Falcon a Winter Soldier představují nového Kapitána Ameriku

Zatímco Scarlet Witch utekla po porážce Thanose do maloměsta, Bucky Barnes (Sebastian Stan) a Sam Wilson (Anthony Mackie), musí řešit jeden problém za druhým. Především ve svých osobních životech. Do toho je jmenován nový Kapitán Amerika John Walker (Wyatt Russel), který má navázat na tradici nejlepšího přítele těchto dvou Steva Rogerse, který si nejspíš v poklidu zemřel po filmu Avengers: End Game. O čem tedy je příběh Falcon a Winter Soldier (FaWS), když o „štítu“ Spojených států amerických je už rozhodnuto?

Je to naprosto jiné než WandaVision

Zatímco seriál WandaVision se odehrál celý v jednom maloměstě, hrál na rodinnou strunu a pracoval s tématem ztráty svých bližních. FaWS staví naprosto na něčem jiném. Ano, někdo by mohl namítnout, že Sam má přeci také rodinné trápení. Bucky je pro změnu úplně na všechno sám, ale to je postaveno do pozadí, hlavním tahákem seriálu je totiž akce.

Ačkoliv byl nový Kapitán Amerika již jmenován, Sam a Bucky mají další misi, jejímž cílem je zastavit organizaci jménem Flag Smashers, která je velmi dobře organizovaná a má stoupence po celém světě. Jaký je její cíl nikdo neví, ale ví se, že obchoduje se sérem, které může vytvořit super vojáky. Kdo by se dokázal postavit tak silným nepřátelům, když jim všude utíkají a to natolik pompézně, že výbuchy, rychlá auta nebo parkour pro ně nejsou překážkou? Bucky a Sam tak přijdou na ten snad nejhloupější nápad na světě, osvobodí barona Zema (Daniel Brühl), který už jednou dokázal všechny Avengers poštvat proti sobě (konkrétně ve filmu Captain America: Civil War).

Proč osvobozovat jednoho z nejnebezpečnějších zločinců světa? Takhle zoufalí přece být nemohou. Ale jsou. On totiž je tu ještě jeden důležitý fakt. Štít Kapitána Ameriky měl původně dostat Sam, který ho odmítl. Dostal jej tak John Walker, vyznamenaný voják a hrdina. Ten je tak už od začátku příběhu postaven do role naprosto nesympatického, zlého a hloupého hrdiny, který se stále snaží dělat přesný opak toho, co chtějí dělat hlavní postavy.

Postavy řeší vážná témata a vyrovnávají se s těžkou minulostí

Kromě toho, že je seriál plný akce, bojových scén a místy velice dobrých efektů, řeší jeden z nejvážnějších problémů celého světa, rasismus. Bohužel mi přijde, že tak moc násilně a neobratně, že to může působit místy až otravně a pouze to zpomaluje děj. Sam Wilson totiž nechce být Kapitánem Amerikou, ne protože by na to neměl schopnosti, ale protože je afroameričan a tento fakt je řečen hned několikrát. Je tak postaven do role obětního beránka, kdy si sám musí projít tím, jestli on vůbec jako někdo z černošské komunity může být tak významným hrdinou a symbolem Spojených států. Jeho postava si tak prochází určitým progresem, který je ale neskutečně plochý. Celá tato dějová linka se tak stává bohužel naprosto postradatelnou, což je u jednoho z největších témat současnosti prostě chyba.

Bucky se utkává se svou minulostí, kdy byl zabijákem organizace Hydra. Nyní se trápí tím, že je přítelem muže, kterému zabil syna. Navíc stále chodí k psycholožce, která mu ale moc nepomáhá, protože on z ní cítí, že jej dostává pouze více pod tlak. Nicméně jeho část příběhu má hlavu a patu. Postava se snaží poprat se svými činy, vyrovnat se s nimi, přijmout je, napravit je a to je hodně zajímavé sledovat.

