HryNovinkyPCRecenze

The Pillar – Hra od českých tvůrců (Recenze)

Většina z vás už hrála logické hry, včetně The Witness, která zůstává podle několika hráčů pořád nejlepší, ale za to nejtěžší hrou svého žánru. Aby jste vyluštili hádanky, museli jste si dávat pozor na proměnlivé prostředí. Je na tom stejně i hra od téměř nového českého vývojářského studia Paper Bunker, která nese název The Pillar. Pojďme se na to podívat.

Vítejte v tajemné puzzle hře

Ocitnete se na záhadném ostrově, ze kterého chcete utéct pryč, ale jak už to tak bývá, něco vám v tom bude bránit. Díky pilné práci vývojářů vás čeká více než dvou hodinové luštění hádanek, kde musíte věnovat svou pozornost i okolí, protože se třeba na zdi může objevit indicie k vyluštění hádanky. Takže si vlastně zahrajete na Sherlocka Holmese, akorát nebudete řešit vraždy…

Hratelnost

Ovládání je klasické a příjemné, ale dalo by se ještě trochu doladit, aby bylo plynulejší. Chybí tu skákání a třeba i nějaký ten parkour, ale bez toho se obejdete. Budete mít za úkol posouvat různými předměty, což není taky problém, ale občas se najdou i nějaké bugy. Líbí se mi prvky při luštění hádanek, které nejsou ani lehké, ale ani příliš těžké. Budete hledat a doplňovat čtyřmístné kódy, spojovat body v tabulce z bodu A do bodu B, ale budete i nastavovat lasery, aby se odrážely od pilířů a sem tam mohli zničit nějaký ten balvan. Hra jako taková se hraje opravdu příjemně a technickým věcem nebo hádankám nemám co vytknout. Garantuji vám, že se u téhle hry nudit nebudete, právě naopak, mně se u toho pěkně zahřála hlava a chtěl jsem to dohrát na jeden zátah, i když se mi to popravdě nepovedlo. Také musíte brát v potaz to, že na celém titulu pracovali tři lidé celé tři roky, takže není divu, že se nějaká ta chybka najde.

Má i tato hra svůj příběh?

I když se to zpočátku nezdá, The Pillar má svůj příběh, který je velmi tajemný a hluboký. Každý si dle své fantazie může příběh postupně doplňovat sám. Příběh se přehrává po každém zdolaném levelu a skládá se z devíti kousků, přičemž každý poukazuje na nějaký symbol pilíře, což je jeden z určitě zajímavých prvků této hry. Třeba jeden z pilířů představuje symbol plodnosti i stability a ten zatím poslední, devátý, poukazuje na Františka Drtikola, který právě dost pracoval se symbolikou.

Co se chystá v budoucnosti?

Jeden z přednějších plánů je, aby se tato hra dostala na co nejvíce dalších počítačových internetových obchodů, jako třeba takový Epic Games. Další plán je takový, aby jste si The Pillar mohli zahrát i na mobilu a později i na konzolích. Uvažuje se i nad VR verzí, ale zde nemají ještě vývojáři jasno. Co se týče aktualizací, hra se blíží k finální formě, tudíž se už ladí jen bugy. Jeden z hodně zajímavých nápadů tvůrců je, že by se do hry přidal Speed Run neboli mód, který vám bude počítat dobu, za kterou jste daný level zvládli a tak se můžete předhánět s ostatními hráči. Jestli ale tyto nápady budou zrealizovány, zatím nevíme. Nechme se překvapit.

The Pillar není pro každého…

Jak už to tak bývá, jakákoliv hra není pro každého hráče. Starší tituly tohoto studia byly cíleny spíše na mladší publikum, ale u The Pillaru vývojáři zjistili, že hru zajímá spíše starší hráče, kteří si rádi víc zatěžují hlavu. Proto je zde i komplikovanější příběh, za který si může každý dosadit co chce podle svých dosavadních životních zkušeností. Ale samozřejmě The Pillar upoutalo pozornost i mladších lidí. Každopádně logické hry nejsou pro každého, ale za vyzkoušení určitě stojí!

Bude se vám kouřit z hlavy…

Zvuk - 78%
Příběh - 79%