HryNovinkyPCRecenze

Undungeon přichází! (Recenze)

Undungeon, vyvinutý studiem Laughing Machines, je akční role-play hra, která vrací ducha old school akčních/RPG her. Hra je prezentována v izometrické perspektivě s precizně detailní ručně kreslenou pixel-art grafikou.

Z počátku slyšíš hlasy…

Ne, nejsi blázen, ale opravdu ze začátku budeš mít dialog s někým, kdo se vydává za tebe a hovoří k tobě skrze tvůj vlastní hlas a tím pádem jste propojení v jednu bytost s rozdílem, že ty budeš mít poslání a “on” tě bude provázet příběhem. Tímto dialogem se dostaneš do jádra celého příběhu, protože se dozvíš čím jsi, kde jsi a jaké je tvé poslání.

Pak ale zjistíš, co jsi vlastně zač…

Z počátku si myslíš, že jsi jen prázdnota neboli Void. Po krátkém hraní a vnímání příběhu ale zjistíš, že jsi vlastně člen tajné interdimenzionální organizace – Herald’s Undercover Bay, čili jsi vlastně jeden z Heraldů. A ne, nejsi to monstrum z League of Legends. Ale Herald, aneb stvoření z jednoho z mnoha vesmírů zničených kataklyzmatickou tragédií, která je přezdívána jako Great Shift. Několik verzí planety a galaxií se spojilo do jedné, alternativní reality se spojí dohromady a tím vznikne totálně chaotická, nerovnovážná a hlavně nebezpečná galaxie, po které budeš cestovat z jedné planety na druhou a přitom budeš muset vrhat své nože po monstrech, které ti brání v cestě.

Přitom tvým úkolem bude následovat příběh a dostat se do hlavního města všech dimenzí – do města Archaban, kde po cestě za dobrodružstvím budeš muset najít pečetě ostatních Heraldů, přinést je zpátky do místa tvého zrození a napravit následky katastrofy. Proč potřebuješ tyto pečetě? Protože díky nim budeš moct cestovat do jiných dimenzí, které vytvořili ostatní Heraldi, a tak se můžeš stát jejich součástí a z části je můžeš ovládat, díky tomu se ti vylepší i tvé schopnosti, které samozřejmě máš, ale ze začátku ještě o nich nevíš. Svou moc si přece musíš nějak zasloužit…

A co se týče hratelnosti…

Ve hře záleží na tvé hbitosti, správné pozici a rychlém přemýšlení. Ovšem prvky žánru roguelike vám budou pěkně hru ztěžovat. Když nějaký Herald zemře, tak se oživí s tím, že se celá hra včetně mapy i obtížnosti hraní pěkně změní. Když zemřeš, ztratíš informace o prozkoumané mapě, ztratíš spoustu předmětů a schopností, takže hraješ jako by skoro od začátku. Když zapálíš les a v budoucnu se na to místo vrátíš, bude zde jen poušť. Takže ti doporučuji neumírat a nedělat zbytečné kraviny, jinak tě Undungeon přinutí si za chvíli vytvořit nový svět. Svou postavu si samozřejmě můžeš modifikovat, a to jak vybavení včetně zbraní, tak i vaše schopnosti. Můžeš svému Heraldovi implantovat nové vylepšené orgány do těla, můžeš mu také zvolit runy, které budou v podstatě měnit celou hru, takže s výběrem těchto věcí opravdu opatrně!

Bojuj jako o život…

Bojový systém je poměrně těžký, protože v dané situaci musíš opravdu rychle zareagovat úskokem, útokem nebo schopností. Kombinování boje z blízka a z dálky s buffováním sebe sama taky není žádná sranda. Někteří nepřátelé tě jsou schopni zabít na jednu ránu, od toho tu jsou i lektvary, které ti zvýší počet život nebo zvýší odolnost vůči poškození. Ale bacha, nepřátelé ti mohou tyto lektvary i jiné itemy vzít. Po mapě jsou rozmístění obyvatelé světa, kteří katastrofu přežili. Přesně u těchto stvoření budeš obchodovat nebo plnit mise. Také si je můžeš najmout, aby se přidali k tvé posádce.

Je Undungeon pro každého?

Určitě pro každého není, pokud neumíš angličtinu alespoň na nějaké základní úrovni, tak si moc z této hry neodneseš. Dialogy jsou zde někdy opravdu až dosti dlouhé a jsou v nich skryté informace, které budeš potřebovat ke splnění misí. Tudíž, když nepochopíš o co jde ve příběhu, nebudeš chápat ve hře téměř nic. Už tím pádem z toho vyplývá, že hra nebude pro dětské publikum, ale spíše pro starší. Nikdy jsem ale nehrál hry tohoto žánru, ale Undungeon mě příjemně překvapil. Sice je nyní pouze beta verze, ale i tak jsem si užil dost zábavy, ale i nekonečné trápení. Za mě určitě hra stojí za vyzkoušení.

Zvuk - 75%
Příběh - 82%
Hratelnost - 83%