Bohužel série trpí na jednu těžce představitelnou věc. Bucky a Sam mají mezi sebou naprosto hroznou chemii. Celý příběh je zbytečně vážný. I ono škorpení, které jsme viděli v MCU filmech je najednou naprosto utlumeno. Může to být i tím, že tvůrci chtěli díky tomu čím si obě postavy prochází celé toto spojení utlumit, jenomže jim to hrozně škodí. A v momentech, kdy by se nějaké odlehčení hodilo, tak vůbec nepřichází. Oba herci se ale rolí zhostili velice dobře a jako hlavní postavy svou roli zvládají.

Vedlejší postavy na sebe spíše přetahují pozornost

John Walker jako nejnovější Kapitán America je prostě skvělý. Je sice postaven od začátku do role „nikdo mě nesmíte mít rád,“ ale příběhu neuvěřitelně prospívá. Nesympatický obličej Wyatta Russela navíc jenom vylepšuje celou postavu, která se brodí v tom, že chce být milovaným a zbožňovaným hrdinou. Jenomže je prostě ve špatnou chvíli, na špatném místě, ve špatné společnosti, obklopen špatnými lidmi a dotlačen do nejhorších okolností. Osobně musím říct, že ke konci příběhu jsem neměl nejmenší chuť ho nesnášet, ale začínal jsem jej extrémně litovat.

No a pak je tu baron Zemo jehož taneční gif jednu dobu dominoval celému internetu. Ten je naprosto skvělý. Má sice pár slabších momentů, ale celkově si prostě jede svůj příběh. Navíc je tak perfektně udělán, že chvíli by se seriál místo Falcon a Winter Soldier mohl jmenovat Zemo Show.

Dostává nás to k jedné podstatné věci a to je akce. Někteří by se mohli bát, že seriál je plný tradičního marveláckého digitálního bordelu, kde absolutně nevíte co v jednu nebo druhou chvíli sledujete. Tady ale vidíte klasickou akční filmařinu, kde si herci a kaskadéři prostě museli vytrpět svoje. Efekty jsou tak sice utlumené na úkor klasice, ale to jim také spíše svědčí. Vidíme tak skutečné bojující postavy nikoliv přes počítače dobře udělané CGI.

Tupý příběh bez hudby

Absolutně nevím, že by v seriálu nějaká hudba hrála. Nevím jak je to možné, ale nějak nemám v hlavě jediný moment, kdy bych si nějakou tu písničku zapamatoval nebo kdy bych řekl, tak tady mi to podkreslilo celou situaci naprosto perfektně. Dokonce ani u tančícího Zema jsem neměl onen pocit, že v tom klubu hraje hudba, která se k tomu hodí. Ani soundtrack FaWs nebyl nějakým obrovským výstřelem a tak hudba získává jedno obrovské mínus k celému seriálu.

Ačkoliv postavy mají minimální chemii a příběhová linka se zdá trošku zajímavá, tak můžu říct jediné. Je naprosto zbytečná, tupá a k ničemu. Všechno to skončilo snad, tak jak to začalo. Bez jakéhokoliv významnějšího progresu. Záporáci byli totiž naprosto nevýrazní a místo toho, abychom si užili pořádný příběh, strávíme několik hodin čekáním na nic. S tím, že se pár postav se trošku umravnilo a z Buckyho se stal konečně klaďas.

Závěrem tak lze říct jediné. Seriál neoslní, nenadchne a kromě zajímavých postav se nedočkáme absolutně ničeho zajímavého ani nového. Vidíme takovou tu Disney klasiku plnou barev a akce, která ale po pár epizodách začne být okoukaná. Navíc seriálu hrozně škodí jednoduchý příběh, takže pokud čekáte něco, z čeho se posadíte na zadek, budete zklamáni. Toto je pouze lehký nadprůměr a to jenom díky těm obrovským financím, které do toho byly nality.

Efekty - 75%
Příběh - 55%
Postavy - 70%
Herecké výkony - 85%
Hudba - 45%

66%

Falcon a Winter Soldier v mých očích naprosto selhaly. Příběh je naprosto o ničem a hudba jakoby nebyla. Příjemné pak bylo koukat na klasičtější akční scény a velmi dobře zahrané postavy. Objevuje se tu tak příběh, který neurazí ale rozhodně nenadchne.

User Rating: 3.99 ( 24 votes)