What If…? Celý příběh MCU znovu a úplně jinak

Pro mě osobně jedno z největších překvapení loňského roku. Celý projekt What If…? (volně přeloženo jako Co když…?) ve mně původně nevzbouzel ani jednu emoci a jak to nakonec dopadlo. Animovaná paráda, která celá znovu vypráví hned osm příběhů slavných postav Avengerů, kteří se v závěrečné epizodě spojí do jednoho týmu. Prakticky to je devět jednohubek, kdy některé jsou naprosto úžasné a pak je tu těch pár, které kazí celkový dojem. I přesto jeden z hlavních scénáristů A. C. Bradley (Arrow, Lovci trolů: Příběhy z Arkádie), přinesl do světa MCU něco úplně nového. Navíc je potvrzeno, že se bude jednat o kánon stejně jako u ostatních seriálů, takže nedoporučuji vynechávat!

Devět příběhů a každý je něčím jiným

Jak už jsem zmínil v úvodu, čeká vás devět různých příběhů, ve kterých poznáte každého hrdinu ještě jednou. Jejich životy jsou totiž oproti filmovému univerzu úplně jiné a krásně tak celý seriál vyzdvihuje onen multivesmír, kterým se nyní svět MCU, včetně nového Spider-mana nebo blížícího se Doctora Strange bude ubírat.

Všemi příběhy diváka navíc provází Watcher, vesmírná entita, která dohlíží na vše, co se děje v multivesmíru (neboli ve všech vesmírech), ve kterých se příběhy odehrávají. Jako pozorovatel má jedinou podmínku, nesmí se za žádnou cenu stýkat s postavami ze svých zemí. Zajímavé je, že těchto Watchers je hned několik. My se ale v našem příběhu setkáme s jedním z těch nejdůležitějších a to Uatem, který je shodou okolností Watcherem i naší země.

Nebudu vám ale vypisovat příběhy jeden po druhém jak jdou za sebou a o čem jsou, nicméně myslím, že dle názvů epizod uhádnete, kdo bude hlavní postavou ve vybraném příběhu.

1. Co když se Kapitánka Carterová stane prvním Avengerem?
  2. Co když se T’Challa stane Star-Lordem?
  3. Co když svět ztratí svoje nejsilnější hrdiny?
  4. Co když Dr. Strange ztratí svoje srdce místo svých rukou?
  5. Co když Zombíci!?
  6. Co když Killmonger zachrání Tonyho Starka?
  7. Co když bude Thor jedináčkem?
  8. Co když Ultron zvítězí?
  9. Co když Watcher poruší svou přísahu?

Super animace, skvělá hudba a kvalitní dabing

Animace je prostě super. Ačkoliv je těžké ji k něčemu přirovnat, protože ji dělalo samotné Marvel Studio. Je tak i odlišná od animovaného Spider-Mana: Paralelních světů. Rozumím tomu, že animované podání teď asi některé z vás odradilo. A vím i proč. Anime umí být prostě své. Místy až moc chaotické, kdy člověk neví co se děje. V případě What If… tomu bohužel není jinak. Místy jsou např. barvy až moc křiklavé. Jsou tu chvíle, kdy najednou z temné černoty vlítnete do svítivě žluté scény, která vám skoro vypálí oči. Nebo vidíte bitvu a vůbec nevíte, kdo bojuje s kým a jak atd. Nicméně k podání celého příběhu animace i přesto všechno naprosto perfektně sedí. Postavy jsou navíc velice věrně připodobněny svým hereckým předlohám, takže překonejte svůj strach či nelibost a nebojte se tomu dát šanci.

Co se týká hudby tak je velice těžké ji hodnotit. Každá epizoda měla totiž svou vlastní a stejně jako se měnily různě příběhy, tak se měnila i hudba. Na starosti ji měla hudební skladatelka Laura Karpman, která nevím, jak to udělala, ale naprosto perfektně vystihla styl a příběh každé epizody. Hudba je precizní a diváka příjemně provází každou částí. Nebudete mít sice pocit, že si navěky nějakou písničku budete zpívat pořád dokola, ale v těch nejnapínavějších scénách si hudební vložku více než jistě užijete.

No a nakonec je tu i dabing. Na seriálu se podílelo několik desítek velice kvalitních dabérů, z nichž někteří budou více než překvapující. Pro mě to tak například byl hlas Chadwicka Bosemana (Black Panther, Draft day), který stihl ještě namluvit svou postavu T’Challi, předtím, než tragicky zemřel na rakovinu. Zajímavé také bylo poslouchat Samuela L. Jacksona (Pulp Fiction, Kingsman) jako animovaného Nicka Furyho. Dabing se tak jednoduše povedl, známé postavy mají svoje herecké hlasy a dabing tak nejde nechválit.

Bohužel ne všechny epizody jsou skvělé

Nejsem vám schopný říct, která epizoda byla nejhorší, aniž bych vám něco nevyspoileroval. Rozhodl jsem se vám tedy říct příběh té, která se mi líbila nejvíc. Což byl příběh číslo čtyři s Dr. Strangem v čele. Ten ztratil svoji životní lásku místo svých rukou, takže vyhledává magii z úplně jiného důvodu. Včetně toho, jak nakonec naloží se samotným kamenem času. Tahle epizoda je naprosto úžasná, protože ukazuje Dr. Strange v úplně jiném světle. Včetně toho, kam až je ochoten zajít, pro tu kterou miluje. Srdcervoucí epizoda, kterou jsem žral až do poslední minuty.

Bohužel, ale ne všechny epizody jsou tak skvělé, jako ta s Dr. Strangem. Může to být ale samozřejmě pouze mým pohledem. Příběhy jsou natolik rozmanité, že to co mě přišlo jako blbost, tak naopak někomu může přijít jako ta nejlepší epizoda ze všech. Závěrečný posudek, tak asi nechám na každém z vás a já se budu stále soustředit na What If…? jako celek.

Shrnuto a podtrženo, tenhle projekt se povedl a druhá série, která už je potvrzena doufejme posune příběh ještě dál. Nevím, jestli se mám těšit na vyprávění dalších příběhů, nebo se těšit na pokračování poslední epizody. Rozhodně ale vím, že těchto nových a zvláštních projektů chci od Marvelu více. Přiznejme si totiž, že pokud nepočítáme Eternals, tak jejich příběhy jsou skoro všechny na jedno brdo a What If…? Se tomu všemu tak nekonvenčně vyhýbá, že minimálně pár epizod musí každého zaujmout.

Příběhy - 75%
Dabing - 90%
Animace - 70%