NintendoNovinkyPCPS4RecenzeXbox One

King of Seas: Plavba po moři zklamání | Recenze

King of Seas je akční role-play hra s pirátskou tématikou, která má vyjít někdy v příštím roce na Steamu. Dostupná bude i pro Nintendo Switch, Xbox One a PS4. Vašim cílem je v ní objevovat moře, potápět nepřátelské lodě a plnit další úkoly. O této hře jsme psali už dříve. Nyní vyšel alpha preview a já tedy vyrazila tuto hru vyzkoušet.

Omezení na necelou hodinu

Konkrétně se mi do ruky dostal preview build na PC, který je limitován herním časem na 45 minut. Ten bohužel nestačil na to, abych se dostala ke všem mechanikám.

V okamžiku, kdy dojdete do nové hry a teprve se rozkoukáváte, je necelá hodina krátká doba na to, abyste se dostali k nějakému zajímavějšímu obsahu. Proto jsem hru zapnula několikrát, i tak jsem se pořádně nedostala ani k upgradování lodí. Zrovna ugradovací systém se přesto zdá být jednou z důležitých věcí pro KOS.

Hru si v průběhu alphy nemůžete uložit, takže když se vám něco ve hře bugne, musíte hrát zase od začátku. Na to, že jsem ve hře strávila krátkou dobu, jsem bohužel bugů našla nespočet. Od alpha buildů se nějaké ty bugy očekávají, některé z nich bohužel naprosto znemožňovaly hraní.

Bugy všude, kam se podíváš 

Hned první bug, na který jsem ve hře narazila, bylo, že mi loď prostě zamrzla na místě. Ačkoliv jsem mohla stále ovládat plachty, které určují rychlost, loď byla přilepená na jednom místě. Jelikož se alpha preview nedá ukládat, musela jsem celou hru zapnout znovu. 

Dalším bugem, na který jsem narazila, bylo poškození lodi. Moje loď byla zničena při neúspěšně konfrontaci nepřátelské lodi, hra to ale přijala jako za splněný quest a pustila mě dál. Moje loď měla jeden ze statů na nule, ale když jsem ji chtěla opravit, objevila se hláška, že má loď “full health.” Nakonec se mi podařilo loď rozbít o jednu z dalších lodí a při resetu se mi konečně zdraví doplnilo. 

Drobnějších bugů bylo ještě více, ale nejvíce mě rozladily tyto dva, neboť mi značně znepříjemnily hraní.

Kde je myš? King of Seas pouze s klávesnicí…

Hlavní podstatou hry je putování po moři. Řízení lodi je poměrně těžké na ovládání. Loď totiž na PC ovládáte pomocí klávesových zkratek WASD, ale myš nepoužijete ani jednou. Pomocí A a D míříte loď doprava nebo doleva a s pomocí W a S přidáváte nebo sundáváte plachty, které vás zrychlují, nebo zpomalují. Z kanonu pak střílíte pomocí šipek. 

Nějakou dobu vám zabere, než zjistíte, jak loď správně zpomalovat a jak ji zrychlovat. I potom je ale ovládání lodi trochu těžkopádné a rychlost, se kterou lodě cestují, vám může připadat pomalá.

Samotné ovládání lodi pomocí šipek by nemuselo být tak špatné, ale co se týká navigace v menu, zvláště když chcete nakoupit v přístavu, je docela otřesné. Dost možná skončíte stejně, jako já-u zběsilého mačkání kláves v naději, že nějakým způsobem to dřevo koupíte.

Myš ve hře prostě chybí a celé to na mě působí dojmem, že byla hra napřed určena čistě pro konzole a pak si někdo řekl, že to dají i na PC, aniž by nad tím více přemýšleli. 

Bez mapy ani ránu

Co se týká navigace ve hře, ta, kterou dostanete na začátku, je žalostně nedostačující. Mapa se vám má doplňovat postupně, pomocí návštěv majáků. Při zakoupení mapy však dostanete odkrytý pouze maličký kousíček mapy. Navíc jsou mapy drahé, takže v preview si je nebudete moct dovolit.

Ve hře není ani žádná minimapa, která by vám třeba ukazovala nejbližší úkoly. Jediné, co máte, je kompas s modrou šipkou, se kterým jsem is já úplně nesedla. Dost možná jsem rozmazlená z her, které vás v tomto trochu vodí za ručičku, ale pokud si otevřete mapu, překryje vám celou obrazovku.

Vy tak pokaždé musíte loď zastavit, abyste se podívali, kam že to vlastně jedete. I tak je mapa hodně přibližná a často musíte dokola obeplout celé souostroví, abyste našli přístav s úkolem.

Co se týká samotného světa, cestování pomocí lodí je hodně utahané. Jednotlivé ostrovy ve hře jsou odděleny nekonečným množstvím modré barvy. Často jsem tak plula několik minut uprostřed ničeho. Tento pocit prázdnoty zhoršoval i fakt, že ostatní lodě se spawnovaly na mapě značně náhodně a často i v malém počtu. Hráč potom nemá několik minut co dělat, než koukat na lodičku plující po obrazovce.

Quest typu “jdi tam a přines to”

Začátek hry také není moc zajímavý, co se týká úkolů. Prvním questem se pro vás stane potopení nepřátelské lodi. Námořní bitvy jsou občas náročné i na lehkou obtížnost a trvají docela dlouho. Musíte loď správně nasměrovat tak, aby byla bokem k nepříteli a pak si vyberete jeden ze tří projektilů, které na ně vystřelíte.

