Dragon Age 4 se (jak to tak vypadá) dočkáme nejdříve v roce 2023, a tak vám pod titulkem Dragon Age Rekapitulace část první přináším shrnutí toho, jak se zatím příběh vyvíjel. Zdrojů je hodně. Máme tu samozřejmě 3 hlavní hry, DLC, knihy, komiksy, lore booky a dokonce i hru ve stylu Dračího doupěte. A to vše nám může dát lepší náhled na to, co čekat ve čtvrtém díle. Článek obsahuje spoilery, byli jste varováni.
Před Dragon Age Origins
Existuje několik děl, která se zabývají dobou před první hrou. Jsou to dvě knihy, film, komiks a DLC. Lore booky, které zabývají celkově historií Thedasu, vynecháme a zaměříme se čistě na rekapitulaci dosavadních událostí.
Ukradený trůn (8:96–8:99 Blessed)
První z knih je novela Ukradený trůn (Stolen Throne), která popisuje události ve hře často zmiňované. Příběh začíná na konci Požehnaného věku (Blessed Age), kdy Ferelden okupují Orlaisané a pravoplatná královna Moira se skrývá v lesích společně s celým odbojem. Její vraždou a šťastným útěkem jejího syna Marica, Cailanova otce, celá kniha začíná. Najednou se Marik stává jedinou nadějí svého národa pro svržení uzurpátora. Roli zprvu nechce přijmout, nakonec zjistí, že nemůže jinak. V knize se samozřejmě dozvíme, jak se setkal s Loghainem a čím si zasloužil svoji pověst fereldenského hrdiny. Jak už víme z první hry, rebelie nakonec uspěje a Maric usedne na trůn a Loghain se stane jeho generálem.
Volání (9:10 Dragon)
Druhou z knih je Volání (Calling) a opět se v ní setkáváme s Maricem. Časově se posouváme zhruba o 14 let, Cailan už je na světě a Maric sedí pevně na trůně. Ovšem nezdá se, že by byl zcela šťastný. Jako na zavolanou přichází velitelka Šedých strážců Genevieve s prosbou o pomoc. Její bratr Bregand, předchozí velitel Šedých strážců, se vydal do Hlubokých cest, jelikož uslyšel své Volání. Avšak něco se pokazilo a padl do rukou Zplozenců, kteří od něj chtějí získat informaci o poloze jednoho ze Starých bohů. Drží ho poblíž Ortanského thaigu, jehož polohu náhodou Maric zná. Ten dlouho neváhá a vydává se s nimi na cestu. Setkáváme se tu s postavami, které budou později důležité ve hrách. Poprvé se tu objevuje Duncan, jako nově přijatý Šedý strážce, a objevuje se tu i Fiona, pozdější vůdkyně mágské rebelie.
Poté, co se družině podaří dorazit na místo, setkává se s Architektem, s mluvícím zplozencem. Pravděpodobně je to jeden ze sedmi původních magistrů, kteří vkročili do Zlatého města. A tam odhalí jeho šílený plán nechat projít celou populaci jeho verzí Přijímání, aby zabránil dalším Nákazám. Bohužel by to ale znamenalo smrt většiny populace. Tomu se nakonec podaří zabránit, tedy aspoň prozatím, protože Architektovi se podařilo uniknout. Z původní skupiny nakonec přežijí jen Duncan, Fiona a Maric. A na konci zjišťujeme, že Fiona je Alistairova matka, a dítě na konci předá Maricovi na vychování.
Dawn of the Seeker (9:22 Dragon)
V časové lince se posouváme od dalších 12 let. Dawn of the Seeker je animovaný film popisující události, které vedly k jmenování Cassandry Pentaghast Pravou rukou Nejsvětější, hlavy Oltáře. Krvavý mág Frenic plánuje útok na Nejsvětější, a proto zajme mágyni Avexis, která dokáže ovládat bestie. Cassandra společně se svým mentorem Byronem celý případ vyšetřuje a objeví, že konspirace zahrnuje i templáře a vysoko postavené mágy kruhu. Celý příběh nakonec vyvrcholí soubojem mezi Cassandrou s nezkorumpovanými mágy a Frenicem se čtyřmi draky. Cassandře se nakonec podaří ochránit Nejsvětější a je tak prohlášena za Hrdinku Orlais a Pravou ruku Nejsvětější. O celém incidentu se jen tak zmíní během Dragon Age Inquisition.
Leliana’s Song (9:27 Dragon)
Na časové lince se posouváme o dalších 5 let, tedy do roku 9:27, a dozvídáme se o tom, jak se Leliana dostala do Lotheringské kaple. Na to, že se s ní potkáváme v róbě oltářní sestry, má dost zajímavou a velmi světskou minulost. Leliana bývala bard a tohle je příběh o tom, jak s tím sekla. Bylo to během mise ve Fereldenu, kdy přišla do Denerimu způsobit chaos. Nakonec ale zjistí, že její mentorka Marjolaine předává tajemství Orlais Fereldenu a navíc to narafičila, aby to vypadalo, že je zatím Leliana. Poté, co ji konfrontuje, skončí s dírou v břiše uvězněna v podzemí. Odtud nakonec uniká za pomocí Matky Dorothey, budoucí Nejsvětější. Marjolaine i přes její snahu uniká a Leliana nakonec nalezne klid v Lotheringské kapli, dokud se nepřidá k Hrdinovi Fereldenu.
