Tahle hra je kousíček od vydání. Na steamu má neuvěřitelných 92% pozitivních ohlasů. Chlubí se popisky jako evoluce ve skateboadových hrách, nesrovnatelné ovládání, skutečné skate spoty a podobně. Nejsem si jistý, proč to lidi tak žerou, když to vlastně není pravda. Nic z toho.
So this game is close to release. There are, unbelievably enough, 92% of positive reviews on Steam. It boasts with marketing talk like – an evolution in skateboarding games, unparalleled board control, real-world skate spots etc. I have to admit that I’m not entirelly sure why are people so stoked about this when none of it is true. None.
Začneme trochou historie skatových her. Asi si každý pamatuje totálně arkádový Tony Hawk’s Pro Skater X (doplň vhodné číslo), což byla super hra na svou dobu. Oproti tomu málokdo asi nějak víc řešil Trasher Skate ‘n Destroy od Underground Development na PSone. Pak byly v kurzu bmxka a pak přišel Skate. Hra od skejťáků pro skejťáky. Zajímavé ovládání, které aspoň trochu připomínalo pohyb nohou na desce při flip tricích. Doběhla doba Skate her a nic. Teď bude skateboarding na Olympiádě, takže nás nejspíš čeká druhá vlna klasického skateboardingu. Klasického, protože longboardy jedou pořád. Na trh se vrací Tony Hawk’s remastered, protože už nikdo asi neumí dělat hry, tak jedou remastery. A co dál?
Let’s start with a bit from history of skateboarding games. I think everyone remembers totally arcadish Tony Hawk’s Pro Skater X (fill fitting number), which was a great game at its time. On a contrary, I think not many people tried to get into Trasher Skate ‘n Destroy from Underground Development for PSone. Then it was a time for BMX and then Skate came out. From skaters to skaters. It had an interesting concept of controls, which resembled the movement you’d do on a board when making flip tricks. An era of Skate ended and now nothing. Skateboarding will be on the Olympics, so I guess (maybe I’d bet) we will experience a second wave of classic skateboarding. I say classic becuase longboards are huge for the past couple of years. Also Tony Hawk’s Pro Skater is coming to current gen as a remaster. I guess because noone can really make games anymore, so a …Remaster. There you go, show us the green. But what’s next?
Je tu Skater XL, což je výše zmiňovaný počin, který nedosahuje ani zdaleka kvalit, které slibuje. Začněme od toho základního a to je ovládání. Nesrovnatelné ovládání. Je tam jakýsi koncept toho, že se dá točit flip jak chcete a vznikají z toho triky. Jako proč ne že? Funguje to na způsobu propojování triků. Pokud na pravé páčce vytočím třeba FS Shuv a levou dám kickflip, tak mi vznikne varial flip. Což i dává smysl, ale proč to dělám postupně a ne v jednom pohybu mi není jasné. Stejně jako ollie, které je prostě jen pohyb dolů pravé páčky a její uvolnění. Když už jsme u toho ollie, tak to ve hře je rozhodně kosmicky přehnané. Něco jako Tony Hawk’s Pro Skater, podobně arkádové, ale sem se to nehodí. Jestli jste někdy jezdili na skejtu nebo aspoň používáte věc zvanou Youtube, tak to pochopíte.
Well we have Skater XL, aforementioned product, which in not the quality it promises. Let’s start from the basics – the controls. Unparalleled controls. There’s a concept in the game, in which you can flip a board anyway you like. Why not, right? It somehow blends tricks together to create more complex ones. If I do a FS shuv on a right stick and kickflip on the left I get a varial flip. Which makes sense, kind of. What I don’ get is the fact that I have to input the moves one after another and not in one smooth motion. That gets me to ollie, push down an release to get an ollie. Also ollie is massively huge in a game. Similar to Tony Hawk’s Pro Skater, arcadish but doesn’t fit the game at all. If you’ve ever riden a board or used a thing called youtube, you’ll get my complaining.
Co je pro mě naprosto nepochopitelné je fakt, že nemůžu slézt ze skejtu a chodit. Přece, když chci najít ideální spot, tak potřebuju občas někam vylézt. Grafika, je na úrovni Skate 3 (verze 2020, což znamená, že je to malinko hezčí). Každý trik, ale provází podivná animace. Jasně nohy víceméně dělají to co mají, ale prázdný pohled avatara vám dá vědět, že tudy cesta nevede. Nejnepochopitelnějším je to, že tahle hra má brzy vyjít i na konzole. Abych vám ušetřil pár stovek – kupte si raději Session. Nesrovnatelně lepší skejt hra, která si na nic nehraje a má ambici být tím nejlepším simulátorem skejtu na trhu. Animace vypadají víc než uvěřitelně a trikový arzenál je nabitý k prasknutí. A to i přesto, že graby jsou experimental. Naneštěstí jde vývoj pomalu a hra je pořád v early accessu.
But the worst thing to understand is the fact that I can’t leave the board and walk around the spot. Honestly, if I want to find and ideal skating spot I have to get off the board and climb up somewhere. Graphics are Skate 3 level (version 2020 which means it’s a bit pretty). Each trick is shown with a weird animation. The legs are doing what they should on a board, moreless. But the empty look of a avatar is letting you know that this is not the way to make games. I can’t understand that in this state they want to release the game on consoles. To save you couple of bucks – get Session. Uncomparably better skateboarding game, that doesn’t pretend but has the ambition to be the best simulator on the market. Animations there are more than believable a tricks arsenal is loaded. Even though grabs are an experimental feature at the moment. Unfortunately the game is still early access and further from release.
Pokud jste dočetli až sem, dejte nám vědět jak se vám líbí dvojjazyčný formát a na jakou skate hru se nejvíc těšíte.
If you read the whole thing, let us know how do you like bilingual format. And which skating game you are looking forward to.