Dojmy z hraníNovinkyPS5Recenze

Gotham Knights – náhradní strážci města, a jejich ale

Batman je přepadem ve své jeskyni vůdcem Ra’s al Ghul. Po smrtícím zranění, bez možnosti přežít a porazit protivníka, spustí Batman destrukční sekvenci, která jeho, společně s protivníkem, zasype v sutích a kamenech netopýří jeskyně.

Batmanova smrt spustí Code Black, což povolá čtyři Batmanovy studenty, odkáže na novou základnu Belfry, a popíše jeho poslední vyšetřování. Ve snaze dokončit jeho vůli, čtyři hrdinové se dávají dohromady a stávají se Gothamskými rytíři. Jakmile padouši zjistí, že je Batman pryč, bude je Gotham potřebovat víc, než kdy předtím. Na policii se v Gotham nedá spoléhat, jak víme jenom ze všech příběhů o Batmanovi.

K charakterům Gothamských rytířů:

Byť jsem věrný fanoušek Bruce, a her za Batmana jste i vy hráli určitě vícero, je příjemné nemít prošlapanou stezku, a prožívat nové příběhy za méně profláklé postavy, které nemají tolikrát definovaný svůj charakter a osud. Přecejen, Batmana ve filmu vystřídalo X herců, a každý režisér charakter netopýřího bojovníka v kápi mírně vybrousil, až tu máme předdefinovaný osud hrdiny, který ve hrách plníte. Proto je skvělé, mít možnost vystřídat si charakter, a hrát za někoho jiného, nebo ne?

Na začátku hry si vybíráte jednoho z hrdinů:

• Red Hood /Jason Todd
  • Batgirl / Barbara Gordon
  • Nightwing / Richard “Dick” Grayson
  • a Robin / Tim Brake.

Následně kdykoliv v Belfry základně u počítače si můžete charakter vyměnit za jiný. Ve hře sbíráte skill pointy, a neutracené se vám převedou i na nový charakter, což je skvělé, ale… Za skill pointy si můžete vylepšit schopnosti charakteru a postupovat v jednom ze čtyř Skill Tree postav. Jak tušíte, pořízené schopnosti jsou ryze unikátní a při změně postavy musíte pořizovat nové. Čím déle hrajete, tím méně chcete změnit postavu. Tedy, možnosti si postavu vyměnit, a zpestřit si tím late-game a repetetivní aspekty hry (k tomu za chvíli), postrádá smysl.

Čeho si cením, je oblečení, výbava a skiny postav. Po každém odemčení, při každé návštěvě náhradní jeskyně jsem vždy něco pořídil, a nevyšel na noční hlídku dvakrát stejný, což dodává pestrosti hry a zalíbení pro jednu postavu, kterou v průběhu kampaně expíš.

Boj, detektivka, boj, uffff a další boj

Jako zvolený charakter prožíváš detektivní story-line, plníš nějaké detektivní mise, ale převážná většina aktivit všech misí je boj. Boj s padouchy, boj s bossy, boj s policisty, boj v open-world, boje při misích, hromadné boje… boje, boje, nekončící boje. Většinu bojových animací a pohybů prožijete již v první misi, a vyměnit charakter pro zpestření hry se přímo nabízí, jak ale víte, vyzkoušet si vícero postav ze začátku hry klidně můžete, následně se chcete držet spíše jedné postavy (pokud nechcete grindit 4 postavy dalším bojem v otevřeném světě).

Až se ukazuje, že nejlepší ze čtyř rytířů je nejmladší Robin pro svoji všestrannost, a použitelnost schopností na většině misí. A hlavně, já ocenil jeho Shadow skill tree, který minimalizuje spatření padouchy, a nemusel jsem neustále bojovat, což je v bojové hře trochu ironie.

Gotham Knights Gameplay:

Je těžké příběhem uspokojit věrné DC fanoušky, náročné hráče, filmové nadšence a komiksové všeználky. Jsou situace, kdy jezdíte po mapě s pocitem, že je to vyžadováno hrou, nikoliv příběhem nebo vývojem postavy. U bojů jsem dostával také pocit, že to jen natahuje hru (úkol poražte X nepřátel, než můžete z lokace odejít, přitom, za rohem jsou další padouši, a přitom k příběhu nepotřebujete bojovat s nikým).

Při vložení trochu snahy do vtažení se do příběhu, uvědomění si, co děláte a kam směřujete, vše se změní a projeví se správný duch ryzího RPG. Namísto Batmana jsi Ty ochranný rytíř města Gothamu, a je tvým úkolem hasit požáry městského násilí, a postupovat ve vyšetřování případu, což ti odkrývá oči o dalších oblastech probíhající kriminality.

Trochu podobně, jako v deskových hrách můžeš příběh totálně ignorovat a házet kostkou, nebo vložit nemalou snahu do příběhu, a následně jsi to ty, kdo střílí šípem, a hod kostkou jen usoudí, jak moc ses ne/trefil. Dáš-li příběhu Gotham Knights šanci a malinkou snahu, kampaň uteče jak nic, a ty jsi prožil unikátní DC příběh, namísto jej číst v komiksu nebo zkonzumovat v seriálu.

Verdikt:

Dobře zpracované RPG s příjemným co-op modem, netradičními postavami, a zasazené do příběhu, který vás dokáže pohltit, pokud mu dáte šanci.

Datum vydání: 21. Října 2022
Platformy: PlayStation®5 (PS5™), Xbox Series X|S a Windows PC
Verze pro Playstation 4 byla při vývoji zrušená. Vývojář chtěl poskytnout nejlepší možný zážitek, který umožňují nové konzole. Přesto však se před releasem hry se oznámilo, že konzole budou omezené na 30fps.

Deluxe edition obsahuje Visionary pack zahrnující:

• Exclusive ‘’Knightwatch by Jim Lee’’ Transmog
  • Beyond Suitstyle, inspired by Batman Beyond universe
  • Salvage to build new Gear
  • Boosted Gear
  • Exclusive Emote
  • 3 Exclusive Suit Colorways
    • Ultra Zur-En-Arrh
    • Chroma Frost
    • Tribute Asylum

Story - 84%

78%

Gotham Knights pro PS5 jsou dobře zpracované RPG s příjemným co-op modem, netradičními postavami, a zasazené do příběhu, který vás dokáže pohltit, pokud mu dáte šanci.

Connor Stark

Neustále se učím a snažím zlepšovat. Vyzkoušel jsem desítku koníčků, do kterých jdu all-in po dobu prvního učení se, kdy jde učící křivka strmě nahoru: Yoyování, Discgolf, Zouk, Kendama, Cardistry, Magic:The Gathering, Dota 2. Nyní je to primárně stavba FPV dronů, acroyoga, a největší záliba ze všech: Řídit FYFT. Své zkušenosti o produktivitě sdílím na svém webu Stark.CEO