HryNovinkyPCRecenze

Zažijte old school řežbu v Project Warlock

Žánr FPS je tu s námi už pěknou řádku let. Za tu dobu se vyvíjel a měnil tak, aby odrážel potřeby čím dál náročnějších hráčů. Ovšem někteří hráči nechtějí uhlazenou AAA střílečku, kde z nepřátel místo krve cákají číslíčka, která označují kolik poškození jste jim nasolili se svou puškou. Mnoho hráčů raději sáhne po osvědčených klasikách žánru jako jsou Doom, Blood nebo Heretic. Ale co když vás tyto klasiky začnou nudit?

Právě pro vás tu v dnešní recenzi máme indie řežbu od malého polského studia Buckshot Software. Project Warlock je titulem, který si bere to nejlepší ze všech známých retro FPS kousků a přetváří je v něco nové. To něco pak je symfonie plná destrukce, honby za poklady a hlavně honbou za municí, které se ve hře nachází pouze přiměřené množství a vy tak musíte se svými zdroji docela zdárně hospodařit. A když už jsem načal rozbor herních mechanik, začneme s nimi.

Zbraně s trochou té magie

Hratelností Project Warlock balancuje mezi všemi známými retro FPS hrami. Hra se člení na epizody, kdy má každá epizoda 5 sad úrovní, s tím že ta poslední je vždy vyhrazená souboji s bossem. Co se týče designu úrovní, máme zde uzavřené koridory jako ve Wolfenstein 3D, ale dojde i na rozsáhlé arény ve stylu série Quake. Balancování mezi těmito dvěma styly designu úrovní se pak povedlo na výbornou a obojího si užijete do sytosti. Váš zbraňový arzenál pak podle toho také vypadá. Pokud jste v retro řežbách aspoň trochu zběhlí, nic vás zde nepřekvapí. Od pistolky po plamenomet, najdete zde zkrátka téměř vše po čem vaše hrdlo ráčí. Začínáte s pouhým nožíkem avšak za necelou minutu strávenou v prvním levelu už třímáte ve svých rukách kouzelnou hůl s pomocí, které sesíláte zkázu na své nepřátele.

Čáry máry fuk!

Co se kouzel ve hře týká, jejich použití není omezeno na zmíněnou hůl. Jak už samotný název hry napovídá, vaše postava je čaroděj. A tak si během průchodu hrou za nasbírané body vylepšení odemykáte různorodá kouzla. Já jsem si pak nejvíce oblíbil kouzlo, které kolem hrdiny vytvořilo ochranný štít. Co se zbytku kouzel týká, jsou fajn, ale nějak jsem pro ně při svém průchodu nenašel využití jelikož mnohem větší zkázu jsem působil svým arzenálem.

Rogue-like FPS?

Dále pak nesmím opomenout jeden velmi důležitý fakt. Project Warlock si také něco bere z žánru Rogue-like. V jednotlivých levelech nejsou checkpointy. Místo toho v úrovních hledáte životy navíc, které vám umožní jednotlivé úrovně opakovat, za předpokladu, že máte při ruce aspoň jeden. V případě, že žádný život navíc nemáte, vracíte se do čarodějovy dílny. Ta zde funguje jako vaše základna a právě zde si vylepšujete svou postavu a arzenál zbraní. Pro každou zbraň máte na výběr ze dvou vylepšení. Zpravidla jedno je zaměřeno na poškození, druhé na hospodaření s municí nebo životy. Postavu pak vylepšujete pomocí tzv. Stat Points, které získáváte za levelování vaší postavy během hry. Za každých 5 levelů pak dostáváte Perk Point, za který si pak můžete koupit jeden z mnoha perků, který hra nabízí. Věřím, že každý si v nich najde aspoň něco, jelikož perky jsou zde dostatečně různorodé a dávají smysl v kontextu se zbytkem hratelnosti.

Everyone is here!

Project Warlock vzdává hold retro FPS i jinak než svou pouhou existencí. Během hry je jedním z vašich úkolů hledat secrety roztroušené po úrovních. V nich se sem tam objeví postava z her, ze kterých Kuba Cislo čerpal inspiraci při vyvíjení jeho hry. Můžeme tak zde najít chlapíka, který bere všechno až moc seriózně nebo toho divného číňana…

Zeď je kámoš, ne žrádlo!

Jednotlivé secrety jsem pak 90% času hledal klasickou doomařskou metodou. Vystřílím místnost a pak klidně 2 minuty v kuse obcházím zdi a drtím mezerník. Většina secretů je totiž schovaná za běžnou zdí a ve většině případů zde není žádná nápověda ani vodítko, jak tajemství odhalit. Tohle pro mě osobně bylo trochu nešikovné a v pozdějších úrovních, které byly opravdu rozsáhlé na poměry titulu jsem ani už neměl chuť mít všechny tajemství odhalené.

Zaslouží si Project Warlock vaši pozornost?

Rozhodně ano. Titul je skvělým přírůstkem do subžánru FPS “Boomer Shooters”. Osobně jsem se pak u něho bavil více než u kdejaké AAA hry posledních let a troufám si říct, že studio Buckshot Software čeká zářná budoucnost a neslyšíme o něm naposledy. Přeci jenom se nám blíží Project Warlock II o jehož recenzi vás samozřejmě také neochudíme a osobně na jeho příchod čekám jako dítě u vánočního stromečku.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Retrovibe Games.

Grafika - 100%
Hratelnost - 85%
Zvuk - 75%
Hudba - 100%

90%

Project Warlock je skvělou retro FPS, která kombinuje to nejlepší ze svých předchůdců a servíruje nám originální pohled na akční hry z pohledu první osoby.

Matěj "Maťáááj" Malchar

Nadšený hráč co o všem okolo her s ještě větším nadšením píše. Dále jsem také velký fanoušek hudby obecně a sem tam napíšu i něco co se her úplně netýká, ale to si většinou nechávám pro sebe. Proč je tady tma? Kde to jsem? Haló, je tu někdo?