MobileNovinky

Mobilní Warcraft a další dění okolo Activision Blizzard

Jméno společnosti Activision Blizzard je posledních pár let v herních médiích skloňováno mnohem častěji, než by se jí pravděpodobně líbilo. A přestože bude trvat ještě dlouho, než opar kontroverzí opadne, tu a tam se už objevují i méně kontroverzní zprávy. Tedy o trochu. Teď například o Warcraftí hře na mobilní zařízení.

Hra ze světa Warcratu na mobilní zařízení

Ve své čtvrtletní zprávě pro investory Activision Blizzard zmiňuje, že je ve vývoji nová mobilní hra ze světa Warcraftu. I přes „pozitivní ohlasy“ na Diablo Immortal, se zřejmě studio rozhodlo vydat podobnou cestou i v případě Warcraftu. Dost možná tedy nedostaneme Warcraft 4 na PC a konzole, ale bude existovat na kapesní obrazovky. Následuje upozornění i na nové „zážitky“ spojené s World of Warcraft a Heathstone. Ty už se ale zřejmě k mobilním zařízením nevážou. Poněkud úsměvná je zpráva o tom, že Diablo II: Resurrected prodalo od svého vydání více kusů než jiné blizzardí remastery za stejné období. Že Diablo II překonalo remaster prvního Starcraftu, nebo stařičkých her jako Blacthrone, The Lost Vikings a Rock n‘ Roll Racing není divu. A po katastrofálním „remasteru“ Warcraftu 3 stále zůstává pachuť v ústech.

„Do you guys not have phones?“

– Wyatt Cheng, game designer

Federální obchodní komikse prověřuje koupi Activision Blizzard

V souvislosti s Blizzardem zaujala (i neherní) svět především největší herní akvizice – 18. ledna koupil Microsoft celý Activision Blizzard za téměř 69 milionů dolarů. V současnosti se nákupem zabývá americká Federální obchodní komise (FTC). Ta se chce být jistá, že toto splynutí společností nepoškodí hospodářskou soutěž a nehrozí monopolizace herního trhu. Activision Blizzard se sice v případě Call of Duty vyjádřil v tom smyslu, že hodlá i nadále tituly distribuovat i na PlayStation (nyní už vlastně konkurenční konzole), budoucnost dalších sérií je ale otázkou. Předsedkyně FTC Lina Khan brojí proti posilování dominantních hráčů na trhu, podílela se na „zákazu“ spojení firem Nvidia a Arm a dlouhodobě kritizuje Amazon. Celý posuzovací proces teprve začíná, pokud by ale nenašel na akvizici nic závažného, mohlo by k úplnému spojení obou firem dojít někdy v červnu roku 2023.

Bobby Kotick zodpovědný za zpoždění Overwatch 2

Do třetice všeho pochybného se v minulém měsíci na internetu objevily interní informace přímo od zaměstnanců firmy. Producentka OW Tracy Kennedy na svém twitterovém účtu vyzvala generálního ředitele Activision Blizzard Bobbyho Koticka, aby všem pověděl o tom, jak nutil tým pracovat přesčasy na věcech, které se nakonec do hry vůbec nedostaly. A také o tom, že se víceméně celý vývojářský tým shoduje na tom, že právě Bobby Kotick je hlavním důvodem, proč ještě OW2 stále nevyšlo. Šlo o reakci na rozhovor pro GamesBeat, ve kterém Kotick osvětloval své motivace k prodeji společnosti Microsoftu.

Že se v Blizzardu dějí věci, to už asi nikoho nepřekvapuje. Přesto je fascinující, jak jsou všechny tyto problémy propojené. A nevypadá to, že tento příliv informací nějak ustával. I takové dobré zprávy, jako práce Blizzardu na zcela nové survival hře tak bohužel ve výsledku trochu padají pod stůl. Jak se proměnil váš vztah k dříve milované společnosti? Věříte ještě, že existuje možnost, aby oprášila své jméno?

Zdroj
Foto: Blizzard

Kristián Klein

Rád čtu českou tvorbu, ať už jde o fantastiku, nebo o komiksy. Hrabu se v médiích, fandomech a kyberkultuře. Když videohry, tak indie blbůstky, když deskovky, tak s nápadem, nejlíp s figurkama. Audioknížky a podcasty jsou fajn relax pro oči.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button