Téma dne

D&D se snaží distancovat od rasových stereotypů.

Rasy nejznámější fantasy hry Dungeon & Dragons jsou často vykreslovány jen nahrubo, což zajistí, že pokud někdy potřebujete mazaného zloducha, můžete vždy využít temného elfa nebo klidně i orka, ale tam počítejte s problémem sebekontroly. Wizards of the Coast říká, že se to snaží ukončit ve snaze učinit stolní hru inkluzivnější.

Život je změna.


V příspěvku zveřejněném na blogu minulý týden vydavatel nastínil některé ze změn, které již provedl, a kroky, které plánuje podniknout. D&D 5th Edition je snadno přístupná a nejobsáhlejší edice hry, ale stále existuje spousta prostoru pro zlepšení.

Například 2016 Curse of Strahd obsahoval Vistani, skupinu vytvořenou z romských legend, která zhoršovala negativní stereotypy. WotC provedl změny na Curse of Strahd a také plánuje prozkoumat Vistani ve dvou připravovaných knihách s pomocí romského konzultanta.

Rasové stereotypy?

Tvůrci se snaží minimalizovat rasové stereotypy ze své hry. WotC uznává, že jazyk, který se často používá k popisu některých ras, “painfully reminiscent of how real-world ethnic groups have been and continue to be denigrated.” (překlad: bolestně připománající jak byly a jsou očerňovány skutečné etnické skupiny). Eberron: Rising from the Last War a Explorer’s Guide to Wildemount, zveřejněné v loňském roce, znázorňoval elfy a orky stejně rasově stereotypní jako ostatní rasy a zjevně tak budou znázorňovány i v budoucnu.

Kromě toho, jak se mění přístup k budoucím knihám a jazyk, který používají, dojde také ke změnám vašich postav. Wizards of the Coast plánuje nabídnout hráčům způsob, jak si přizpůsobit původ jejich postavy a provést změny ve skóre svých rasových schopností. Rasy získávají různé bonusy, jako třeba, že jsou elfové zvláště obratní a orkové mají větší statistiky v síle, ale budete si moci vybrat jiný bonus, který lépe odráží vaši postavu.

Víc možností, víc volnosti?

“This option emphasises that each person in the game is an individual with capabilities all their own” says WotC (překl. Tahle možnost zdůrazňuje že každý člověk ve hře je individuál s vlastními schopnostmi.). Kromě toho, že je tenhle způsob méně omezující, cítí se více v souladu s 5. vydáním, které postaví vyprávění nad matematiku. Modifikátor +1 není tím, co dělá postavu nebo skupinu lidí zajímavou. Koncem tohoto roku by měla být tato možnost k dispozici.

WotC řekl, že hledá “new, diverse talent” k práci na hře, a že by to přineslo nové lidi, kteří zřejmě “reflect the beautiful diversity” pro D&D.

Jako dlouholetého fanouška a hráče tabletop série D&D mě tohle téma rozčiluje, jelikož od čeho jsou hry? Za mně od toho, aby si hráč mohl užít, to co v reálu není možné, ať už to jsou třeba extrémně nereálné ženské tvary, jako třeba postavy her [2B z Nier Automaty, Tifa Lockhart z FF serie, slečny z Dead or Alive serie, Bayonetta atd.], nebo letání v oblacích na drakovi. Přeci jenom, jak říká většina her, vše je práce fikce a tedy by logika realného světa do odvětví her zasahovat neměla. Nechte hráče snít a tvůrce tvořit jak chtějí.

Odkaz na D&D blog https://dnd.wizards.com/articles/features/diversity-and-dnd

Jakub Chytil

Blázen do anime a herního světa, do knížek i filmů.

Podobné články

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button