MangaNovinkyRecenze knih

Recenze Chainsaw Man 3: Zabít Dendžiho

V našich končinách nedávno vyšel třetí díl Chainsaw Man 3: Zabít Dendžiho a definitivně už se nikdo nemůže divit tomu, proč se stal jednou z nejoblíbenějších mang všech fanoušků Shonen Jumpu.

V tom vychází tato série vytvořená mangakou Tatsuki Fujimotou na týdenní bázi již od roku 2019. Do češtiny ji pro nás připravuje nakladatelství CREW ve spolupráci s Míšou Kropáčkovou a 3. díl navazuje přesně tam, kde jsme skončili v díle druhém (nemusím asi říkat, že byste se měli připravit na spoilery).

Tedy na začátku 17. kapitoly kdy se Dendži rozhodl dosáhnout svého nového cíle – polibku s Himeno a to rovnou s jazykem. Aby však získal svou odměnu, musí porazit Záhadného ďábla a získat tak z něj kousek Střeleckého ďábla. To ale nebude tak snadné. Velká masitá entita je totiž tím, co drží celou 4. divizi uvězněnou v hotelu bez jídla a vody, aby přežila. Už tak bezvýchodnou situaci pak zhorší tím, že nabídne členům divize jedinečnou šanci. Zabijte Dendžiho a já vás pustím na svobodu, nebo tu můžete všichni umřít společně.

Chainsaw Man 3: Zabít Dendžiho je ale ultimátní podpásovkou. Již na prvních stránkách si totiž uvědomíte, že to, co z Dendžiho dělá extrémně nebezpečného parchanta jsou jeho nedostatečné vztahové vazby, horší inteligence a absolutně jednoduché sny. Místo boje se tedy Dendži vrhá vstříc nebezpečí a skáče do útrob ďábla sám a naprosto dobrovolně. Dozvíme se díky tomu, jak snadné je, pro Lovce ďáblů zemřít a jaké rány to na nich zanechává. Vše si projdeme skrz vzpomínky samotné Himeno a pochopíme tak i její odhodlání udržet Akiho naživu za každou cenu.

To se jí ostatně povede v poslední kapitole tohoto svazku, kdy se Fujimoto rozhodne, že šťastné konce nejsou jeho šálkem kávy. Dodrží tak svůj slib a varování pro všechny čtenáře, když “zdánlivě” zabije většinu hlavních postav. Cílem 25. kapitoly je totiž zlomit vaše srdce a dát vám takovou ránu, že se z ní jen tak nevzpamatujete. Třetí díl Chainsaw Man 3: Zabít Dendžiho je tak nabitý akcí a emocemi jako žádná jiná manga, kterou jsem kdy četl. Končí navíc úderem na solar a velkou vlnou nejistoty, kdy nevíte co bude dál.

Fujimotova kresba je navíc skrz naskrz celou mangou něčím naprosto znepokojivým a v určitých chvílích až groteskním. Při čtení jsem měl v určitých chvílích pocit, jako když někdo přejede nehty po tabuli. Opravdu nic příjemného. Chainsaw Man 3 je tak ve výsledku fantasticky znepokojivým čtením. Nabízí nám pohled na Dendžiho z několika dalších úhlů spolu s nekonečnými potoky krve, vnitřností a násilí jaké jsme tu ještě neměli a navnazuje nás na díl 4. který doufejme vyjde velice brzy!

Kresba - 90%
Příběh - 95%
Překlad - 100%