Elden Ring od FromSoftware je těžký sám o sobě. Co si budeme nalhávat, Soulslike hry prostě těžké jsou. A je opravdu výzvou je úspěšně pokořit. Ale jde to. Elden Ring už si však vzali do rukou i moddeři a objevilo se několik módů, které hru konečně ulehčí a zpřístupní i casual hráčům. Jistý Silentverge02 si ale řekl, že by bylo fajn udělat si hru ještě těžší.
Zní to šíleně, že? Vždyť už základní obtížnost je výzva, špatně odhadnete skok, úhyb, bosse a následuje nevyhnutelné. YOU DIED! Kolikrát jste tento nápis už viděli? Smrt je častá a dalo by se říct, že vám jistým způsobem pomáhá ve zlepšování. Každou smrtí se učíte být lepší, rychlejší, přesnější. Silentverge02 se ovšem i přesto všechno pustil do ztížení hry.
Jak už jsem se zmínil výše, jsou módy, které hru ulehčí. Je to vlastně snadné, prostě každá nepřátelská postavička dostane o 50% menší poškození, o 50% méně životů a můžete je vesele sekat po stovkách. Silentverge02 to vzal ale hezky od základu. Prepare To Die mod lze stáhnout přes Nexus Mods a nabízí víc, než jen zvýšení poškození a zdraví nepřátel. Dle popisku módu zvyšuje statistiky nepřátel jako je poškození, obrana a odolnost na úroveň New Game+. Zbytek zůstává stejný, zdraví, výdrž, focus, to vše je na základních hodnotách. Umělá inteligence je nyní chytřejší, vidí vás a slyší vás z větší dálky, po útěku vás pronásledují déle a urputněji. A dokonce vás mohou odhalit při pokusu o útok zezadu.
Prepare To Die mod pro Elden Ring ale mění v menší míře i rozhraní. Zorné pole je širší, rychlé cestování je omezeno pouze do katedrál a kostelů a zvyšuje i obtížnost New Game+ tak, aby vyhovovala extra obtížnosti a úpravám umělé inteligence. V podstatě už tak obtížný Elden Ring dělá ještě obtížnějším. Super!
V popisu módu se dále Silentverge02 zmiňuje, že už je otrávený z toho, jak Nexus Mods zaplavují módy snižující obtížnost. Pro Kotaku se ještě zmínil, že i když je Elden Ring dostatečnou výzvou, tak umělá inteligence nepřátel je podle něj téměř nulová. Právě proto se rozhodl jít cestou úprav umělé inteligence a ne umělým navyšováním zdraví nepřátel.
Nesrážím ty módy nebo tak něco, ale vypadá to jako závod o to, kdo zničí tuhle hru nejrychleji. Nemám nic proti ostatním modderům Elden Ringu a nemám žádné problémy s módy typu snadného režimu. Osobně si užívám výzvy ve všem, co dělám, zvláště při hraní her. Jsem typ, který při hraní nové hry zvýší obtížnost na maximum při prvním hraní. Více výzev = více zábavy.
Nejtěžší bylo podle Silentverge02 zjistit, jak vlastně Elden Ring modovat. Vrtat se v souborech hry bylo prý velmi obtížné, práci však nevzdal a tak si můžeme jeho mód užít i my. Nicméně se nechal slyšet, že jeho práce ještě nekončí a už má v hlavě další nápad.
Ano, plánuji vytvořit (nebo se o to pokusit) mód typu přežití, kde se budete muset více spoléhat na crafting, abyste přežili a možná, jen možná nějaký systém hladu. Nejspíš o tom jen sním, ale člověk nikdy neví. Pokud je to možné, přijdu na to!“ řekl Silentverge02 pro Kotaku.
Dokážete si vůbec představit ještě těžší Elden Ring? A že byste ho pokořili? Pokud se o to chcete pokusit, můžete mód stahovat na Nexus Mods.
Myslím si, že mody na ulehčení souls her jsou trochu mimo mísu, vůbec to k tomu žánru nesedí. Souls hry by měli být výzvou, učit se a obrnit se trpělivostí. Jde především o překonání překážek. Elden Ring jde právě cestou, která je přístupná i casual hráčům a novým hráčům, kteří právě objevují kouzlo souls her, mají zde podrobnější výuku a vede to ze začátku hráče víc za ručičku, pokud si to hráč zvolí. Dává možnost volby, pokud mi ten boss dělá problém, zajdu na něj prostě později, to DS a Sekira nešlo, hry byli prostě koridorové. Mody jako třeba skvělý randomizer na DS 1, už smysl dávají. Hráčům co už prošli hru na X NG+ to dává novou výzvu.