Cloudpunk: Život poslíčka v deštivém městě není vůbec lehký | Recenze

Cloudpunk konečně dorazil i na konzole. A jak se nám doručují balíčky v hightech městě, kde neustále prší a které se rozkládá vertikálně na několika tisících mílí? Jaké to je hrát za poslíčka řídícího létající auto?

Život ve městě, kde neustále prší a nikdo si není jist svým životem

Rania, hlavní postava za kterou hrajeme, se přestěhovala z venkova do města Nivalis a začala pracovat pro ne až tak úplně legální společnost Cloudpunk jako kurýr. V noci dodává balíčky, které ji za vedou do různých částí města. Během nočních projížděk městem je nám postupně odhalován příběh pomocí různých dialogů většinou prostřednictvím chlápka označovaného prostě jen jako Control, který nám zadává úkoly, nebo díky psí AI jménem Camus. Hned od začátku je jasné, že je to tvrdá a nebezpečná práce a většina kurýru nevydrží ani jednu noc. Hned zkraje šichty zjistíme, že je cosi shnilého ve firmě Cloudpunk, když nás Control dosti neochotně vyšle vyzvednou tikající balíček. Dodat či nedodat, toť první z našich dilemat, která budeme muset vyřešit a jež budou mít dopad na průběh hry. V týhle práci platí jen dvě pravidla: neotevírat balíček a neklást žádné otázky, zbytek už je na nás.

Kostičkovaný punk kam se podíváš

Punk stále ještě není mrtvý. Celé město vyzařuje bladerunnerovské vibrace. Napomáhají tomu tlumené barvy, záře neonů a věčný déšť. Grafika by se dala popsat jako 3D Pixel Art, není realistická, ale pěkně se na ní kouká. Většinu hry Rania jezdí či chodí z bodu A do bodu B, což je po nějaké době únavné, naštěstí jízdu většinou oživí nějaký ten dialog, ve kterém se dozvíme více z příběhu nebo herního světa, nebo hudba. Hudba Cloudpunku celou atmosféru punkového města výborně doplňuje. Příběh je zajímavý, ale je nám dodáván jen v podobě dialogů.

Zahrát či nezahrát?

Cloudpunk je rozhodně zajímavým počinem. Má příběh, který zaujme, dobře napsané postavy a atmosférickou hudbu i grafiku. Celkový dojem ze hry trochu snižuje repetitivní ježdění z bodu A do bodu B, což je při delším hraní dosti únavné. Malým mínusem může být pro někoho příběh vyprávěný pouze skrze dialogy. I přesto si myslím, že Cloudpunk je solidní hra se zajímavým příběhem. A co se týče repetitivních jízd, není nutné přece hru dohrát na jeden zátah. A hlavně nezapomeňte, že v týhle práci platí jen dvě pravidla.

Grafika - 85%
Zvuk - 85%

83%

Cloudpunk je atmosferická hra s dobrým příběhem, která trošku trpí opakujícími se pasážemi jízd. Avšak příběh a hudba to natolik vyváží, že zážitek ze hry je pozitivní a byla by škoda ji propásnout.

Kristina "Speedy" Gonzálezová

Ráda se označuji za sběratele konzolí, ale zatím jich vlastním pouhých 20. Čtení, hraní a historie jsou mojí vášní a nedostatek času na koníčky věčným problémem. Fantasy, sci-fi, horor, detektivka, komiks nic mi není cizí.