Dragon Age – IDW komiks (Dragon age)
Je to šestidílná komiksová série vydaná IWD Publishing. Nevíme jistě, jestli se příběh odehrává před Origins, ale je to velmi pravděpodobné, protože Greagoir tu vypadá mladší než ve hře. Příběh se zaměřuje na Gleam, dceru mágyně a templáře, která je ovšem vychovávána obyčejným kovářem. Když se její magická síla začne projevovat, přivede to na její stopu templáře a to konkrétně jejího otce. Série končí tím, že Gleam zachraňuje vesnici před požárem, což zavede jejího otce přímo na její stopu. Komiks měl s největší pravděpodobností pokračovat, ale k tomu nikdy nedošlo. A tak příběh Gleam zůstává nedokončen.
Období během Dragon Age Origins
Dragon Age Origins + DLCs kromě Witch Hunt (9:30–9:31 Dragon)
První díl popisoval události během páté Nákazy, ve kterém hrajeme za rekruta Šedých strážců. Na výběr mám celkem 6 původů, které pak ovlivňují reakce vašeho okolí. Na začátku příběhu je Fereldenská armáda u Ostragaru poražena zplozenci a král Cailan je zabit. Společně s ním zemře i Duncan a většina Fereldenských Strážců, tedy kromě nás a Alistaira – nám pomůže Flemeth, čarodějka z divočiny . To vše se stane kvůli Loghainově zradě. Během jednoho roku společně s Alistairem naverbujeme dávné spojence Strážců, abychom nahradili ztracenou armádu. Vyřídíme si účty s Logahainem, a pak ukončíme Nákazu poražením Arcidémona. Alistair či Anora se stanou vládcem a všichni slaví.
Dragon Age II Prolog (9:30 Dragon)
Zatímco je Fereldenská armáda masakrována u Ostragaru, budoucí Šampión Kirkwallu Hawke a jeho/její rodina prchá z Lotheringu. Během svého útěku narazí na zlobra, který zabije jedno z dvojčat – které to bude záleží na tom, jakou profesi jste vybrali pro svého Hawka. A poté jsou zachráněni Flemeth. Ano, zdá se, že si z toho udělala koníček. Hawke, zbývající sourozenec, a jeho matka se nakonec rozhodnou utéct do Kirkwallu, kde by stále měli mít zbytek rodiny. Aby se dostali do města, musí někdo jejich vstup zaplatit, a tak se Hawke upíše do roční služby u ne úplně legální organizace.
Období po Dragon Age Origins
Probuzení (Awakening, 9:31 Dragon)
Poté, co skončila pátá Nákaza, zplozenci se stáhli zpátky do Hlubokých cest a Ferelden se začíná vzpamatovávat. V tomhle datadisku hrajeme za velitele Šedých strážců. Buď je to naše vlastní postava z Origins, pokud přežila, nebo je to nový Strážce z Orlais. I když se většina zplozenců stáhla, zdá se, že na povrchu zůstaly dvě frakce, které mezi sebou bojují. A jedna z nich se rozhodla zaútočit na novou pevnost Šedých strážců a povraždila jednotku Strážců z Orlais. A tak máme jako velitel před sebou těžký úkol zjistit, o co tu vlastně jde a doplnit řady Strážců, abychom vůbec mohli fungovat. Nakonec Hrdina Fereldenu zjistí, že za všechno může Architekt, který pokračuje ve svém plánu, který mu ovšem katastrofálně nevychází. Během něho totiž stvořil Matku a řadu mluvících a samostatně myslících zplozenců. Matka ale zešílí, a tak utočí kolem sebe a nakonec za to zaplatí.
Období během Dragon Age II
Dragon Age II Akt 1 (9:31 Dragon)
Děj prvního aktu spadá přesně do období po konci páté Nákazy. Hawke dokončil/a rok své služby u zvolené organizace, tím pádem ale přichází o svou ochranu před templáři. Snadno dojde k poznání, že pokud bude boháč, tak na ni/něj nemohou. A tak se rozhodne přidat se k expedici bratrů Tethrasových do Hlubokých cest, která slibuje velký zisk. Ale aby se mohl/a přidat, musí sehnat peníze. To se mu/jí samozřejmě povede, jinak by hra nemohla pokračovat. V Hlubokých cestách opravdu nalezne poklad a stane se tak po návratu váženým občanem. Tedy aspoň na papíře. Mimo jiné v Hlubokých cestách naleznou i sošku z červeného lyria, která dokáže ovlivňovat chování, a ne zrovna dobrým způsobem. Bartrand Tethras je kvůli ní zradí a zanechá v podzemí.
