NovinkyPCPS4Recenze

Death Stranding aneb jeden dlouhý quest

Studio 505 Games nám nedávno dodalo port nejočekávanějšího titulu herního mága Hidea Kojimi – Death Stranding a ani po x hodinách hraní si nejsme jisti jak ho správně ohodnotit. Death Stranding totiž zbořilo veškerá očekávání už na PS4 a tajemství která hru provázela skrz vývoj jsou dávno venku. Jenže ona tajemství jsou vlastně částečně to, co hru dělalo tak zajímavou.

Ale hezky na začátek. V Death Stranding se podíváte do nespecifikované budoucnosti, kdy je lidstvo na pokraji vyhynutí obklopené mrtvými. To je samozřejmě myšleno doslova a všichni přeživší tak přežívají v uzavřených komunitách různých velikostí bez toho, aniž by prakticky vycházeli ven. Jediní kdo se ven odváží jsou poslední “doručovatelé”, kteří i navzdory mrtvým a nočním můrám, cestují skrz svět a doručují životně důležité balíčky.

Když ale odstraníme vrstvu nápadů a témat zjistíme, že se pod nimi skrývá open-world adventura ve které hrajete za Sama Portera Bridgese jenž se pokusí spojit to, co zbylo z USA po ne tak tradiční apokalypse zase do jednoho celku. Procestujete tak obrovské vzdálenosti, doručíte důležité balíčky a budete žasnout nad nádhernou krajinou. Jo a sem tam si ještě zabojujete, pokud se tomu tak dá říkat.

Hromadění a doručování zásilek je tak vlastně hlavní náplní hry a hráči měli vcelku pravdu, když říkali že si víceméně hrajete na doručovatele PPL, UPS, DPD či jiné balíkové služby a to se vším co k tomu patří. Musíte se totiž naučit rozdělit rozumně své balíčky, dávat si pozor na jejich poškození, naplánovat si trasu, nepadat, nenechat se okrást atd. A pokud si myslíte, že je to lehké, tak jste na omylu. Každá zásilka si totiž vyžádá vaše maximální nasazení, ve hře je tolik skrytých mechanik (udržování rovnováhy, opotřebení oblečení a bot, využití háků, žebříků, lan či stavba mostů a cest, vliv větru a časového deště), že nebudete vědět co dřív. Počítejte tedy s tím, že se nejednou stane, že svou zásilku zničíte a budete se tak muset vrátit na začátek a postupovat znovu a jinak.

Ono by navíc bylo docela fajn, kdyby problémy byly jen rázu “bacha bahno klouže, protože pršelo aneb nerozbij si držku až polezeš na ten kopeček“. Jenže to, že prší sebou kromě nádherného vizuálu přináší i problémy stylu – nemrtvá monstra, ničení balíčků a hrozící úmrtí. Přesně tak, ve chvíli kdy začne déšť můžete očekávat skoro neviditelná monstra, která si poletují vzduchem prakticky všude okolo vás a Death Stranding se tak mění z “walking simulátoru” na stealth game jejímž cílem je se co nejrychleji a zároveň nepozorovaně dostat z dosahu oněch entit. To vše samozřejmě se všemi vašimi balíčky. Nebudeme si nic nalhávat, první setkání s BT jsou v dřívější části hry doslova survival horrorovou záležitostí, která vás vystresuje víc než cokoliv jiného.

To se však změní zhruba v polovině, kdy dostanete speciální granáty vyráběné z vašich tělních tekutin, spolu s dalšími vychytávkami (bola), které vás na vašich cestách krajinou ochrání. To vše samozřejmě provází i lehce zmatený, ale o to zajímavější příběh jenž v půlce hry také zpomalí a vás tak čeká lehká nuda. Tedy nuda, záleží na tom, jak moc vás baví prozkoumávání krajiny, zdolávání hor a nepřízně počasí i jiné sidequesty jenž se neliší od toho hlavního, tedy jdi a přines.

A ač tahle recenze může celou dobu znít jako značně kritická, nenechte se mýlit. Tuhle hru totiž buď milujete nebo nenávidíte, nic mezi asi není. Já osobně jsem na straně těch co hru milují a to i přesto, že mi určité věci vadili – jako například zpomalení postupu během střední části hry nebo nemožnost zabití protivníka či určitá monotónnost které se nevyhnete.

Jenže to pozitivní značně převažuje. Hra nabízí úchvatné grafické zpracování, které s portem na PC dosáhlo ještě několikanásobně vyšší úrovně, nádherný design postav, zbraní, monster, krajiny prostě všeho, úžasný příběh, který ikdyž na chvíli ustoupí do pozadí vás totálně zničí svým epickým završením a samozřejmě zvuk, který je stejně realistický jako grafika. Jo a taky nesmím zapomenout na dokonale zpracované mechaniky a prakticky žádné bugy!

Není toho opravdu málo, co Death Stranding dělá naprosto bravurně, ale je potřeba si uvědomit, že se nejedná o hru určenou pro každého. Pokud hledáte hru ve které si můžete užívat maximální svobody lezením po horách a skrz úchvatně zpracovaný svět je to to pravé pro vás, pokud ale hledáte propracované RPG nebo něco tomu podobného, musíte o dům dál.

Verdikt

Grafika - 100%
Zvuk / Soundtrack - 100%
Hratelnost - 75%
Multiplayer? - 80%
Příběh - 99%
Celkové zpracování - 85%

90%

Naše skóre

Death Stranding je unikátní hrou přesně tak jak Hideo Kojima sliboval. Není to nic co už tu bylo a hra nebude sedět každému, ale na to už jsme si u Kojimi zvykli. Pokud hledáte nádherný svět s příběhem jako žádný jiný jste tu správně!

User Rating: Be the first one !

Jan "White Rabbid" Kőrmendy

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button