NovinkyPS4

The Pathless: Mytický zážitek | Recenze

Měla jsem příležitost si zahrát The Pathless a byl to opravdu mytický zážitek. Přemýšlela jsem, pod jaký žánr vlastně spadá a nakonec jsem došla k názoru, že se jedná o dobrodružně-logickou hru s duchovním podtextem. Záleží jen na vás, co si z ní vezmete nebo čím vás zaujme. Rozhodně má co nabídnout.

A o čem to tedy vlastně je?

Temná kletba se šíří světem. Legendy praví, že přichází ze starověkého ostrova na konci světa, kde se potkávají svět lidí a svět duchů. Mnoho se jich vydalo na ostrov kletbu přemoci, nikdo se nevrátil. A temnota mezitím sílí, a tak se poslední z Lovců vydává na konec světa, aby přinesl zpět světlo. Takto začíná příběh The Pathless. Po příjezdu na ostrov zjistíme více o této kletbě. Může za ní Godslayer tajemná postava, která si zotročila duchy ostrova a zkazila je svou mocí. A tak se Lovec vydává na strastiplnou cestu za osvobozením ostrova a jeho duchovních průvodců, aby mohl ukončit tu strašlivou kletbu. Co přesně se na ostrově stalo a kdo přesně je Godslayer se dozvídáme ze střípků informací posbíraných během průzkumu ostrova.

Cesta za pravdou

Hned ze začátku mě upoutal vzhled hry, vypadá totiž krásně a působí uklidňujícím dojmem po většinu času. Celý zážitek ještě umocňuje skvělá hudba, která vám v některých momentech opravdu vnese klid do duše. Zato v akčnějších momentech zintenzivní celkový zážitek. Princip hry je velmi jednoduchý. Očistěte oblast od Godslayerovi korupce a osvoboďte ducha místa v závěrečném boss fightu. Přeneste se o oblast výše a opakujte. Nic víc nic míň. Krása The Pathless ovšem neleží v originálním příběhu s mnoha zvraty, které nečekáte. Krása této hry tkví v atmosféře. Proháníte se krásnou krajinou a pomalu krok za krokem odhalujete příběh tohoto místa a co stojí za jeho pádem. Samostatnou kapitolou je hudba. Ta totiž reaguje na to, co zrovna děláte, místo aby byla striktně vázána jen na místo či naplánovanou událost. Velmi zajímavě to popisuje samotný autor hudby Austin Wintory na svém youtube kanále. Doporučuji si to nejen poslechnout, ale i přečíst si k tomu jeho poznámky.

A jaký je tedy verdikt?

The Pathless je velmi atmosférická hra, která má krásný visuál a nádhernou hudbu. Hlavní příběhovou linii lze dohrát velmi brzy, což by bylo ovšem škoda, protože tento svět přímo vyzývá k průzkumu. Na druhou stranu nedoporučuji hrát ji v delších časových úsecích, protože se může stát po delší době u ní strávené trochu monotónní. Důvodem je hlavně podobnost puzzlů a nepříliš velká akčnost při průzkumu. Mohla by vás tak hra odradit, což by byla velká škoda. Nejlepší si je hru pustit na večer na dvě nebo tři hodinky po dlouhém dni v práci. Hra vás dokáže uklidnit a přinést mozku trochu míru. Tedy až na ty momenty, kdy se pustíte do boss fightu, ty jsou poměrně náročné a moc klidu nepřidají. The Pathless je hra s neuvěřitelnou atmosférou a zajímavým příběhem s menší dávkou tajemna.

Grafika - 95%
Příběh - 95%

95%

The Pathless je velmi atmosférická hra s výbornou hudbou a krásnou scenérií. Příběh je tajemný a velmi zajímavý. Hře trochu škodí podobnost hádanek a podobný postup na všech lokalitách. Ale pokud si hru správně dávkujete, ani si toho nevšimnete. Rozhodně stojí za vaší pozornost.