádného herního soundtracku? Hudební podkres je důležitou součástí herního zážitku a ovlivňuje zejména dynamiku hry. Můžete se zaposlouchat do skvělých herních soundtracků a skladeb a třeba se i nechat inspirovat.
Lukáš -Ghostonex- Haládik | Každá aktuální hra
Byla doba, kdy jsme herní soundtracky museli stahovat na nelegálních stránkách internetu, popřípadě přes obskurní servery a torrenty. Nikdy více. S příchodem Spotify se nám otevřela náruč mnoha herních soundtracků a tak si můžeme užívat ten, který zrovna hrajeme, když zrovna nehrajeme.
Nedá se říct, že bych měl oblíbený soundtrack. Svého času jsem poslouchal, to co bylo ve hře a protože jsem často hrál hry od EA, tak výběr byl poměrně velký. Ale soundtrack, který mi otevřel dveře ke swingu a jazzu, byl určitě z první mafie. Jedině tak bylo možné poznat skvosty, jako je tento.
Dalibor Zvoník | Je jich mnoho
Na herní soundtracky jsem tak trochu ujetý. Tvoří 75% hudby co poslouchám a poslouchám je téměř denně. Při psaní článků, při jízdě autem, dokonce občas i v práci. Mí kolegové v mudlovské práci by asi nebyli nadšení z mého dalšího oblíbeného hudebního žánru (death metal, deathcore a občas vážná hudba od Beethovena po Wagnera). Chápu, že je to z extrému do extrému :-).
Nejraději mám soundtracky z her Fallout (teď docela často poslouchám Diamond City Radio), Assassins´s Creed (hlavně starší díly), Zaklínač – všechny díly a nejraději mám koncert Video Game Show – The Witcher 3: Wild Hunt, The Elder Scrolls Skyrim, DOOM a Mass Effect (všechny díly).
Ale všechny herní soundtracky mám spíše jako vlastní playlist. Vybírám si ty nejlepší skladby. Kromě soundtracku ze Zaklínače. Kdybych si měl vybrat oblíbeného skladatele tak volím Micka Gordona a jeho tvorbu pro hry DOOM nebo Hanse Zimmera. A protože mám rád epickou hudbu, tak Two Steps From Hell. Jo a určitě nesmím zapomenout na Marcina Przybyłowicze, Mikolaie Stroinskiho a Percival. Prostě v tomhle nedokážu vybrat pouze jednoho zástupce. 🙂
Kristina “Speedy” González | Mass Effect, Dragon Age, Zaklínač
Posledních pár let poslouchám prakticky jen soundtracky, až na drobné výjimky. Mohla bych jich vyjmenovat více, ale tyhle tři herní série dokážu poslouchat pořád dokola a téměř žádnou skladbu nepřeskočit. Poslouchám i jiné, ale tam mě chytne skladba či dvě, a pak se stejně vrátím k těmhle třem.
Klára Kropáčková | Undertale!
Dobře, přiznávám že nejsem super-čuper gamerka, takže většinu zmiňovaných soundtracků znám maximálně z videoherních streamů. Je tu ale jedna hra, u které zbožňuju jak příběh, tak soundtrack, a je to Undertale. Toby Fox – jediný developer celé hry – celý soundtrack vytvořil v FL Studiu – software programu. Celý soundtrack má celkem 101 skladeb a musím říct, že se na ně suprově usíná (a taky se při nich skvěle píše).
Jakub Jacob Vlašic | Gothic či Beat Saber
Nepovažuju se za typ hráče, který během hraní nějak zásadně hrotí hudební podkres. Jasňačka jsou situace, kdy bez hudby je to fakt wrong, pokud se budeme bavit o souls hrách, ale jinak je hudba jedno z kritérií, které umím upozadit a stejně si hru užít. Možná i z toho důvodu jsem vybral tyhle dvě, pro mě main hry.
Ta první jednoduše musí být Gothic. Mluvím tady o třetím díle. Skladba Vista Point je jedna z nejúžasnějších herních skladeb, které jsem kdy slyšel. Druhá hra je na hudbě přímo postavená. Beat Saber a Jarda Beck je top end kombo. Klidně se vsadím, že pokud jste hráli Beat Saber alespoň jednou, vaše Spotify playlisty jsou plné Jardových songů.
MikeGuitarize | Hlavně drive a feel
Prolétl jsem názory a vkus kolegů a musím se od toho trochu oddělit. I z pohledu hudebního tvůrce musím říct, že opravdu kvalitní hudební soundtrack do hry je neskutečně těžká věc. U filmů je práce jednodušší a v dnešní době podstatně komerčnější. Celé to stojí na tom, že film je dle stopáže jasně daný a skladatel může do celého snímku na sebe hudbu krásně napojovat.
Proto spíše oceňuji cit a drive skladatelů v herním žánru obecně. Pro mne je tedy osobně na prvním místě Jeremy Soule (TES série, Warhammer, NwN série, BG série atd atd…).
Two Steps From Hell (SW:ToR, Mass Effect 2&3, TES:O, The Witcher 3 a další), které se nezaměřují jen na herní žánr, ale obecně na atmosférickou hudbu. Víte že tam je Čech? Two Steps From Hell často spolupracuje s Capellen Orchestra a jejím zakladatelem, českým dirigentem Petrem Pololáníkem (btw živák v Londýně byl 10/10!).
A na třetím místě se u mě podělí několik skladatelů: Marcin Przybyłowicz (The Witcher 2&3, Cyberpunk), David Buckley (Prince of Persia série, Darkest Dungeon) a samozřejmě já MikeGuitarize 🙂
Tak tohle byly nejoblíbenější herní soundtracky redakce Gamesmag.cz. Trefili jsme se vám do vkusu? A jaké máte rádi vy? Dejte nám vědět v komentářích.
V příštím díle Meet the Team si představíme naše nejoblíbenější RPG. A už jste četli i ostatní články této pravidelné rubriky?