Dojmy z hraníNovinkyPCPS4Téma dneXbox One

Mass Effect Legendary Edition – Stálo to za to?

Mass Effect Legendary Edition vyšla už před pár měsíci, a tak je nejvyšší čas na nějaké to hodnocení. Jsem dlouholetý fanoušek série a vlastním všechny její díly, takže moje nadšení při oznámení remasteru bylo veliké. A následně také přišel velký strach. Přece jen v poslední době Bioware zrovna úspěchy neslavil. Takže jak se postaral o jednu z nejoblíbenějších herních sérií?

Mass Effect

První Mass Effect, a na tom se myslím shodneme, potřeboval nejvíce práce. Grafický vzhled je to nejmenší, ani gameplay nezestárl dobře. Obzvlášť pokud ho srovnáme s dalšími dvěma hrami. Celkově je původní hra v dnešní době těžkopádná a pro nové hráče hůře stravitelná. A o Maku radši nemluvit. V nové verzi vývojáři upravili to nejhorší a ponechali to skvělé. Hned po spuštění si jistě všimnete lepší grafiky, všechny tři hry jsou si nyní vzhledově téměř rovnocenné. Takže váš Sheppard konečně vypadá stejně ve všech třech hrách. Hurá. Taky zmizel ten podivný kontrast na tvářích, který vynahrazoval detailnost obličejů. Pro některé postavy, tam kde to dávalo smysl, byly použity textury ze třetího dílu.

Krytí, míření a co dál se změnilo?

Velký problémem, tedy aspoň pro mě, bylo krytí. V obou ostatních hrách je na to dedikované tlačítko, ale v první hře jste doběhli do krytu a automaticky se přilepili k překážce. To ovšem nefungovalo vždy, bylo nutné stát v úplné kolmici, aby hra zaregistrovala, že se chcete krýt. Sice jsme v remasteru nedostali dedikované tlačítko, ale hra mnohem lépe reaguje na vaši snahu se skrýt. I míření doznalo vylepšení. Zrušilo se omezení zbraní na třídy, a tak nyní může každá třída používat všechny typy. Velkých změn se dočkalo Mako, sice je to stále trochu otrava, ale lépe ovladatelná. Navíc je tu nově boost, který známe z Nomáda z ME: Andromeda. Interface je nyní vzhledově podobný ostatním dílům. Jízdy výtahem, které původně sloužily jako překlenutí při načítání další lokace, se nyní dají přeskočit. Mně osobně nikdy nevadily, protože konverzace byly zajímavé. Celkově jsou loadovací časy kratší.

Ale nejen technická stránka hry se dočkala vylepšení. Bioware využil Mass Effect Legendary Edition k tomu, aby opravil i některé obsahové chyby. Elanos Haliat je konečně turian a Lorika Qui’ina už teď nevyužijete k jednoduchému získání bodů morality. A je tu mnoho drobností, které zlepšují celkový dojem ze hry. Ačkoliv je příběh prvního dílu skvělý, hra se mi vždy hrála nejhůře. Nyní už se hraje téměř tak dobře jako ostatní dva díly.

Mass Effect 2 & Mass Effect 3

Druhé dvě hry neobdržely zdaleka tolik změn jako první díl. Však také je gameplay dodnes zábavný a krytí funguje jak má. Obě samozřejmě obdržely grafický upgrade a většina postav tak vypadá stejně ve druhé i třetím díle. Nevětší změnou tak je nepřítomnost multiplayeru ve třetím díle, což samozřejmě ovlivnilo i Galactic Readiness, kde jsou nyní mnohem důležitější rozhodnutí z první a druhého dílu. Jinak se hry od těch původních příliš neliší. Některé záběry byly upraveny a Tali dostala novou fotku. Ve výsledku si ale během hry tolika změn jako u prvního dílu nevšimnete.

DLC a mnohem více

Mass Effect Legendary Edition obsahuje všechna vydaná DLC, a to včetně různých armorů, zbraní a podobných věcí. Jedinou výjimkou je DLC k prvnímu dílu Pinnacle Station. Zdrojový kód je bohužel několik let nenávratně ztracen, a tak už rozšíření nebylo přítomno ani v portu na PS3. Novinkou je foto-mód, který je dostupný ve všech třech dílech. Nyní můžete svého komandéra fotit na různých místech, v různých pózách a buď s kamarády, nebo bez nich. Je to sranda.

Úprav se dočkaly i achievementy/trofeje. Nejvíce změn se opět událo u prvního dílu. Tam byl snížen počet použití u všech schopnostních achievementů/trofejí a nyní se do toho počítají i schopnosti společníků. Snížen byl také počet misí, které musíte splnit s jednotlivými společníky. Úplně odpadly achievementy/trofeje týkajících se zbraní. Obtížnostní achievementy/trofeje jsou nyní vyčleněny z jednotlivých her do společné sekce patřící k Legendary Edition. Tam nyní patří i ty, u kterých musíte zabít obří počet nepřátel. Ty se naštěstí nyní počítají skrze všechny tři hry. Ve stručnosti získání platinové trofeje je u prvního a druhého dílu možné během jednoho průchodu. Což je obzvlášť u prvního dílu velká změna, protože v minulosti jste museli hru pro její získání hrát nejmíň třikrát.

Takže: stojí to za ty prachy?

Stojí. Děkuji za pozornost.

Ale teď vážně. Je vidět, že Bioware oblíbené trilogii věnoval péči a dal si na tom záležet. Je to obzvlášť poznatelné u prvního dílu, ze kterého je nyní hra, kterou mohou hrát i hráči Mass Effectem nepolíbení a už je neodradí. Samozřejmě, že bychom jistě byli všichni mnohem nadšenější, kdyby nám studio dalo plnohodnotný remake. Ale na to teď zřejmě nejsou kapacity. A já budu upřímně radši, když budou vývojáři svoji pozornost věnovat spíše na čtvrtému Dragon Age a novému Mass Effecte. Debaklů už bylo dost. Mass Effect Legendary Edition dostala trilogii na novější konzole a zpřístupnilo ji nové generaci. Navíc máme všechno v jednom balíčku, všechny hry a DLC na jednom místě. Teda až na Pinnacle Station, ale ta snad nikomu nechybí.

Kristina "Speedy" Gonzálezová

Ráda se označuji za sběratele konzolí, ale zatím jich vlastním pouhých 20. Čtení, hraní a historie jsou mojí vášní a nedostatek času na koníčky věčným problémem. Fantasy, sci-fi, horor, detektivka, komiks nic mi není cizí.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button