NovinkyPCPS4RecenzeXbox One

Recenze Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia

V Hibernii se ničím neplýtvá, ale vše se vyhazuje… to platí hlavně pro Římany. Píše se rok 50 před Kristem, celá Galie je obsazena Římany. Celá? Ne tak úplně, jedna malá Galská vesnice pořád odolává římskému uchvatiteli… a to platí i ve hře Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia.

V té se spolu podíváme do Hibernie (dnes známé jako Irsko), kde se pokouší dcera náčelníka Irishcoffixe zachránit i svou vesnici. Jejímu otci a zároveň nejsilnějšímu bojovníkovi z vesnice Římané unesli oblíbeného berana a Irishcoffix tak upadl do depresí, díky kterým není schopen ani bojovat. Kératine (dcera náčelníka) se tak vydává hledat pomoc u svých vzdálených, vzdálenějších až nejvzdálenějších příbuzných Asterixe s Obelixem.

V Hibernii se ničím neplýtvá, ale vše se vyhazuje… to platí hlavně pro Římany. Vypravěč

Gameplay

Skrz naskrz šesti různými mapami si v Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia projdeme už známým postupem – profackování Římanů, ujetého humoru a občasných puzzles. Tentokrát však oproti předchozím dílům až ve čtyřech hráčích a s pohledem z vrchu (kamera se dá přiblížit). Změnami si však prošel i soubojový systém, který nově nabízí i možnost sbírat nejrůznější předměty (ryby, kladiva…) poházené všude okolo. Díky tomu se snížila repetitivnost mlácení nepřátel o značný kus a hráči si tak mohou vyzkoušet různé kombinace útoků.

Soubojový systém a ujetý humor jsou tak vlastně tím nejlepším, co Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia vlastně nabízí. Občasné puzzles jsou totiž více na škodu než užitek a pokud hrajete sólo velmi rychle vás otráví. Nepomáhá tomu ani fakt, že ve hře není dostupná mapa a tak v některých lokacích budete docela bloudit. To co zážitek ze hry mění je však již zmíněný multiplayer.

Multiplayer

Ten je skvělým přídavkem pro všechny “starší” fanoušky, kteří by rádi přiblížili tuto sérii i svým dětem. Hned na první pohled je totiž vidět, že byl multiplayeru uzpůsoben i design světa samotného. Oba charaktery jsou totiž potřeba k vyřešení prakticky každého puzzle (proto jsou v singleplayeru tak otravné). Nemile překvapí i fakt, že v případě hry pro 4 hráče budete hrát za pouhé klony Asterixe a Obelixe i přesto, že jsou ve hře postavy, které se k vašemu dobrodružství postupně přidávají. Osobně to vidím jako nevyužitý potenciál.

Tohle ale není jediná chyba. Párkrát se mi např. stalo, že se mi při načtení nové úrovně sekla kamera v postavě. Obelix se navíc sem tam zasekne a nepomůže vám nic než hru restartovat. K nevyužitému potenciálu se tak přidal bohužel i špatný technický stav hry.

Grafika a audio

Svět Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia je plný barev zajímavých detailů. Ve hře narazíme na několik různých prostředí a cestujeme skrz naskrz zajímavými mapami. Na vše se velice dobře kouká a i předměty s kterými můžete interagovat skvěle zapadají do celkového designu. Zamrzí tak maximálně nemožnost blíže prozkoumat některé lokace (nelze vstoupit do budov, stanů ani jinam).

Z hlediska zvuků a audia pak není vlastně co vytknout kromě anglického dabingu. Dabéři postav nepůsobí nijak nadšeně. Jejich výkon je vlastně naprosto plochý a nudný. To shazuje jinak skvělý soundtrack i zvukové efekty o úroveň níže a je to vlastně obrovská škoda. Stejně je to pak se samotnými vtípky a narážkami, které v jejich podání prostě tak úplně nevyzní.

Shrnutí

Asterix & Obelix XXXL: The Ram From Hibernia je ve výsledku standardním pokračováním série, které i přes zábavné gameplay prvky doplácí na technický stav hry a mdlý dabing. To však nemění nic na tom, že ve hře více hráčů (hlavně s dětmi) si užijete pár hodin zábavy, která uteče jako nic.

Gameplay - 60%
Multiplayer - 70%
Audio - 50%

63%

Asterix & Obelix XXL: The Ram from Hibernia nabízí několik hodin zábavy, vtipných dialogů a mírně otravných hádanek. O to více to platí při hraní v multiplayeru, který i přes některé technické nedostatky povyšuje každou část herního zážitku na jinou úroveň.

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.