MobileNovinkyPCPS4Recenze

Genshin Impact – hodně muziky za… zadarmo?| Recenze

Minulý týden vyšlo nové open-world free to play RPG Genshin Impact. Vývojáři prezentují hru jako epické fantasy dobrodružství, ve kterém můžete ovládat až sedm živlů a získat přes dvacet unikátních společníků s různými schopnostmi. Bez mučení se přiznám, že mě nejvíce ze všeho zaujalo kouzelné slůvko “free”. Hry, které se často touto charakteristikou pyšní, totiž v sobě často mívají spoustu mikrotransakcí. Některé z nich mohou i dost pokazit dojem z hraní. Jak to má Genshin Impact a nejen to se dozvíte o pár řádků níž.

Jak moc zdarma je vlastně zdarma?

V tomto ohledu mě Genshin Impact velmi mile překvapilo. Během hraní není vůbec nutné za něco platit. Postup hrou je omezen pouze velikostí hráčovy úrovně a v jejím navyšování také žádné platební omezení nejsou. I herní měnu, za kterou se dají pořizovat postavy, je možné dostat jako odměnu v nezanedbatelném množství. Co se týče zmíněného pořizování postav, pro hráče, kteří chtějí mít úplně každou postavu, může být jejich získání frustrující. Prodávané postavy totiž nejde jen jednoduše získat zaplacením. Jejich získávání funguje na principu lootboxů. To znamená, že při zaplacení se rozjede náhodný proces, který může hráče odměnit vytouženou postavou, nebo zbytečným krámem. Pokud se však stane, že jste nezískali dost herní měny nebo se vám nechce za nové postavičky platit, tak se vlastně nic neděje. Genshin Impact je v tomto ohledu docela štědrý a hráče odměňuje novými zajímavými postavami za postup hrou.

Padá hvězda…

Hra začíná příběhem dvou hvězdných sourozenců, chlapce a dívky, kteří spolu cestují mezi světy. Jejich cestování se znelíbilo jedné bohyni, která se kvůli tomu rozhodla, že jim výlety překazí a tak jednoho sourozence unesla a druhého poslala do světa Teyvat. Právě sourozenec, kterého jste si zvolili na začátku jako svou postavu je tím teleportovaným nešťastníkem. Ocitnete se v okolí města Mondstadt, kde se k vám připojí malá průvodkyně Paimon, s kterou se vydáte hledat ztraceného příbuzného. Hlavní příběh dále postupuje pomalejším tempem, protože questy s ním jsou dostupné až po dosažení vyšší úrovně průzkumu.

Naštěstí je opravdu co prozkoumávat. Na to, že je Genshin Impact free to play, tak má prostředí docela bohaté. Najít se dají různé truhly, bossové a kempy nepřátel. Také můžete sbírat různé suroviny a potraviny, ze kterých si můžete uvařit jídlo. S každým NPC, i úplně nedůležitým, můžete vést poměrně dlouhou konverzaci. Hra je tady v tomto ohledu trochu zvláštní, protože i přes získání velkého množství informací neumožňuje hráči podle nich dále jednat ani neodemkne nové možnosti v dialozích.

Kromě hlavních a vedlejších questů ještě dostanete mini úkoly a můžete i plnit spoustu achievementů, za jejichž splnění také dostáváte odměny. Ve hře můžete ještě navíc plnit výzvy a občas narazíte i na skrytou minihru. Mapa navíc zobrazuje jen ty nejdůležitější věci, takže spoustu věcí nacházíte náhodně.

Hratelnost

Hra je na ovládání jednoduchá. Máte k dispozici tři druhy útoků, z toho jeden má krátký cooldown a druhý je potřeba nabít energií z poražených nepřátel. Naopak komplikovaně může zpočátku působit získávání vyšších úrovní. Ve hře jsou totiž tři různé typy úrovní pro vylepšení postavy. Každá z nich se zvyšuje jiným způsobem. Zvlášť se ještě zvyšuje úroveň zbraní a úroveň schopností.

Docela mě potěšilo, že souboje v Genshin Impact nejsou jen o rychlém mačkání čudlíků. Celá hra se točí kolem používání živlů a jejich kombinování. Nezáleží přitom jen na tom, jaký živel ovládá nepřítel, ale i v jakém prostředí se nachází. Můžete např. pod nepřítelem podpálit trávu nebo jej v dešti zmrazit. Souboje mají jednu nepříjemnost. Postavy někdy působí těžkopádně a jediná jejich obrana je před nepřátelskými útoky utéct. Úhyby nebo komba provádět nejdou.

V průběhu hraní shromažďujete různé společníky, za které můžete hrát. Každý z nich má jiné schopnosti a způsob boje, takže je lze kombinovat podle konkrétní potřeby i preferovaného stylu hraní.

Grafika a zvuk

Graficky je Genshin Impact provedené moc hezky. Líbí se mi, že má hra velkou dohledovou vzdálenost. Kolikrát ani není potřeba používat mapu. Všechny postavy jsou hodně detailní a i přes velmi typický anime styl vypadají originálně. Akorát se může někdy na chvíli stát, že ostře kontrastují s okolím.

Hudba je příjemnou kulisou, ale nejedná se o nic, co by mě nějak zvlášť nadchlo. Nepřijde mi, že by výrazně podtrhovala atmosféru nebo byla nápaditá. Zkrátka nenadchne ani neurazí. Co se týče zvuku, tak fanoušky japonské a korejské kultury jistě potěší možnost zvolit si kromě anglického dabingu japonský a korejský.

Grafika - 95%
Zvuk - 88%

90%

Pokud si chcete zahrát něco nového, jednoduchého a zároveň svěžího, tak Genshin Impact rozhodně doporučuji. Jestli ještě k tomu máte rádi anime a lolity, tak hru berte všemi deseti. Navíc za to nebudete muset utratit ani korunu.

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

Lucie "Mystica" Laštovková

Hráčka všemožných her a čtenářka všemožných knih. Závislačka na dobrém jídle. Začínající game designérka a nenapravitelný snílek.