Witch Hunt (9:33 Dragon)
Po finální bitvě s Arcidémonem Morrigan zmizela a dlouho se o ní nevědělo. V roce 9:33, dva roky po skončení páté Nákazy, se o ní začnou objevovat zprávy. Kdosi ji zahlédne v Kocarijské divočině. Ale je to opravdu ona? Hrdina Fereldenu se rozhodne zjistit pravdu. Morrigan nakonec najde a celé DLC může skončit několika různými způsoby, ale v každém z nich Morrigan zmizí skrze Eluvian.
Dragon Age II Akt 2 (9:34 Dragon)
Příběh Dragon Age II se odehrává v průběhu deseti let včetně Cassandřina výslechu Varricka. Během druhého aktu Hawke řeší hlavně vztahy mezi Qunari a Kirkwallem, které jsou samozřejmě čím dál tím horší. Arishok poslední tři roky tvrdí, že Quanari čekají na loď, která je má odvézt. Avšak pravd je dost odlišná, ukáže se že Arishok nemůže Kirkwall opustit, dokud nezíská zpět cennou relikvii. Jak později Hawke zjistí, ta byla ukradena jedním z jeho/jejích společníků. Situace nakonec dospěje tak daleko, že Arishok a jeho muži otevřeně zaútočí na město, aby přinesli řád, jak říkají. Hawke se nakonec střetne s Arishokem, což může dopadnou třemi způsoby. Arishok získá relikvii a odejde, Arishok se utká s Hawkem v duelu a zemře a jeho muži odejdou, nebo Hawke pozabíjí Arishoka i jeho muže. Nehledě na výsledek, Hawke je vždy prohlášen za Šampióna Kirkwallu.
Dragon Age II Akt 3 (9:37 Dragon)
Ve třetím aktu se vztahy mezi mágy a templáři čím dál tím víc zostřují. Meredith, velitelka templářů, je paranoidnější a paranoidnější a vidí krvavé mágy za každým rohem. To celé pak postupně nutí Hawka vybrat si jednu ze stran. Poslední kapkou je, když Anders, odpadlický mág a Hawkův společník, umístí bombu do kaple Oltáře a ta následně vybuchne. Meredith tak vyhlásí právo anulování a zruší kirkwallský kruh. A tak se ze všech mágů stávají automaticky odpadlíci, přesto že za nic nemohou. Hawke se přidá na stranu mágů, nebo templářů. Výsledek to ale příliš neovlivní. Meredith, která od Batranda odkoupila sošku z červeného lyria, zešílí a poté, co ji Hawke porazí, se promění v sochu. S Orsinem, vůdcem mágů, to nedopadne o nic lépe. Když nevidí už žádnou naději, použije krvavou magii a promění se v podivnou příšeru, kterou Hawke musí porazit. Celá událost přispěje k roznícení mágské rebelie, ale není to jediný důvod.
DLC k Dragon Age II (kdykoli mezi 9:31–9:37 Dragon)
DLC se dají hrát v jakýkoli moment po prologu. V prvním z nich Legacy se poprvé setkáváme s Corypheem, jedním z prvních zplozenců a tevinterských magistrů, kteří vstoupili do Zaltého města. Je uvězněn ve staré pevnosti Šedých strážců za pomoci pečetí udržovaných krvavou magií. Musí se pravidelně obnovovat a naposledy k tomu donutily Hawkova otce. Nyní se Corypheus snaží dostat ven, a tak je Hawke do pevnosti nalákán. Aby se dostal zase zpět, musí pečetě zničit a díky tomu tak uvolní Coryphea. Nakonec se s ním utká na vrcholu pevnosti a porazí ho. Nebo si to aspoň myslí.
Druhé DLC popisuje Hawkovo setkání s Talis, která je agentem Ben-Hassrath, qunarijské výzvědné služby. Ta Hawkea požádá o pomoc při získání drahokamu známého jako Hearth of the Many. Nakonec se ukáže, že se jedná o seznam agentů Ben-Hassrath spících i aktivních, který chce odpadlý Qunari prodat Orlaiskému šlechtici. Hawke se po zjištění pravdy musí rozhodnout, zda Talis pomůže, či ne. Ať už se rozhodne jakkoli, nakonec se stejně utká s výše zmíněným šlechticem a jeho ochočenou wyvernou. Sami si myslím můžete domyslet, jak šlechtic dopadne. No velmi tvrdě.
Pokračování příště
Tady bych to s dovolením utla, abych vám i sobě nezavařila mozek. A konec Dragon Age II se zdá jako příhodný okamžik, kde to přetnout a pokračovat příště. Protože zdaleka ještě nejsme u konce. Jak už říká nadpis, tohle je Dragon Age Rekapitulace část první a můžete se těšit i na část druhou, která bude brzy následovat. Takže pokud vás zajímá, jak to bylo dál, a nechcete teď nutně číst a hrát všechno, sledujte náš web. Dojde i na nějaké ty teorie ohledně čtvrtého dílu.