NovinkyPCRecenze

Morbid: The Seven Acolytes | Recenze

Morbid je soulslike 2D pixel art horror punk akční RPG. Teda tak jsem to vyčetl, takže prodávám, jak jsem nakoupil. Než si na tom vylámete jazyk a páčky ovladače, tak vám prozradím tajemství. Možná. Mimochodem, já jsem se fakt těšil. Soulslike hry jsou pro mě jak kokain. Jakmile nějakou zmerčím v koutku oka soustředím se jen na ni. Takže když mi na pomyslném stole přistál Morbid, chtěl jsem ho dojet co nejdříve.
Oh boy was I wrong?!

Všechny pixely míří na tebe

Morbid je moc hezká hra. Pokud pomineme, že veškerá estetika se týká zrůdností a střev obracejících výjevů, tak je opravdu dobře vyvedená. Pixel art frčí a nejinak tomu je i tady. Levely jsou přímočaré, ale ne natolik aby byly nudné. Možná barevná paleta je malinko fádnější než bych si představoval. Jako upřímně chce se vám chodit po hnědé obrazovce sem a tam? Nicméně vybrali si to, tak to mají. Neznamená to, že se nám to musí líbit. Na druhou stranu musím uznat, že ten pixel art je skvěle propracovaný. Není to Katana Zero, ale co je, že?

Hratelně je to soulslike i s chybami. Největší problém Morbidu, ale není ovládání nebo hratelnost. Ale rychlost. Podle traileru jsem měl pocit, že to bude akční a svižné, ale ve skutečnosti je ta hra velmi pomalá. Chůze je spíš utrpení než zábava a vzhledem k tomu, že budete prozkoumávat každý koutek, tak se docela nachodíte. Je to škoda, protože i malá změna v rychlosti by celé hře dodala potřebný švih. Sice šviháte mečem kolem sebe jak najatí a střílíte, co vám náboje vystačí, ale měl jsem pocit, jako by mi něco chybělo. Mimoto mě překvapilo, jak je hra snadná. Obzvlášť pokud už máte nějaký ten soulslike za sebou.

Neházej flintu do moře

Morbid se snaží. Snaží se vám dát najevo, že je v nějakém lovecraftovském vesmíru, kde se na vás z každé strany hrnou podivná monstra. Ale nemůžu říct, že bych z toho měl ty správné pocity. Těmi správnými pocity myslím například Ebrietas v Bloodborne. Ale jistě, můžu srovnávat Bloodborne s Morbid. Stylizace monster je pro hru důležitá věc. Navíc s tak jednoduchou premisou. Znič sedm akolytů. Wow, jak nečekané. Naneštěstí je ale progres hry zpomalen. Totiž level up je možný až po prvním “skutečném bossovi”. Zní to povědomě? Nemůžu říct, že bych se nebavil. Jen mě neskutečně zpomaloval ten pocit z chůze a celkově animací. Tam prostě musím pár bodů ubrat.

Pokud se nudíte, určitě dejte Morbidu šanci. Ale nečekejte zážitek roku. Pokud milujete soulslike 2D daftpunk horrorcore mišmaš, tak je to nutnost.
Díky studiu Still Running za recenzní kopii.

Při loadingu nezapomeňte načíst další články od nás. Třeba vydařená recka od Jardy na Cyberpunk je teď v kurzu.

Verdikt

Grafika - 90%
Hratelnost - 50%
Příběh/Design - 45%
Zvuk - 45%

58%

Naše Skóre

Morbid vás neurazí, ale mohl by naštvat. Záleží, jak moc milujete 2D pixel art soulslike. Má to potenciál, ale v některých aspektech je slabší.

User Rating: 5 ( 1 votes)

Lukáš Haládik

Game designer, hráč, nerd, geek a všecko k tomu. Píšu, protože mě to baví.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button