FilmyNovinkyRecenze

Suicide Squad 2 – spousta postav, akce a „zbytečné“ brutality

Když jsem slyšel, že režisér Strážců Galaxie James Gunn získal tak velký projekt, jako je Suicide Squad, jehož první díl byl i přes naprosto famózní herecké obsazení doslova průměrným filmem, nedělal sem si moc velké naděje, že by tomu v tomto volném pokračování mohlo být jinak. O to větší bylo mé nadšení, když se od začátku avizovalo, že studio Disney do filmu vůbec nekecá a James Gunn se může maximálně vyřádit. Výsledek tak více než potěšil.

Rychlé představení Suicide squad

V rychlosti vám představím, co vlastně Suicide Squad je. V českém překladu se jedná o tzv. Sebevražedný oddíl, jednoduše jednotka naprosto postradatelných. Členové této jednotky jsou totiž „padouši“ odsouzení většinou i k několika doživotním trestům a když se jim povede splnit jednu zadanou misi, bývá jim nějaká ta část trestu prominuta. Zní to celkem bláznivě, že? Ale když se podíváte na členy komanda a zjistíte, že ho tvoří legendární nájemní vrazi jako Deadshot nebo Harley Quinn, milenka jednoho z největších zločinců světa, začne to docela dávat smysl.

No a tak se v tomto volném pokračování prvního dílu setkáváme pouze se třemi antihrdiny, které známe už z minula. S úžasnou Harley Quinn (v podání Margot Robbie, která se pro tuhle roli prostě narodila), Kapitánem Bumerangem (Jai Courtney) a Rickem Flagem (v podání Joela Kinnamana). K těm ale přibyla další ohromná banda.

Jasnou náhradou Deadshota je Bloodsport (hraje Idris Elba), který má i tak nějak podobné schopnosti jako Deadshot, prostě nikdy nemine cíl. K němu přibyl ještě jeden podobný blázen jménem Peacemaker (v podání Johna Ceny). Dále se zde setkáváme s Polka-Dot Manem, Thinkerem, Savantem, Ratcatcher 2 (opět úžasné obsazení Daniely Melchior), Blackguardem, T. D. K., Javelinem, Mongal nebo s King Sharkem (tomu propůjčil hlas Sylvester Stallone). Ostatně pokud vás zajímají všechny postavy a jejich herci koukněte sem.

Více postav, více brutality

Jak si můžete všimnout, postav je na plátně obrovské množství a je to vlastně i dobře, protože na takovouhle misi, na kterou Amanda Vallerová skupinu posílá, se jich vážně větší množství hodí. Je na čase se vydat na ostrov Corto Maltese, na kterém došlo k vojenskému převratu a noví vládci mají něco, co by mohlo ohrozit nejenom Spojené státy, ale i celý svět. A jelikož superhrdinové jaksi pro vládu nepracují, je na čase tam poslat právě ty postradatelné, tedy Sebevražedný oddíl.

Co považuji za majstrštyk, je to, že se Gunnovi povedlo představit úplně všechny postavy během prvních pěti minut. Ty utvoří intro, od kterého se odrazí celý film. Tohle intro je ale jiné než většina ostatních, které jsem kdy viděl. Jedná se o jednu neskutečně vtipnou a vynalézavou pětiminutovku, během které divák zjistí jednu podstatnou věc: Suicide Squad 2 je vážně dost tvrdé Rko. Takže spousta brutality, násilí, vulgarity a ještě jednou tolik toho stejného, na tom celý film stojí. Některé scény jsou skutečně brutální až moc, takže se občas připravte zavřít oči.

Z brutality ostatně těží i celý humor filmu. Ten nestojí tak nějak moc za řeč, ale hodně vám připomene například humor z Deadpoola, tedy smějete se nejvíce těm krutým scénám a čím blbější smrt, tím vtipnější. Což je trošku škoda, protože když máte ve filmu tolik postav, opírat se především o vtipnou brutalitu je trochu zvláštní. Nicméně na celém filmu je to pouze takový ten malý škraloup.

Překvapení, na kterých se dá stavět

Ve filmu mě šokovali především dva herci a jejich postavy. Jednou z nich byl Peacemaker v podání Johna Ceny. Ten jakoby se zrodil pro to, být tím nejdivnějším vrahem na celém světě. Nicméně taková kombinace Ramba, Terminátora a telete je neuvěřitelně sympatická a John Cena prostě zaválel. Druhým charakterem byla neuvěřitelně úžasná Ratcatcher 2 v podání Daniely Melchir. Tato postava mě ze začátku vlastně ani nezajímala, ale v průběhu filmu si natolik získala moje sympatie, že jsem si až do konce nepřál nic jiného než, aby válela dál.

Dalším překvapením pro mě byla filmová hudba. Ta bývá často nedoceněná, ale jestli James Gunn něco umí, tak (s pomocí Johna Murphyho) vybrat písničky a muziku, která ke všemu padne jak p…oklice na hrnec. Díky tomuto filmu jsem si krásně rozšířil svůj youtubový playlist.

Druhý díl Suicide Squad je prostě dobrý. Je dospělý i dětisnký, umí být extrémně brutální, ale zároveň i tak nějak roztomile nevinný. Postavy jsou perfektní, vizuální zpracování (ač místy moc brutální) je fascinující a příběh je sice jednoduchý, ale prostě funguje. Tenhle film byl dobře vymyšlen a moje hodnocení zní: běžte všichni do kina a podpořte tvůrce, dokud to jde.

Obsazení - 90%
Příběh - 75%
Hudba - 85%