NovinkyRecenze

Madden NFL 21 – nový rok – stejná hra?|Recenze

“Green 18, Green 18 – hut! Zadák háže na slant a je to interception soupeře.”

Jestli se vám zdá, že nadpis je tak trochu hatmatilka, tak asi budete dost v koncích u téhle recenze. Americký fotbal není jeden z oblíbených sportů v Evropě. U nás pořád vede klasický fotbal s 20 hráči a dvěma brankáři. FIFA válcuje prodeje v Evropě a Jižní Americe. Celkem logicky. I když se to tak z pohledu průměrného hráče nezdá, FIFA je stále oblíbená, stejně jako PES. Jenže americký fotbal má v sobě něco jiného. Něco co mě osobně k němu táhne. Je to vlastně dost komplexní a komplikovaná hra. Jenže Madden je už roky stejný. Obstojí i tentokrát?

Tomu říkám štěstí!

Mezi hráči Maddenu se letos ukázalo, že nestačí jen nové soupisky a pár “vylepšení”. Na metacriticu má Madden NFL 21 User Score 0.3. Což je možná výsledek review bombingu, ale pro mě je to jasná zpráva pro EA, že už je načase něco dělat. A co, že se teda děje ve světě virtuálního NFL o kterém tady u nás víme tak málo? Nic nového – a to je ten problém. Nic se nezměnilo. Ačkoliv je letošní výsledek práce vývojářů nejlépe vypadajícím, na hřišti je to děs a hrůza.

Po turnoveru krásný fumble.

Nejprve probereme The Yard – nový mód hraní fotbalu šest na šest s nejasným účelem. Je fakt, že mě osobně se hra šest na šest líbí. Jsou tam jiné pravidla, musíte se jinak ohánět a taktizovat jiným způsobem. Ale všech asi 24 her je předpřipravených a nejdou měnit. Což je dost otravné. Po pár pokusech zjistíte, že je to vlastně jenom způsob, jak z vás vycinkat peníze. Můžete si totiž oblékat fešné dresy a vybavení, které upřímně řečeno vypadají fakt dobře. Ale pokud nemáte potřebné bodíky je potřeba zaplatit. A ne málo.

Sidelajna je zrádná.

Jenže to není všechno. Jako každý rok se můžete doslova topit v režimu My Ultimate Team, což je pro některé doslova závislost. Hon za nejlepšími hráči s nejlepšími staty se stal neúnosným a proklikávat se tou haldou balastu je doslova hrozné. Co na tom, že utratíte tisíce za nejlepší karty když to stejně nedokážete sehrát tak, jak je potřeba a hážete balón soupeři. Podle mě, a nejsem sám, je MUT přežitek, který sice generuje příjem, ale do hry vůbec nic nepřidává.

Face of the Franchise je mód kariéry, který se pořád vyvíjí a i když ten letošní je celkem povedený, je s podivem, že je potřeba hrát za celý tým a dokonce i pokud nejste na hřišti. Co mě zarazilo je nastavení obtížnosti. Nastavil jsem si obtížnost All-Pro a v módu FotF jsem stejně měl Rookie. Později jsem zjistil, že je potřeba to kontrolovat pro každý mód zvlášť. Kromě toho obtížnosti jsou nevyvážené jako vždy. Pokud jste začínající hráč, tak Rookie pro vás nebude problém, ale Pro obtížnost už bude možná nepřekonatelná. Docela mi chybí časy kdy se obtížnost soupeře automaticky upravovala na základě toho jak si hráče vede. Ale to už je nějaký ten pátek.

I když je fotbal hlavně o přesných hodech, správných kopech a všech těch routes, které potřebujete aspoň trochu znát, abyste věděli co se po vás chce, nakonec vítezí staty. Pokud nevíte jak je používat, pa budete prohrávat a nebudete vědět proč. Madden je už nějakou dobu hlavně o duelech. Receiver vs. Safety nebo kdokoliv jiný kdo ho blokuje. Tam kam házíte, tam někdo blokuje a to jak se mezi sebou ti dva popasují je to jediné na čem záleží. S loňským představením X-factoru a jeho vlivu na hru to letos nedopadlo dobře. Je to sice zajímavý mít jako hráč na hřišti super schopnosti, ale patří to spíš do Blood Bowlu a ne do NFL.

Upřímně nechci aby tohle znělo jako dlouhosáhý rant o tom, jak je ta hra špatná. Ale pokud to vezmeme ve zkratce – pozemní hra je op, hody jsou jak házení kostkama, X-factor je naprosto mimo mísu, kariéra je nezáživná a MUT je tiskárna na peníze. Nevidím v tom nikde ten fotbal. Ano je to plné super našlapaných licencovaných věcí, ale ten fotbal chybí. Já jenom doufám, že letos Doug Flutie’s Maximum Football bude lepší. Podle toho jak to zatím vypadá, tak hodně hráčů Maddenu přejde právě tam. Uvidíme jestli se nám podaří to koupit, tak si o tom tady jistě přečtete.

Hratelnost - 40%
Příběh/Design - 40%
Zvuk - 75%