Jak už jsem zmínila výše, mně se stalo, že ačkoliv mě tato nepřátelská loď potopila, hra mě pustila dál. Pokud ale máte štěstí a do boje se zapojí i přístavní věže, trvá boj docela krátkou dobu.

Další quest je dovézt dřevo z jiného přístavu, což je typické “dojeď tam, přivez to”. Následující úkol byl doprovodit spřátelenou loď přes velkou část mapy. Celou cestu se mi nepodařilo narazit na jediného nepřítele, tak jsem jen koukala na moře a snažila jsem se zahlédnout možné nebezpečí v podobě zčeřené vody, ze které vykukuje chapadlo. Nic víc se totiž na cestě nedalo dělat.

Nepřátelské i přátelské lodě se objevují docela sporadicky, což je značně frustrující, nejvíce v úkolech, kde máte za úkol potopit lodě obchodníků. Hra vám neukáže konkrétní místo, kde by se lodě měly objevovat. Když už nějakou najdete, dost často se na vás lockne další nepřátelská loď a vzhledem k vyššímu levelu vás buďto potopí, nebo donutí se stáhnout.

Charaktery nejsou animované, pouze kreslené. Když něco říkají, přeskočí ilustrace na jiný obrázek. Ve hře mi bohužel chybělo nějaké dabování postav. Takto jste se museli spolehnout na čtení nekonečných dialogů.

King of Seas – světlé stránky

Jednou ze světlých stránek King of Seas je soundtrack, který se mi ihned zalíbil. I při delším poslouchání se mi hudba neomrzela, měnila se spolu se situacemi. Dost možná si tuhle hudbu pustím i ke psaní. I zvuky střelby z kanónů, nabíjení děl a další zvuky působily dobře.

Další zajímavostí byla určitá šílenost pirátského světa, ve kterém se příběh odehrává. Ať už se jedná o šílené nápady vědce, které vám umožní například volat si s postavami přes velké vzdálenosti, nebo šílené postavy. Ve hře jsem narazila třeba na opici, ze které se stal bankéř.

Samotný příběh je zatím těžké hodnotit, z počátku hry bylo zřejmé pouze to, že se dostanete jako odpadlík k pirátům. Teprve skrze hru pak budete moct zjišťovat, co se vlastně stalo. Příběh jako takový mě docela zaujal, ale v krátkém preview jsem se k němu pořádně nedostala.

Upgradovací systém

Jedna z věcí, která na hře působila zajímavě, byl systém lodí. V hotové hře totiž budete moct volit hned mezi několika druhy lodí, které budou mít rozlišné vlastnosti. Ať už se jedná o množství nákladu, kterou budou lodě moct vozit, velikost posádky, která je k obsloužení této lodi potřeba, nebo palebné síle.

Další součástí hry je i postupné upgradování lodí, které má zajistit silnější palbu, rychlejší plavbu a další věci.

Zrovna tuhle část gameplaye jsem bohužel nestihla vyzkoušet, jelikož jsem byla omezená na 45 minut.

Další piráti na obzoru

Vzhledem k tomu, že tato hra zatím nemůže nabídnout více, se člověk spíše obrací k větším titulům, jakými jsou třeba Sea of thieves. V té hře se můžete stát také pirátem, s tím rozdílem, že vše můžete prožít “na vlastní kůži” skrze pohled první osoby.

Sid Meier’s Pirates- hra, kterou KOS připomíná

Hromada hráčů také upozorňuje na očividnou podobnost této hry se starou hrou Sid Meier’s Pirates. Ačkoliv se této hře KOS opravdu podobá, neumožňuje hráčům ani pořádně vystoupit na pevninu a zahrát si třeba šermířský souboj.

Závěr

Je možné, že si tato hra po plném vydání najde svoje fanoušky, z mé strany se ale dá mluvit o velkém zklamání. Těšila jsem se na aspekt roleplaye, ke kterému jsem se nedostala. Ačkoliv se hra nazývá vznešeně “action role-play” game, nedovolí vám ani vytvořit si vlastní charakter a pojmenovat si jej. Vybíráte si mezi mužskou a ženskou postavou a to je vše.

King of seas na mně bohužel skrze několikeré bugy a těžkopádné ovládání nezanechala dobrý dojem. Při pohledu na video od vývojáře hry, který hrál již na vyšším levelu a měl odemčené další herní mechaniky, hra působí o něco zajímavěji.

Na otázku, proč nám vývojáři poskytli na zrecenzování hry pouze čtyřicet pět minut, nám neodpověděli.

Verdikt

Grafika - 45%
Hratelnost - 25%
Příběh/Design - 37%
Zvuk - 61%

42%

Naše skóre

Stále se jedná o alpha preview, takže hodnocení finální verze hry se může značně lišit. King of Seas se zatím zdá být zklamáním, které v krátkém výhledu alpha preview nedokáže hráče zasvětit do všech možností, které hra nabízí. Četné bugy a horší řízení lodi příliš nepomáhá. Světlou stránkou je upgradovací systém lodí, který nabízí zajímavé herní styly a chytlavý soundtrack.

User Rating: Be the first one !

Kristýna "Rem" Dostálová

Vypařenka, která ráda paří, čte, píše a skládá hudbu. Když nedělá nic z toho, běhá po lese v kostýmu elfa při aktivitě, které se říká LARP. Důležitým okamžikem jejího života se stal den, kdy začala pařit Skyrim. Zbytek, jak říkají, je už legendou.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button