God of War – Karetní hra, kde vítězství není nikdy jisté

Hluboko v nitru Midgardu se Norny snaží řídit osud světa. Studna osudu odhaluje budoucnost, která nepřináší plodné a šťastné dny. Ragnarok se blíží. Jediný kdo může konec světa odvrátit je skupinka hrdinů. Ale která kombinace je ta správná? Která volba pomůže zachránit svět jak ho známe? Osud je nevyzpytatelný a nikdy si nemůžeme být ničím jistí. To je God of War

God of War není pro srábky

Karetní hra God of War je kooperativní zábava pro 1 až 4 hráče. Hráči musí spolupracovat, aby dokázali přežít cestu plnou nebezpečí. Nepřátelé a pasti tu jsou prakticky na každém kroku. Čím více hráčů hraje, tím je to celé snadnější. V jednom je to těžký hardcore. To mi můžete věřit. Sámotnému se mi to nepodařilo ani jednou ze 4 pokusů. Na cestě za odvrácením Ragnaroku vás nečeká nic snadného. Projít musíte celkem přes dva silné protívníky, za kterými na vás čeká finální boss. Pokud se vám tohle podaří, je Ragnarok zažehnán. Ale stačí aby vás soupeři srazili na kolena a konec světa je nevyhnutelný.

Jen pro zasvěcence nebo pro každého?

Hráči, kteří očekávají kopírování herního titulu, který sklízel chválu na konzoli PlayStation 4, musím zklamat. Ale tvůrci karetky vymysleli skvělou alternativu, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Ve hře se setkáme jak s místy, tak i s postavami z předlohy, ale zpracování nekopíruje příběhovou linku. Díky tomu je vhodná i pro všechny ostatní hráče.

Takže není třeba znát detaily z předlohy a i tak si hru můžete skvěle užít a prožít fantastické bitvy inspirované severskou mytologií. Na cestě za záchranou světa je třeba porazit například obrněné Cestovatele, trolly nebo nemrtvé z Helheimu. A mezi závěrečnými bossy na vás čeká královna valkýr Sigrun, Thorovi synové Magni a Modi, severský drak Hraezlyr nebo souboj se zdánlivě nesmrtelným Baldurem.

Jak začít karetní hru God of War?

Zpočátku se pravidla hry mohou zdát poměrně chaotická. A určitě to tak i je. Na stole se před vámi najednou objeví spousta karet, žetonů, postav a znaků. A teď co s tím? Naštěstí je vše krásně vysvětleno v pravidlech, a tak je potřeba si je důkladně přečíst. A raději i vícekrát. Garantuji vám, že během první hry do nich budete koukat pořád. Ale u třetího sezení se to už sype z rukávu.

Vyberete si svoji postavu, za kterou chcete hrát a k ní si přiberete karty postavy. Mezitím si vylosujete z karet nepřátel a podle nich si postavíte bojovou scénu. Hráči se střídají a hrají společně proti protivníkům. Ti se ale samozřejmě brání a pokud nemáte v ruce zrovna dobré karty vaší postavy, tak vám pěkně zatopí. Vaše životy půjdou bez karet obrany dolů opravdu rychle. Během hraní si svůj balíček karet můžete vylepšit kartami vylepšení. To je ale vše podmíněno náhodou, která karta z balíčku zrovna padne na stůl. Některé se můžou hodit zrovna na vaši postavu a jiné prakticky nevyužijete celou hru.

Po dohrání první scény, kdy splníte podmínky úkolu se přesunete na druhou scénu. Tady už ale začíná přituhovat. Druhá scéna se hraje s omezením, které si přečtete na kartě nepřítele. Například, že ze svého balíčku musíte odhodit několik karet vylepšení. Po dohrání i druhé scény už čeká jen závěrečný boss. A je jedno proti komu stojíte. Drsňáci to jsou opravdu všichni a pokud nemáte dobré karty vylepšení, tak to budete mít hodně těžké. V mnoha případech tu rozhoduje i náhoda v podobě hrací kostky, která ukazuje kolik životů ubíráte nepřátelům. Můžete ubrat plný počet nebo třeba taky vůbec nic.

Bez spolupráce hrajete i proti sobě

Své soupeře můžete během hry i ochromit pomocí jedu nebo omráčení. Ale oni vás také. Každý soupeř má i své vlastní podmínky, kdy na něho můžete útočit. Jakmile je splníte, je cesta volná. Ale jsou situace, kdy karty rozhodnou i ve prospěch nepřátel a vy ty podmínky musíte splnit několikrát, aby hra mohla pokračovat. Je určitě velkou výhodou, když hráči kombinují své útoky. Komunikace a společná strategie jsou důležitým faktorem pro úspěšné dohrání hry. Celé sezení nemusí trvat déle než nějakých 80-90 minut. Samozřejmě čím větší počet hráčů, tím doba hraní stoupá, ale zábava taky.

Nádherné zpracování

Grafické zpracování je na vysoké úrovni, kdy zasvěcení poznávají nejen postavy, ale i pozadí na kartách scén. Jóóóóó tady si to pamatuju, takdy jsem sejmul toho trolla, nebo tady mě málem dostal kamenný prastarý. Zpracování je dotaženo do detailů. A pro nováčky to může být zase inspirující, aby si o postavách a příběhu zjistili něco více.

U každé karty se objevuje popisek co se s ní má dělat. Buď je u ní popisek nebo jednoduchá značka a legendu ke značkám nalezneme v pravidlech a přehledně vysvětlené. Navíc velká výhoda je, že pravidla máme napsaná v češtině.

Souhrn nebezpečného dobrodružství

Po několikátém dohrání hry a sečtení skóre jsme dostali těžký klepec. Ragnarok přišel celkem šestkrát a odvrátit se podařil pouze čtyřikrát. Rozhodně to ale nijak nekazí prožitek ze hry. Naopak. Těším se až si zase zahrajeme a můžeme to těm bossům vrátit se všim všudy. A určitě se mi podaří zvládnout hru i sólo.

Skvělé trávení času pro každého, kdo nemá rád jen nudné házení kostkou. U hraní musíte přemýšlet, taktizovat a správně volit karty kdy útočit a kdy naopak volit defenzivní přístup. Ani to ale nezaručí vítězství. Štěstí a náhoda tady hrají důležitou roli.

Za deskovou hru děkujeme obchodu FYFT, a také doporučuji navštívit jejich kamenný obchod v Praze. Ale připravte se, že nebudete vědět na co se dívat dřív. Výběr je excelentní. A určitě se k vám už dostal film Duna. Co si takhle zahrát deskovou hru na motivy filmu, který právě sbírá popularitu po celém světě?

fyft
Kupuj deskovky na FYFT

Vizuální stránka - 100%